6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54390
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1847
  • تعداد فروش: 4

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد دوربين ديجيتال

دانلود تحقیق درمورد دوربين ديجيتال

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد دوربين ديجيتال

با دانلود تحقیق در مورد دوربين ديجيتال در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق دوربين ديجيتال را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق دوربين ديجيتال ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد دوربين ديجيتال

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

دوربين ديجيتال

یک دستگاه الکترونیکی است که برای گرفتن عکس و ذخیرهٔ آن از CCD یا CMOS و بعد حافظه، به‌جای فیلم عکاسی است.

در دوربین دیجیتال تصویربرداری بر روی فیلم صورت نمی‌گیرد بلکه توسط یک حسگر حساس (دستگاه جفت‌کنندهٔ بار (CCD) یا نیم‌رسانای اکسید فلزی مکمل[۱] (CMOS)) انجام می‌پذیرد.

مزیت اصلی دوربین دیجیتال اینست که نیازی به قرار دادن فیلم در آن نیست و بنابر این هزینه کمتری دارد.

از لحاظ عملکرد کلی، دوربین‌های دیجیتال بسیار شبیه به دوربین‌های عکاسی دارای فیلم یا غیر دیجیتال می‌باشند. این دوربینها همانند دوربین‌های معمولی دارای یک منظره یاب، لنز برای کانونی کردن تصویر بر روی یک وسیله حساس به نور، وسیله‌ای برای نگهداری و انتقال چند تصویر گرفته شده در دوربین و یک جعبه در بر گیرنده تمام این تجهیزات می‌باشد. در یک دوربین معمولی فیلم حساس به نور تصویر را ذخیره می‌سازد و بعد از عملیات شیمیایی برای نگهداری تصویر از آن استفاده می‌شود. در حالی که در دوربین دیجیتال این کار با استفاده از ترکیبی از فناوری پیشرفته سنسور (حسگر) تصویر و ذخیره در حافظه انجام می‌گیرد و اجازه می‌دهد که تصاویر در شکل دیجیتال ذخیره شوند و به سرعت بدون نیاز به عملیات خاصی (نظیر عملیات شیمیایی بر روی فیلم) در دسترس باشند.

نحوه كاركرد

گرچه اصول کلی این دوربین‌ها شبیه به دوربین‌های فیلمی هستند، نحوه کار داخل این دوربین‌ها کاملاً متفاوت است. در این دوربین‌ها تصویر توسط یک سنسور CCD یا یک CMOS گرفته می‌شود. CCD بصورت ردیفها و ستونهایی از سنسورهای نقطه‌ای نور هستند که هر چه تعداد این نقاط بیشتر و فشرده تر باشد، تصویر دارای دقت بالاتری است) هر سنسور نور را به ولتاژی متناسب با درخشندگی نور تبدیل کرده و آن را به بخش تبدیل سیگنال‌های آنالوگ به دیجیتال ADC می‌فرستد که در آنجا نوسانات دریافتی از CCD به
6,000 تومان