3,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54302
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1392

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد نیتروژن

دانلود تحقیق درمورد نیتروژن

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد نیتروژن

با دانلود تحقیق در مورد نیتروژن در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نیتروژن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نیتروژن ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد نیتروژن

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:5 صفحه

قسمتی از فایل:

مولکول نیتروژن به صورت دو اتمی است. هر اتم نیتروژن پنج الکترون ظرفیت دارد و برای رسیدن به آرایش الکترونی هشتایی، این اتمها با توجه به کوچک بودن نسبی شعاع کوالانسی خودبه اندازه کافی به یکدیگر نزدیک می‌شوند و با تشکیل یک پیوند سیگما و دو پیوند پی قوی که در واقع شامل اشتراک سه جفت الکترون بین این دو اتم است، مولکول را تشکیل می‌دهند.


انرژی تفکیک پیوند در مولکول نیتروژن است که تقریباً دو برابر انرژی پیوند دوگانه در مولکول اکسیژن است. به علت قدرت زیاد پیوند سه‌گانه در مولکول ، مولکول نیتروژن واکنش‌پذیری خیلی کمی دارد، به طوری که لیتیم یکی از معدود عنصرهایی است که با مولکول نیتروژن در شرایط عادی واکنش می‌دهد.


ترکیبهای نیتروژن با عنصرهای جدول تناوبی، به استثنای عنصرهای گازهای نجیب شناخته شده‌اند، زیرا واکنش‌پذیری نیتروژن با افزایش دما به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. مثلاً در دمای زیاد، نیتروژن با هیدروژن واکنش می‌دهد و مولکول آمونیاک به وجود می‌آید و با اکسیژن نیز ترکیب می‌شود و نیتروژن اکسید می‌دهد. تعدادی از کاتالیزگرها نیز می‌توانند بی‌اثری نیتروژن را در دمای کم از بین ببرند.

 





آمونیاک

 

نیتروژن یکی از سازنده‌های اصلی پروتئینها، نوکلئیک اسیدها، ویتامینها و هورمونهاست و در تمام موجودات زنده وجود دارد. جانوران نیتروژن مورد نیاز خود را از گیاهان یا جانوران دیگر تأمین می‌کنند. گیاهان باید نیتروژن مورد نیاز خود را از خاک تأمین کنند یا آن را از نیتروژن جو جذب کنند. جذب نیتروژن شامل فرایندی است که طی آن گیاهان را به می‌کاهند یا به عبارتی آن را «تثبیت» می‌کنند. به طوری که تخمین زده شده است، سالیانه 200 میلیون تن از طریق تثبیت بیولوژیکی نیتروژن تولید می‌شود. گیاهان به تنهایی نمی‌توانند را به کاهش دهند. برخی باکتریها که در غده‌های ریشه بقولات (مانند نخود و لوبیا) و شبدر وجود دارند، به کمک آنزیم نیتروژناز، موجود در جو را در شرایط عادی به می‌کاهند.

در مقیاس صنعتی، آمونیاک توسط فرایند هابر تولید می‌شود. در فرایند هابر، مخلوطی از و را در فشار 200 الی 300 اتمسفر و دمای 400 تا از روی ذرات بسیار ریز آهن به عنوان کاتالیزگر عبور می‌دهند.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر