7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 52125
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1529

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد مطالعه اديان و معرفي مطالعات اديان

دانلود تحقیق درمورد مطالعه اديان و معرفي مطالعات اديان

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد مطالعه اديان و معرفي مطالعات اديان

با دانلود تحقیق در مورد مطالعه اديان و معرفي مطالعات اديان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مطالعه اديان و معرفي مطالعات اديان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مطالعه اديان و معرفي مطالعات اديان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مطالعه اديان و معرفي مطالعات اديان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:13 صفحه

قسمتی از فایل:

علم دين

به هيچوجه قصد ندارم مشكلات موجود در مطالعة تطبيقي اديان جهان را انكار كنم. بلكه بهتر مي دانم قويا دربارة آن تأمل كنم تا نشان دهم چنين موضوع دشواري تا چه حد به دقت و توجه نياز دارد و چقدر بايد در قضاوت راجع به نقائص و اشتباهاتي كه ناگزير در يك چنين تحقيق تطبيقي اي خودنمايي مي كند، بردبار و شكيبا بود. زماني تصور مي شد كه تحليل تطبيقي زبانهاي بشري كاري است فراتر از توانايي انسانها؛ با وجود اين امروز مشاهده مي كنيم كه در اثر به هم پيوستن و جهت يافتن تلاشهاي عده اي از محققان نتايجي فوق العاده به دست آمده و اصول راهنماي محكمي تأسيس شده كه دانشجوي علم زبان مي تواند در تحقيقات خود بدانها تكيه كند. همين اتفاق در مورد علم دين نيز خواهد افتاد. با تقسيم كار مناسب، اطلاعاتي كه هنوز مورد نياز است، جمع آوري، منتشر و ترجمه خواهد شد و وقتي چنين اتفاقي افتاد، بي شك انسان آرام نخواهد گرفت مگر آن كه به مقصد و هدف جاري در بطن اديان بشر پي برد و «شهر خدا»ي راستين را بر پايه اي به وسعت آفاق جهان از نو بسازد. شايد علم دين آخرين علمي باشد كه مقدر است توسط انسان تفصيل و گسترش يابد؛ اما هنگامي كه چنين شود، چهرة جهان را تغيير خواهد داد و روح تازه اي به مسيحيت خواهد بخشيد.

فاصلة آباء كليسا با اديان باستاني امتها بسيار كمتر، و بنابراين آسيب زننده تر، از ما بود. با وجود اين، معترف بودند كه مقايسة مسيحيت و ساير اديان مفيد است. باسيليوس مي گفت: «اگر ميان اعتقادات ايشان (يونانيان) و ما توافقي وجود داشته باشد، شناخت عقايد ايشان به سود ماست. در غير اين صورت، مقايسة عقايد آنها و آموختن تفاوتهايشان قطعا در تصديق اعتقاد صحيحتر و اطمينان از حقانيت آن، كمك شاياني به ما خواهد كرد».

اما اين تنها فايدة مطالعة تطبيقي اديان نيست. علم دين براي اولين بار ميسحيت را در ميان اديان به مقام حقيقي خود خواهد رساند؛ براي اولين بار كاملا نشان خواهد داد كه منظور از فرا رسيدن ميقات چيست؛ و ماهيت راستين و مقدس تاريخ جهان را، كه ناآگاهانه  به سوي مسيحيت در حركت است، به آن باز خواهد گرداند.

خيلي وقت نيست كه سخنان يك نويسندة مشهور باعث جريحه دار شدن احساسات عمومي شد، زيرا اظهار داشت اكنون زمان آن فرا رسيده است كه تاريخ مسيحيت هم، درست مانند ساير اديان از جمله برهمنيسم، بوديزم و اسلام، با روحي كاملا تاريخي مورد بررسي قرار گيرد. با وجود اين آيا چيزي درست تر از اين حرف سراغ داريد؟ كسي كه مي ترسد دين خودش را هم مثل بقية اديان در معرض آزمايشات انتقادي قرار دهد، بايد ايمان ضعيفي داشته باشد. مطمئنا لازم نيست نسبت به آنچه كه تنها آئين حقيقي اش مي دانيم، با رحم و ملايمت بيش از حد رفتار كنيم. بر عكس، بايد آن را در معرض سخت ترين امتحانات و آزمايشات قرار دهيم، درست مانند دريانوردي كه يك كشتي مقاوم را مورد آزمايش قرار مي دهد زيرا زندگي خودش و عزيزترين كسانش به استحكام آن بستگي دارد. در علم دين نمي شود از مقايسه ابا كنيم يا در مورد مسيحيت استثناء قائل شويم، درست همان طور كه مبلغ مسيحي در بحث و مجادله با برهمنان باريك بين، مسلمانان متعصب، يا زولوهاي ساده و بي ريا نمي تواند چنين امتيازي را طلب كند. با وجود اين، ما مبلغان خود را به سراسر جهان اعزام مي كنيم تا با اديان گوناگون رو به رو شوند، بي آن كه از انتقاد اكراه داشته باشند و از اعتراض به وحشت افتند. پس در اين صورت چرا بايد در خانه و وطن خود از اين كه مطالعة تطبيقي اديان جهان پايه هاي اعتقادمان را سست كند يا فرو ريزد، وحشت كنيم يا در قلبمان دچار ترديد شويم.

معتقدم كه مطالعة تطبيقي اديان جهان به ويژه مي تواند براي مبلغين مفيد باشد. مبلغين تمايل دارند اديان ديگر را به كلي از دين خودشان جدا بدانند، درست همان طور كه زماني عادت داشتند طوري از زبانهاي ملل بدوي حرف بزنند كه گويي بيشتر شبيه صداي جيك جيك پرنده هاست تا مكالمات فصيح انسانها. اما اكنون علم زبان به ما آموخته است كه در همة زبانها نظم و خرد حكمفرماست و حتي زبانهاي نامفهومي هم كه دستخوش انحطاط شده اند، چيزي از شكوه و زيبايي گذشته را در خود دارند. اميدوارم علم دين بتواند در نگاه ما نسبت به اشكال ابتدايي دين و پرستش تغيير مشابهي به وجود آورد و مبلغين به جاي آن كه به دنبال تفاوتها باشند، با شوق بيشتري به دنبال زمينه هاي مشترك بگردند، و در پي هر جرقه اي از نور حقيقت باشند كه هنوز ممكن است شعله ور شود و هر مذبح و محرابي كه ممكن است دوباره وقف خداي حقيقي شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر