7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 50939
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1726
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد مهم ترين انواع DNA پلي مراز ها در يوكاريوتها

دانلود تحقیق درمورد مهم ترين انواع DNA پلي مراز ها در يوكاريوتها

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد مهم ترين انواع DNA پلي مراز ها در يوكاريوتها

با دانلود تحقیق در مورد مهم ترين انواع DNA پلي مراز ها در يوكاريوتها در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مهم ترين انواع DNA پلي مراز ها در يوكاريوتها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مهم ترين انواع DNA پلي مراز ها در يوكاريوتها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مهم ترين انواع DNA پلي مراز ها در يوكاريوتها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:18 صفحه

قسمتی از فایل:

DNA پلی مراز آلفا : وزن ملکولی آن حدود 320 و دارای 4 زبرواحد است .دو زیر واحد نقش پریمازی  یک زیر واحد نقش DNA پلي مرازي و يك زير واحد نقش متوازن كننده ي عمل زير واحد هاي ديگررادارد. اين آنزيم در هسته ي سلول هاي يوكاريوتي وجود دارد و مسئول همانند سازي  DNA كروموزومي ( رشته ي پيرو) مي باشد .به همراه پريماز عمل خود را انجام مي دهد این آنزیم نقش اگزونوكلئازي ندارد .

2) DNA پلي مراز« دلتا »: وزن ملكولي آن KD 180تا 240 و داراي 2 زير واحد است . در هسته وجود دارد و همانند سازي DNA كروموزومي ( رشته يپيشرو) مي باشد . براي فعاليت خود به پروتئين PCNA[2]نياز دارد .اين آنزيم داراي فعاليت اگزونوكلئازي 5-----3 است .

3) DNA پليمراز« اپسيلون »: وزن ملكولي آن KD 290 و داراي 2 زير واحد است. در هسته وجود دارد . مسئول همانند سازي DNA كروموزمي است .داراي فعاليت اگزونوكلئازي 5------- 3 است . مسئول تخريب هاي حاصل از پرتو هاي فرابنفش بر روي DNA مي باشد .

4) DNA پلي مراز « بتا » : وزن ملكولي KD 45 و داراي يك بخش است .در هسته وجود دارد . فاقد فعاليت اگزونوكلئازي و مسئول ترميم DNA است . بر روي ملكول هايي از DNA  كه در آن ها حدود     20نوكلئوتيد   فاصله    GAP) ) ايجاد شده است ، اثر مي كند .

5) DNA پلي مراز« گاما» : وزن ملكولي KD 140 و داراي 4 زير واحد است .در ميتوكندري وجود دارد و مسئول همانند سازي DNA ميتوكندري است .فعاليت اگزونوكلئازي ندارد.


آشنايي با انواع «شبيه سازي»

«شبيه سازي» (cloning  ) يکي از پيشرفته ترين دستيافته هاي بشر در زمينه علم پزشکي و مهندسي ژنتيک است که هر مرحله پيشرفت آن جنجال هاي بسيار زيادي را به همراه دارد. صرف نظر از پيامدهاي اخلاقي شبيه سازي که در اين مطلب مورد بحث ما نيست، در اين مقاله سعي شده است بيشتر به خود «شبيه سازي» و روش هاي آن پرداخته شود. روش هايي که شبيه سازي انسان فقط بخشي از آن هاست و حوزه بسيار گسترده اي را شامل مي شود. امکان «شبيه سازي» انسان زماني مطرح شد که دانشمندان اسکاتلندي در موسسه روسلين، «دالي» را توليد کردند. «دالي» که به «دالي گوسفنده» شهرت داشت، گوسفندي بود که توليد آن در سراسر دنيا با عکس العمل هاي متفاوتي از لحاظ علمي و اخلاقي مواجه شد. اين کار که درسال 1997 از سوي مجله «نيچر» به عنوان مهم ترين تحقيق علمي سال برگزيده شد، در کنار نگراني هاي اخلاقي بسيار زيادي که در برداشت، افق جديدي در علم ژنتيک پيش روي دانشمندان گشود و اميدواري هاي زيادي براي بهبود زندگي بشر ايجاد کرد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر