8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 51453
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1496

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد عوامل ضد تغذیه ای و بیماری زا در لگوم ها

دانلود تحقیق درمورد عوامل ضد تغذیه ای و بیماری زا در لگوم ها

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد عوامل ضد تغذیه ای و بیماری زا در لگوم ها

با دانلود تحقیق در مورد عوامل ضد تغذیه ای و بیماری زا در لگوم ها در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق عوامل ضد تغذیه ای و بیماری زا در لگوم ها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق عوامل ضد تغذیه ای و بیماری زا در لگوم ها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد عوامل ضد تغذیه ای و بیماری زا در لگوم ها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:27 صفحه

قسمتی از فایل:

لگوم ها محتوی دامنه وسیعی از ترکیبات سمی هستند : مانند مواد بازدارنده تریپسین لکتین یا هماگلوتین ها سیانوژن ها ساپونین ها و اسیدهای آمینه سمی. 

مقدار این مواد در گونه ها و واریته های مختلف متفاوت است ولی به طور کلی لگوم ها مواد سمی بیشتری نسبت به غلات دارند . در این مبحث وازه سمی به معنی " هر گونه عکس العمل وخیم فیزیولوژکی تولید شده در انسان یاحیوان توسط یک ماده غذایی به خصوص یا ماده استخراج شده از آن ها " به کار برده شده است و به معنی صریح سم یا مواد کشنده نمی باشد .                                                    

 

برای مثال سموم طبیعی ممکن است ترکیباتی باشند که کیفیت پروتئین را تحت تاثیر قرار دهند (مثل مواد بازدارنده تریپسین ) یا موجب نفح (باد) شکم شوند (مثل قند رافینوز).                                                                                                

 

وجود موادی که ضد تغذیه ای هستند ممکن است فقط به طور اتفاقی در تغذیه   انسان   موجود در بذور از جذب مواد    (phytate)وارد شده  باشند مثلا فیتیت

معدنی دانه های  مصرفی توسط انسان جلوگیری کرده ولی باعث نگهداری فسفر لازم برای توسعه دانه در هنگام جوانه زدن می باشد.                                                                      

 

یا بعضی مواد سمی ممکن است به طور عارضی (نابجا) در لگوم ها وجود داشته باشند : مثل وقتی  که بادام زمینی   به طور نامناسب انبار شده باشد  نتیجتا  توسعه می یابد و مقدار (Aspergillus flavus)قارچ   آسپر جیلوس فلاووس   

زیادی آفلا تو کسین (یک مولد سرطان ) در محصول انبار شده تولید می نماید.                   

 

به طور وسیعی مصداق یافته که وجود مواد سمی در لگوم ها مربوط به مقاومت این نباتات در مزرعه یا در انبار است زمانی که مورد هجوم حشرات یا سایر عوامل بیماری زا قرار می گیرند .                                                                

 

 

 

 

 به وجود ساپونین (calosobruchus chinensis)مقاومت سویا به سوسک انبار

هانسبت داده شده است (اپل بوام و همکاران 1965) و مقاومت خیلی بالای بعضی از ارقام لوبیا چشم بلبلی مربوط به حضور مواد بازدارنده تریپسین می باشد (گیت هاوس وهمکاران 1979) . لکتین ها نیز یک درجه محافظت در برابر عوامل بیماری زا اعطاء می نمایند ( کالو 1977).                                            

 

با وجود حضور مواد سمی  لگوم ها با اطمینان می توانند مورد مصرف خوراک انسان قرار بگیرند به شرطی که کاملا پخته یا مهیا شوند .                               

 

 

افلاتو کسین                                                                                              

افلا تو کسین ها در بین یک گروه مواد طبیعی که در غذاها یافت می شود وجود دارند که به عنوان میکوتو کسین ها شناخته شده اند و فعالیت های سرطان زائی قوی در بین حیوانات را به وجود می آورند.                                                                    

در سال 1960 یک بیماری در بین بو قلمون ها در انگلستان ظاهر شد و گفته می شود بیش از 160000 بوقلمون تلف شده اند . در ابتدا این بیماری " ناخوشی مجهول بوقلمون " نامیده شد .                                                                     

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر