7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 51708
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1474

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد خشونت ورزشي

دانلود تحقیق درمورد خشونت ورزشي

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد خشونت ورزشي

با دانلود تحقیق در مورد خشونت ورزشي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق خشونت ورزشي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق خشونت ورزشي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد خشونت ورزشي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:28 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

امروزه ورزش و فعاليت هاي مربوط به آن، زمان و انرژي فراواني از افراد هر جامعه را به خود اختصاص داده و جايگاهي مهمي در فرهنگ جوامع پيدا كرده است. رقابت هاي ورزشي، ورزشكاران و تماشاگران را در وضعيت هايي قرار مي‌دهند كه ممكن است قواعد، هنجارها و تقسيم كارهاي رايج به آساني نقض و به رويارويي هاي پرخاشجويانه و خشونت آميز منجر مي‌شود. بين فعاليت هاي ورزشي گوناگون در ورزش فوتبال بيش از ساير رشته هاي ورزشي رفتار خشن و پرخاشجويانه، به ويژه بين طرفداران و هواداران تيم هاي فوتبال مشاهده مي‌شود.

 

اهميت و كاركردهاي ورزش

ابعاد چندگانه اهميت و كاركردهاي ورزش عبارت است از:

1- با فعاليت هاي ورزشي مي‌توان به توانايي خود در زمينه هاي گوناگون از جمله پايداري، قدرت، سرعت و تحرك پي برد.

2- ورزش به انسان مي‌آموزد كه بر ناكامي هاي خود غلبه كند و نيروهاي خود را براي دست يابي به اهداف خاص تمركز دهد.

3- با فعاليت هاي ورزشي، ارزش ها و نگرش ها درباره اندام، حركت هماهنگ رفتار سالم بهداشتي و رفاقت و كار جمعي تقويت مي‌شوند.

4- عمل ورزشي مي‌تواند سبب افزايش ظرفيت هاي انساني شود و انسان را در فرار از گرفتاري‌هاي روزمره ياري دهد. ( سفرز، 1383: 220 219 )

 

كاركردهاي جامعه شناختي ورزش

كاركرد ورزش در ابعاد فردي و گروهي موضوع، مطالعات و تحقيقات در جامعه شناسي ورزش[1] است. كاركرد تربيت بدني و ورزش در جامعه از دو جنبه قابل بررسي و مطالعه است:

الف ) كاركرد تربيت بدني و ورزش در ابعاد فردي: در اين نوع كاركرد تاثير ورزش در پرورش صفات و ويژگي هاي فردي همچون پرورش خصوصيات اخلاقي، رشد شخصيت، اعتماد به نفس، پذيرش مسئوليت مورد بررسي قرار مي‌گيرند.

ب) كاركرد تربيت بدني و ورزش در ابعاد اجتماعي: در اين نوع كاركرد تاثير و يا رابطه اين پديده با فرآيند اجتماعي شدن، ورزش و تحولات اجتماعي، وحدت ملي، افزايش سطح بهداشت جامعه، رشد اقتصادي و غيره مورد بررسي وتحليل قرار مي‌گيرد. ( نادريان جهرمي، 1384: 35 ).

ژاك دوفرانس ( 1385 ) كاركردهاي اجتماعي  ورزش را در دو بعد '' كاركردهاي بدني '' و '' كاركردهاي نمادين ورزش '' طبقه بندي مي‌نمايد. در بخش اول كاركردها به كاركرد سلامتي و در بخش دوم به كاركردهايي چون هويت جمعي، چهره هاي حماسي و رويدادهاي افسانه اي اشاره مي‌نمايد.

 



[1] Sociology of Sport

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر