3,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 9131
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1919
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود پرسشنامه خلاقیت شغلی (جزنی)

دانلود پرسشنامه خلاقیت شغلی (جزنی)

0 1.9k
دانلود پرسشنامه خلاقیت شغلی (جزنی)

دانلود پرسشنامه خلاقیت شغلی (جزنی)

فرمت فایل : word  

تعداد صفحات فایل : 3 صفحه

مختصری از شرح

روش نمره گذاری پرسشنامه :
مقیاس نمره گذاری این پرسشنامه، سه گزینه ای (موافق، نامطمئن، و مخالف) می باشد که نمره گذاری طبق کلید ارائه شده در زیر انجام می گیرد. حداقل نمره ای که آزمودنی می تواند در این پرسشنامه اخذ نماید، صفر و حداکثر نمره برابر با 74 می باشد.

روایی و اعتبار (پایایی):
روایی سازه این پرسشنامه بر اساس تلفیق چند نظریه صورت گرفته است و مبانی نظری آن به عنوان شهودگرایی و تاکید بر احساس درونی، کنترل هیجان ها و شیوه کنترل شناختی، بهره گیری از نظام های فناوری تفکر، شخصیت خلاق و مبتکر، نوآوری و سیالی، تنوع طلبی، استقلال رای و مقاوم در برابر نفوذ دیگران، همرنگی با دیگران و انعطاف پذیری، تعریف شده است. این پرسشنامه دارای روایی سازه بوده و از طریق تحلیل عامل، با روش عناصر اصلی و شیوه چرخش واریماکس، مشخص گردیده است . پرسشنامه حاضر فقط یک عامل را اندازه گیری می کند و به راحتی می توان عناصر سازنده خلاقیت را به عنوان عوامل در نظر گرفت، زیرا همبستگی بالایی بین معرفه های پرسشنامه وجود دارد (کامکاری و مشکانی، 1382، به نقل از ساعت چی و همکاران، 1389).
در راستای اندازه گیری روایی بیرونی، 30 نفر از کارکنان وزارت آموزش و پرورش انتخاب گردیدند و پرسشنامه خلاقیت تورنس و خلاقیت عابدی، به عنوان ملاک های بیرونی، همراه با پرسشنامه سنجش خلاقیت شغلی، برای آنان اجرا گردید. از طریق تحلیل های آماری مشخص گردید که پرسشنامه سنجش خلاقیت شغلی، بالاترین میزان همبستگی را با نمرات پرسشنامه خلاقیت عابدی نشان می دهد و پرسشنامه خلاقیت تورنس نیز حاکی از آن است که این محاسبات، معرف روایی بیرونی ابزار است (هر دو رقم همبستگی بالاتر از 50/0 بود. بنابراین پرسشنامه سنجش خلاقیت جزنی و همکاران (1382) به عنوان ابزاری مناسب در سنجش خلاقیت کاربرد دارد و دارای روایی درونی و بیرونی است.


3,000 تومان