9,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 50346
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1476

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد شیمی کروم

دانلود تحقیق درمورد شیمی کروم

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد شیمی کروم

با دانلود تحقیق در مورد شیمی کروم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شیمی کروم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شیمی کروم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد شیمی کروم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:42 صفحه

قسمتی از فایل:

شیمی کروم

کروم با عدد اتمی 24و آرایش الکترونی 4s1 3d5{Ar}،نه ایزوتوپ دارد که از آنها فقط چهار ایزوتوپ50Cr ،52Cr ،  53Cr و 54Cr   رادیواکتیو نیستند و در طبیعت با درصد فراوانی به ترتیب 31/4،76/83،55/9و38/2یافت می شود . این عنصر 2 0/0./.از پوسته جامد زمین تشکیل می دهد و معمولا همراه با آهن و بصورت Fecr2o4وجود دارد [133]

2-4-1)بررسی شیمی کروم در حالتهای اکسایش مختلف

کروم در حالتهای اکسایش (VI) + ،+(V) ، +(IV) ، (III)+،(II)+،(I)+،(o)+،(I)-و(II)-در ترکیبات مختلف وجود دارد . بالاترین حالت اکسایش آن (VI) +با تعداد الکترونهای اوربیتالهای 4s و3d مطابقت می کند . پایدارترین حالت اکسایش کروم در شرایط معمولی ،کروم(III)می باشد به همین علت شیمی کروم (III)بطور وسیعی گسترش یافته و بیشترین تنوع ترکیبات کروم متعلق به همین حالت اکسایش می باشد . از حالت های اکسایش بالای کروم ،مهمترین حالت مربوط به کروم(VI)است که ترکیبات آن به عنوان معرف های اکسید کننده اهمیت فوق العاده ای دارند. از این ترکیبات می توان به یون چهار وجهی و زرد کرومات ،Cro42-و یون نارنجی دی کرومات ،  Cr2Oاشاره کرد .

از حالت های اکسایش بالای کروم ،Cr(V)و Cr (IV) فقط تعداد اندکی ترکیب شناخته شده است . از ترکیبات کروم(IV)   می توان به فلوئوریدهای آن M2[CrF6]وRb),M[CrF5]،M=K)و کرومات های آن             M(II)Cro3 ، M(II)4Cro6,M(II)3Cro5 ,M(II)2Cro4اشاره کرد . کروم(V)ناپایدار از کروم (IV) می باشد و از ترکیبات آن می توان از CroF3 ,CrF5و  CroCI3نام برد ]133[.

کروم درحالت اکسایش (II)نیز پایدار بوده ولی پایداری کمتری از کروم (III)دارد بطوریکه Cr(II)در محیط آبی به Cr(III)اکسید می شود . از ترکیبات کروم (II)  می توان به هالیدهای بدون آب آن مانند CrF2

9,000 تومان