6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54452
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1730

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد اثر بخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر معنای زندگی و احساس کهتری بیماران کولیت

دانلود مقاله درمورد اثر بخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر معنای زندگی و احساس کهتری بیماران کولیت اولسروز

0 1.7k
دانلود مقاله درمورد اثر بخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر معنای زندگی و احساس کهتری بیماران کولیت

با دانلود مقاله در مورد اثر بخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر معنای زندگی و احساس کهتری بیماران کولیت اولسروز  در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله اثر بخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر معنای زندگی و احساس کهتری بیماران کولیت اولسروز  را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله اثر بخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر معنای زندگی و احساس کهتری بیماران کولیت اولسروز  ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:مقاله در مورد اثر بخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر معنای زندگی و احساس کهتری بیماران کولیت اولسروز

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر معنای زندگی و احساس کهتری بیماران کولیت اولسروز بود. جامعه آماری پژوهش کلیه بیماران کولیت اولسروز بودند که در سال 1397 به کلینیک گوارش بیمارستان نفت اهواز مراجعه کرده بودند. از میان آنها تعداد 30 نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه معنای زندگی استیگر و همکاران (2006) و مقیاس احساس کهتری استرانو و دیسکون (1997) استفاده شد. گروه آزمایش به مدت 8 جلسه 60 دقیقه ای درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد را دریافت کردند. برای تجزیه و تحلیل دادها از روش تحلیل کواریانس چند متغیری (مانکوا) و تحلیل کواریانس یک راهه در متن مانکوا استفاده شد. نتایج به دست آمده در سطح معناداری 05/0 نشان داد که درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد باعث افزایش معنای زندگی و کاهش احساس کهتری در گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل شده است.

واژگان کلیدی: درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد، معنای زندگی، احساس کهتری، بیماران کولیت اولسروز.

 

           

 


 

مقدمه

بیماری کولیت اولسراتیو از جمله بیماری‌‌های گوارشی است که نقش عوامل روانشناختی در سیر بالینی کیفیت زندگی مبتلایان مورد بررسی قرار گرفته است. افراد مبتلا به کولیت اولسراتیو معمولا از افت کیفیت زندگی

6,000 تومان