6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54214
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2173

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد شگفتي‌هاي سرعت نور

دانلود تحقیق درمورد شگفتي‌هاي سرعت نور

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد شگفتي‌هاي سرعت نور

با دانلود تحقیق در مورد شگفتي‌هاي سرعت نور در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شگفتي‌هاي سرعت نور را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شگفتي‌هاي سرعت نور ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد شگفتي‌هاي سرعت نور

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

 

موضوع

شگفتي‌هاي سرعت نور

 

·         مقدمه‌اي در مورد سرعت نور

·         ويژگي‌هاي مواد در سرعت‌هاي بالا بسيار بسيار بالا و نزديك به سرعت نور

·         اثبات معاد جسماني از ديدگاه انيشتين

·         توضيح علمي داستان به خواب رفتن اصحاب كهف از ديدگا نسبيت

·         اندازه‌گيري سرعت به شيوه‌هاي گوناگون

·         اندازه‌گيري سرعت نور در قرآن و كشفيات امروز دانشمندان كه 1400 سال پيش در قرآن به آنها اشاره شده

 

قانون نسبيت و سرعت نور

آلبرت انيشتين دانشمند آلماني، اولين كسي بود كه نظريه‌ي نسبيت زمان را مطرح ساخت. موضوع اين نظريه به طور اجمالي بر اين اساس بود كه هرگاه ساعتي داشته باشيم و اين ساعت در سرعت بالا و نزديك به سرعت نور در حال حركت باشد، عقربه‌‌هاي اين ساعت نسبت به حالت سكوت كندتر و آرامتر به حركت خود ادامه مي‌دهد. اين نظريه به كش آمدن يا انبساط زماني معروف است و اثبات اين نظريه در سال 1971 ميلادي بوسيله ساعت اتمي بسيار دقيقي كه در هواپيماي پرسرعتي قادر داشت، به انجام رسيد (ساعت اتمي چنان دقتي دارد كه در هر صد سال، فقط چند دهم ثانيه خطا از خود نشان مي‌دهند).

به اين شكل به اثبات رسيد كه دو ساعت اتمي دقيق و همسان از لحاظ زماني را، يكي در جاي ثابت و ديگري در يك هواپيماي پرسرعت قرار دارند، بعد از مدتي مشاهده شد ساعت اتمي كه در داخل هواپيما بود، نسبت به ساعتي كه در زمين قرار داشت، زمان كمتري را نشان مي‌دهد. البته اين مقدار اختلاف بسيار بسيار ناچيز و در حد صفر بوده است، ولي براي اثبات اين نظريه كه هرگاه سرعت داشته باشيم، زمان ديرتر مي‌گذرد، كافي بود و هرچه سرعت به سمت نور ميل كند، زمان به سمت كندتر شدن و توقف ميل مي‌كند. البته در سرعت‌هاي بالا و نزديك به سرعت نور، ماده و اجرام مختلف ويژگي‌هاي شگفت‌انگيزي از خود بروز مي‌دهند.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر