10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54116
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1553

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تغذيه و بهداشت

دانلود تحقیق درمورد تغذيه و بهداشت

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد تغذيه و بهداشت

با دانلود تحقیق در مورد تغذيه و بهداشت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تغذيه و بهداشت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تغذيه و بهداشت ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد تغذيه و بهداشت

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:42 صفحه

قسمتی از فایل:

چقدر صبحانه بخوريم

لابد اين ضرب المثل قديمي را شنيده ايد كه ميگويد :((صبحانه را با دوستت بخور، ناهار را تنها و شام را با دشمنت.)) اين ضرب المثل قديمي بيانگر اعتقادي كهن است كه حتي امروزه هم عده اي از كارشناسان و متخصصين به آن اعتقاد دارند.

لازم است بدانيد صبحانه بايد شامل 20% از كل كالري و نهار بايد شامل 35 % از كل كالري و شام هم بايد حاوي 30% از كل كالري باشد و ميان وعده ها فقط 15% از كل كالري را شامل مي شوند . در صورتيكه مشاهده ميشود ميان        وعده ها  بخصوص در كودكان درصد بالاتري از انرژي را تامين ميكند لذا بهتر است حتي اين سه وعده درصد كمتري از انرژي فرد را تامين كند.

20% انرژي يك فرد عادي بسته به نياز يك فرد به انرژي (2400-1800) از 2 كف دست نان و دو عدد خرما و به اندازه يك قوطي كبريت پنير تا همين اندازه به اضافه يك ليوان شير متغير است و بيش از اين اندازه ديگر پرخوري به حساب ميآيد. البته عده اي از كارشناسان اعتقاد دارند مصرف صبحانه اول وقت باعث سنگيني و عدم كارائي ميگردد و شايد به همين دليل است كه در اداره جات صبحانه در ساعت 9 الي 10 توزيع ميشود.

بهر صورت بهتر است آن عقيده قديمي را رها كنيم و بياموزيم كه هر چيز را به اندازه و سروقتش مصرف نمائيم و يادمان باشد تنها يك روش تغذيه اي است كه سلامتمان را تضمين ميكند:

اعتدال: اگر چه همگي ميدانيم در بعضي از اداره ها اگر صبحانه را موقع شام هم توزيع كنند باز هم كارائي پرسنل آن چيزي است در حد صفر!!

آيا ميدانيد مشخصات يك برنامه خوب غذايي چيست؟

تعادل :برنامه اي سالم است كه در آن با كاهش حجم مواد غذايي مصرفي ميزان كالري دريافتي كاهش يابد نه اينكه غذا يا گروه خاصي از غذاها منع گردد. ميزان كاهش وزن شما حدود يك كيلوگرم در هفته باشد. بيش از يك و نيم كيلوگرم در هفته ممنوع است  همه جانبه بودن:داراي برنامه ورزشي مناسب و معمول باشد كه به بدنتان فشار خاصي وارد نيايد.  تناسب با فرهنگ و عادات غذايي:اين برنامه غذايي بايد با عادات  و فرهنگ تغذيه اي شما سازگار باشد.  صرفه اقتصادي:لازم نباشد براي استفاده از اين برنامه غذايي هزينه اي اضافه بر معمول بپردازيد . چه اين هزينه مربوط به مكمل هاي غذايي باشد و چه مربوط به استفاده از غذاهاي خاص  تداوم: برنامه غذايي بايد به گونه اي باشد كه اگر به فرض به شما گفته شد بايد تا آخر عمرتان از آن استفاده نماييد اين امكان براي شما وجود داشته باشد.  پشتيباني: بايد داراي برنامه اي باشد كه بعد از رسيدن به وزن ايده آلتان با ارائه پيشنهاداتي بتواند شما را تا آخر عمر در وضعيت تعادل و  ثابت نگهدارد.  انعطاف: بايد بتوانيد علايق تغذيه اي خود را در انتخاب غذاهايي كه هر روز ميخوريد شركت دهيد نه اينكه از شماخواسته شود راس ساعتي خاص غذايي خاص را ميل نماييد.بر پایه خصوصیات یک رژیم غذایی خوب و همچنین عادات تغذیه ای ایرانی یک برنامه تغذیه ای تدارک دیده ایم که دارای مشخصات زیر میباشد.

هنگام استفاده از آن عملا هیچ غذایی برای شما منع نشده است و تنها محدودیتی که برای شما قائل می شویم محدودیت در حجم غذای مصرفی است.

این برنامه یک برنامه خشک و غیر قابل انعطاف نیست که هنگام استفاده از آن مجبور باشید راس ساعات خاص از غذاهای خاصی استفاده نمایید.

دارای تنوع غذایی بوده و شما با استفاده از آنها قادر هستید هر غذایی را را مصرف نمایید.

هنگام دریافت رژیم غذایی این امکان به شما داده میشود که بتوانید میزان کالری موجود در رژیم غذایی تان و همچنین تعداد میان وعده هایتان را انتخاب نمایید و به عبارتی رژیم های متفاوتی به شما پیشنهاد میشود همچنین مشخص میشود که با استفاده از هر رژیمی که به شما پیشنهاد می کنیم چه مدت زمانی طول میکشد که شما به حالت درخواستی تان برسید و شما مجاز خواهید بود که رژیم مورد علاقه تان را بر اساس همه این موارد انتخاب نمایید.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر