7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 51797
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1533
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد مريستمهاي رأسي

دانلود تحقیق درمورد مريستمهاي رأسي

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد مريستمهاي رأسي

با دانلود تحقیق در مورد مريستمهاي رأسي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مريستمهاي رأسي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مريستمهاي رأسي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مريستمهاي رأسي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:17 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

گياهچه، در حال جوانه زني از يك جنين دو قطبي منشاء مي گيرد كه ريشه چه در يك قطب و ساقه چه در طرف ديگر آن واقع شده است (1-4 و 33-1) . معمولاً يك يا چند لپه، ساقه چه را در بر مي گيرند (33-1 و 21-1). سلولهاي مريستمي موجود در انتهاي ريشه و شاخه (5-4 تا 1-4 و 1-2) مجموعه اي از سلولهايي هستند كه در حدود نواحي رأسي و زير رأسي (8-4 تا 3-4) به بافتهاي اوليه ساقه و ريشه تمايز مي يابند. برگها و جوانه ها از كناره هاي آپكس شاخه (6-4 و 4-4 و 3-4) منشاء مي گيرند و ريشه هاي جانبي (9-4) از ناحيه اي نسبتاً دورتر از آپكس ريشه به وجود مي آيند. نسبتهاي تقسيم سلول، تمايز و بلوغ به ميزان قابل توجهي در طي نواحي متفاوت ريشه و شاخه متغير است فعاليت مريستمي معمولاً تا فاصله بعد از رأس باقي مي ماند.

رأس رويشي شاخه:

رأس شاخه عمدتاُ مخروطي يا گنبدي شكل است و معمولاً محل قرار گيري پريموردياي برگي (13-4 تا 10-4 و 6-4) مي باشد. در برش طولي رأس شاخه نهاندانگان، يك پوشش خارجي شامل يك تا چند لايه سلول وجود دارد كه كورپوس را كه از سلولهاي نسبتاُ منظمي تشكيل شده است (14-4 و 3-4 و 2-4) احاطه مي نمايد. در توينكا (پوشش) سلولها به طور عمودي تقسيم مي شوند در نتيجه ديواره هاي تازه تشكيل شده هميشه به صورت عمود نسبت به سطح خارجي رأس شاخه قرار مي گيرد. بنابراين تونيكا dicreate باقي مانده و خارجي ترين لايه سلولي آن به پوشش اپيدرمي برگها، جوانه ها و ساقه هاي جوانه (14-4 و 3-4) تمايز مي يابد. در مقايسه، در بازدانگان آپكس (رأس ساقه) چند سلولي نافذ يك لايه پوششي مجزا مي باشد. اپيدرم شاخه توسط گليكول پوشانده و حتي در رأس ساقه يك لايه نازك كوتيكول موجود مي باشد (2-4). علاوه بر ناحيه بندي كه بر اساس مسطوح تقسيم سلولي (تونيكا كوپوس) صورت مي گيرد، در بعضي گونه ها سلولهاي درون رأس شاخه از نظر سيتولوژيكي با سلولهاي مريستم مياني كه تقريباً واكوئله شده و به وسيله چند سلول مريستم كناري كه به شدت رنگ پذير مي باشند، محصور شده اند، كاملاُ متفاوت مي باشد (3-4). در بعضي موارد سلولهاي موجود در رأس ساقه رنگ پذيري كمتري داشته به عنوان سلولهاي مادر مركزي معرفي مي شوند. اين سلولها ظاهراً خيلي كندتر از مريستمهاي كنار و مياني تقسيم مي شوند. مريستم مياني متشكل از رديفهاي عمودي از سلولهاي واكوئل دار (3-4) مي باشد كه در ساقه جوان دو لپه ايها به بافت زمينه اي (مغز) تمايز مي يابند (7-4 و 6-4) در صورتيكه مريستم كناري (3-4) منشاء اپيدرم، پوست و پروكامبيوم مي باشد (7-4 و 6-4 و 4-4) البته هيچ مرز مشخصي بين مريستم مياني و كناري وجود نداشته و بافتهاي پوستي و پروكامبيومي در اشتتقاق از رأس ساقه تا حدودي تغيير پذير مي باشند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر