10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54927
  • فرمت فایل دانلودی : .rar
  • تعداد مشاهده : 1387
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود طرح جابر درمورد رنگدانه

دانلود طرح جابر درمورد رنگدانه

0 1.4k
دانلود طرح جابر درمورد رنگدانه

کاربر عزیز در اینجا بهترین طرح جابرین حیان با موضوع رنگدانه را برای شما قرار دادیم. این طرح جابر بهترین و با کیفیت ترین طرح جابر رنگدانه است. شما میتوانید با اطمینان این طرح جابر رنگدانه را با توضیحات کامل و عکس های متنوع و باکیفیت از سایت ما دانلود کنید. لازم به ذکر است که این فایل طرح جابر با موضوع رنگدانه در فرمت zip و با قیمت بسیار مناسب در دسترس است که این فایل zip شامل چند فایل word و همچنین عکسهای مرتبط با طرح  است.

 

نام فایل: طرح جابررنگدانه

فرمت فایل: zip با کیفیت عالی

قسمتی از فایل:

 

تحقیق زمینه ای:



هربرگ درخت یک کارخانه‌ی کوچک است که بی ‌وقفه برای تولیدغذاکارمی‌کند؛این غذا در واقع انرژی است.رنگ برگ‌هااز وجود سه رنگ ‌دانه‌ی بسیار مهم در سلول گیاهی نشأت می‌گیرد.اولین رنگ ‌دانه‌ کلروفیل است که به رنگ سبز دیده می‌شود. کلرو فیل مهم‌ترین رنگ‌دانه‌ی سلول‌های گیاهی است که درحضورنورخورشید به تولیدموادغذایی کمک می‌کند.رنگ ‌دانه‌ی کاروتنوئیدمولدرنگ‌های زرد، نارنجی و قهوه‌ای در برگ است. کاروتنوئیدها هم چنین در میوه‌ها و سبزیجاتی از قبیل هویج، موز، ذرت و ... وجوددارند.علت بروز رنگ قرمزحضورآنتوسیانین‌ها است. این رنگ ‌دانه هم چنین مولد رنگ قرمز در گیلاس،سیب قرمز،توت فرنگی،زغال اخته وبرخی میوه‌هاوسبزیجات قرمز رنگ دیگر است. کلرو فیل دربرگ،کاروتنوئیدهاراپوشش می‌دهدوبه این دلیل درطول تابستان برگ‌ها به رنگ سبز دیده می‌شوند.

عمل کرد رنگ ‌دانه‌ها به چه ترتیب است؟


در طول تابستان میزان رنگ ‌دانه‌های کلرو فیل در برگ‌های فعال نسبت به سایر رنگ دانه‌ها بسیار بیش‌تر است. این رنگ ‌دانه نور آبی و قرمز را از پرتوهای خورشید جذب می‌کند و این دو رنگ، از نوری که از برگ‌ها منعکس می‌شود کم می‌شوند. به این دلیل برگ‌ها به رنگ سبز دیده می‌شوند. مولکول کلروفیل (C55H7MgN4O6) مولکولی بزرگ است که در مایع سلولی سلول‌های گیاهی حل نمی‌شود. این رنگ ‌دانه به کلرو پلاست متصل است؛ کلرو پلاست اندامک دیسک مانندی در داخل سلول‌های گیاهی است. مراحل فتو سنتز در کلرو پلاست رخ می‌دهند. انرژی نوری به انرژی شیمیایی تبدیل می‌شود و انرژی شیمیایی باعث تبدیل آب و دی اکسید کربن به اکسیژن و کربو هیدرات می‌شود.

 

 چرا برگ‌ها در طول پاییز تغییر رنگ می‌دهند؟
در پاییز طول روز کاهش می‌یابد و تغییرات زیادی در دما ایجاد می‌شود. همان گونه که در بالا ذکر شد، رنگ‌دانه‌های کلرو فیل در حضور نور خورشید تولید می‌شوند. در طول پاییز کلرو فیل کم‌تری تولید می‌شود، چرا که روزها کوتاه‌تر هستند. میزان تجزیه‌ی کلرو فیل بدون تغییر باقی می‌ماند اما نرخ تولید آن کم می‌شود. به این ترتیب رنگ سبز برگ‌ها محو می‌شود.
کاروتنوئیدهای موجود در برگ به سرعتِ مولکول‌های کلرو فیل تجزیه نمی‌شوند چرا که آن‌ها پایدارتر هستند. هم چنین تولید کاروتنوئید به وجود نور بستگی ندارد. بنا بر این هم زمان با کاهش مولکول‌های کلرو فیل، تعداد مولکول‌های کاروتنوئید افزایش میابد. به این ترتیب رنگ برگ‌ها به نارنجی، زرد و حتی قرمز تبدیل می‌شود. یکی دیگر از رنگ ‌دانه‌های موجود در برگ، آنتو سیانین است. اگر برگ‌ها حاوی آنتو سیانین باشند، با کاهش مولکول‌های کلرو فیل، رنگ برگ به این رنگ ‌دانه‌ها بستگی دارد. بنا بر این برگ‌ها به علت وجود مقادیر زیاد آنتو سیانین به رنگ قرمز یا ارغوانی در می‌آیند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر