7,000 تومان
  • فروشنده : ramin1385bekhrad

  • کد فایل : 61933
  • فرمت فایل دانلودی : word
  • تعداد مشاهده : 2180
  • تعداد صفحات : 15
سوال از فروشنده

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود فایل درس پژوهی بررسی تاثیر کارورزی در کسب مهارت های حرفه ای معلمی در دانشجوهای دانشگاه فرهنگیان

چکیده پژوهش حاضر با هدف تحلیل ارتباط برنامه کارورزی و کسب مهارت های حرفه ای معلمان در بین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان انجام شد

0 2.2k

بسم الله الرحمن الرحیم

فرمت فایل word میباشد

تعدادصفحات فایل دانلودی 15 صفحه

شرح

چکیده

معلم کارگزار اصلی تعلیم و تربیت و روح نظام آموزشی هر کشوری است و با کوشش خردمندانه او است که اهداف متعالی نظام آموزشی کشور محقق می شود. آنچه کودکان، نوجوانان و جوانان در مدرسه کسب می کنند، متأثر از خصوصیات کیفیات شایستگیهای علمی فرهنگی، دینی، اجتماعی، اخلاقی و معنوی معلمان است. 

معلمان اثربخش معلمانی هستند که به دنبال دستیابی به اهدافی خاص هستند، خواه این اهداف توسط خود آنان یا دیگران تعیین شده باشد معلمان اثر بخش باید دانش و مهارتهای مورد نظر جهت دستیابی به اهداف مورد نظر را داشته باشند و این مهارتها را در زمان مناسب و به شیوۀ مطلوب و مورد انتظار به کار گیرند. طبق نظر میدل (۱۹۸۲) برخورداری از دانش و مهارت های مختلف به نام شایستگی با صلاحیت معلمان آورده میشود (آندرسون، ۱۹۹۹). 

شایستگی معلم به توانایی معلم در برآوردن نیازها و مطالبات حرفه تدریس به میزان کافی و با استفاده از مجموعه ای یکپارچه از دانش ،مهارت نگرش گفته می.شود به طوری که این مجموعه در عملکرد و بازتاب معلم تجلی یابد (نيج ولت، بیجارد، برکلیمانس، ورلاپ و وابلز، ۲۰۰۵) تغییرات عمیق در ساختار برنامه درسی و جمعیت دانش آموزی در هویت حرفه ای معلمان بحران به وجود آورده است. فقدان صلاحیتهای مرتبط برای برخورد با این موقعیت جدید موجب شده تا بسیاری از معلمان هویت حرفه ای خود را در تنگنا ببینند بنابراین هویت حرفه ای معلمان نیاز مبرم به بازسازی مجدد دارد (مورنو (۲۰۰۷) 

یافته های پژوهش کیامنش (۱۳۷۷) در مطالعات تیمز نشان از وضعیت نامناسب دانش آموزان ایرانی دارد. او علت مشکل را در روشهای تدریس معلمان گزارش کرده است. نتایج این مطالعه نشان داده که معلمان از کتاب به عنوان محور اصلی تدریس استفاده میکنند و روشهای تدریس آنان اغلب جنبه توصیفی دارد کریمی (۱۳۸۴) با توجه به یافته های مطالعه بین المللی پیشرفت سواد خواندن (پرلز)، چنین نتیجه گیری میکند که وضعیت عملکرد دانش آموزان ایرانی در این مطالعه تطبیقی (پایه چهارم ابتدایی نشان دهنده ضعف نسبی نظام آموزشی و توانایی پایین دانش آموزان در مهارت خواندن خاصه از نظر درک و استنباط در آزمون پرلز است. وی در تحلیل نتایج به لزوم تجدید نظر در فرایند یاددهی یادگیری روشهای تدریس و شایستگیهای حرفه ای معلمان اشاره می کند. شعبانی (۱۳۸۳)، مهم ترین نارساییها و مشکلات تربیت معلم در کشور را نارسایی در انتخاب معلم کاهش سطح تخصصی و حرفه ای معلمان نارساییهای آموزشی و برنامه درسی مراکز تربیت معلم می داند. وی در زمینه نارساییهای انتخاب ،معلم معتقد است که اکثر کسانی که جذب مراکز تربیت معلم شده اند اصولاً صلاحیت و توانایی لازم برای احراز شغل معلمی را ندارند. شایستگی ها و مهارتهای معلمان در کارآمد بودن معلمان و در نتیجه تحقق اهداف مدرسه و نظام آموزش و پرورش نقش اساسی دارند به عنوان نمونه نتیجه پژوهش دانش پژوه و فرزاد (۱۳۸۵)، نشان می دهد که همبستگی بین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و مهارتهای عمومی و اختصاصی معلمان مثبت است. یعنی با افزایش مهارتهای عمومی و اختصاصی معلمان پیشرفت تحصیلی 


ارسال دیدگاه

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.

7,000 تومان