7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 52162
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1453

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ورزش و سلامت

دانلود تحقیق درمورد ورزش و سلامت

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد ورزش و سلامت

با دانلود تحقیق در مورد ورزش و سلامت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ورزش و سلامت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ورزش و سلامت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ورزش و سلامت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:25 صفحه

قسمتی از فایل:

تغذيه و ورزش

بدن انسان براي بقاي حيات و رشد و ترميم بافتهاي خود از موادي استفاده مي كند كه معمولاً از طريق هان و دستگاه گوارش به آن مي رسد. اين عمل را تغذيه مي نامند. عمل تغذيه چهار كار اساسي در بدن انجام مي دهد :

1.    نيازهاي بافتها را براي رشد برآورده مي كند.

2.    مواد لازم براي ترميم و جايگزين كردن بافتهاي فرسوده را تامين مي كند.

3.    نيروي لازم براي فعاليتهاي جسمي و فكري را فراهم مي كند .

4.    تعادل فيزيولوژيكي دستگاههاي مختلف بدن را تامين مي كند.

غذاي مصرف شده به وسيلة بافتهاي بدن تجزيه مي شود. تجزية مواد غذايي در بدن توليد حرارت مي كند و گرماي طبيعي آن حفظ مي شود ( درجة حرارت بدن بايد هميشه در حدود 37 درجه سانتيگراد باشد) . نيروي لازم براي فعاليتهاي بدن نيز از تجزية اين مواد تامين مي گردد. در حدود دو سوم از وزن بدن را آب تشكيل ميدهد . روزانه به طور تقريب 5/2 ليتر آب از طريق پوست ، ريه ها ، عرق و ادرار از بدن دفع مي شود. اين مقدار آب بايد از طريق نوشيدنيها و غذا تامين گردد. انسان مي تواند مدتي بدون غذا زندگي كند ، ولي بدون آب بيش از پنج تا شش روز قادر به ادامة زندگي نخواهد بود.

 

كالري

ارزش مواد غذايي از نظر توليد نيرو با كالري نشان داده مي شود. يك كالري عبارت است از مقدار گرمايي كه بايد به يك گرم آب داد تا حرارتش يك درجة سانتيگراد بالا برود. دانشمندان به تجربه نشان داده اند كه :

تجزية هر گرم چربي تقريباً 9 كالري توليد مي كند.

تجزية هر گرم مواد قندي يا كربوئيدرات 4 كالري توليد مي كند

تجزية هر گرم پروتئين 4 كالري توليد مي كند.

مقدار كالريي كه بدن براي كارهاي روزانه لازم دارد در افراد مختلف با تغيير سن ، وزن ، جنس و نوع فعاليت متفاوت است. انسان هرچه بيشتر فعاليت كند كالري بيشتري مصرف مي كند جدول شمارة يك مقدار متوسط كالري مورد احتياج را براي افراد عادي در سنين مختلف نشان مي دهد. البته مقدار كالريي كه به بدن مي رسد صرف واكنشهاي داخلي و فعاليتهاي خارجي بدن مي شود. پس فردي كه فعال تر است به همان ميزان احتياج بيشتري به كالري دارد.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر