8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 50307
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1597
  • تعداد فروش: 7

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد توليد آسفالت در كارگاه

دانلود تحقیق درمورد توليد آسفالت در كارگاه

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد توليد آسفالت در كارگاه

با دانلود تحقیق در مورد توليد آسفالت در كارگاه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق توليد آسفالت در كارگاه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق توليد آسفالت در كارگاه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد توليد آسفالت در كارگاه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:33 صفحه

قسمتی از فایل:

توليد آسفالت در كارگاه

در اين قسمت چگونگي تهيه بتن آسفالتي در كارگاه مورد بررسي واقع مي‌شود.

در مراحل اوليه پيدايش آسفالت، اكثراً آسفالت را در پاتيل‌هاي بزرگ تهيه مي‌كردند و طرز تهيه آسفالت در آن زمان‌ها به اين طريق بود كه مصالح سرند شده را در پاتيل فلزي ريخته و زير آن را به كمك يك فارسونكا (مشعل) حرارت مي‌دادند و هنگامي كه مصالح به اندازه كافي گرم مي‌شدند، قير مذاب و گرم شده را تا به آن اضافه مي‌نمودند و خوب مخلوط كرده و سپس در سطح راه پخش مي‌نمودند. اين روش ابتدايي كه در آن عوامل متشكله آسفالت غالباً كم و زياد مي‌شدند، امروز تقريباً منسوخ شده و در موارد معدودي جهت تهيه آسفالت در حجم كم والاالخصوص براي تهيه آسفالت ايزولاسيون بام ساختمان‌ها بكار گرفته مي‌شود.

با توسعه صنايع، به تدريج وسايل و ماشين‌آلات بهتري در اختيار راه‌سازان قرار داده شد، تا جايي كه امروزه انواع كارخانه‌هاي آسفالت مداوم و متناوب به صورت نيمه اتوماتيك، اتوماتيك و حتي كارخانه‌هاي آسفالت مجهز به كامپيوتر به بازار عرضه شده است.

بي‌شبهه عرضه كارخانه‌هاي آسفالت با ظرفيت زياد، مهمترين و بالاترين امكان را به پيمانكاران داده است تا بهترين راندمان را از ماشين‌آلات پخش آسفالت به دست آورند. امروزه كارخانه‌هايي با توليد متجاوز از 250 تن آسفالت در ساعت نيز در اختيار صنايع راه‌سازي قرار دارد.

كارگاه تهيه آسفالت

هر كارگاه آسفالت مشتمل بر واحدهايي است كه به يكديگر وابستگي داشته، به نحوي كه راندمان توليد آسفالت كارگاه بستگي تام به عملكرد اين واحدها كه ذيلاً به‌طور مختصر تشريح مي‌شوند، دارد:


·        واحد توليد نيرو

·        واحد سنگ‌شكن

·        مخازن قير

·        كارخانه آسفالت


عوامل فوق اركان اصلي توليد آسفالت محسوب شده و ساير عوامل از جمله وسايل پخش، وسايل حمل و نقل در درجه دوم اهميت قرار مي‌گيرند.

معمولاً در هر كارگاه آسفالت يك واحد توليد نيرو (برق) وجود دارد كه قدرت آن با توجه به مصرف دستگاه‌هاي موجود در كارگاه انتخاب مي‌گردد. اكثراً بيش از يك ژنراتور در اين واحد نصب مي‌شود كه جوابگوي مصارف مختلف از جمله روشنايي كارگاه و مصرف دستگاه‌هاي مختلف باشد.

وظيفه تهيه مصالح اعم از شكسته و يا طبيعي با واحد سنگ‌شكن است. در اينجا به ذكر اين نكته اكتفا مي‌شود كه معمولاً واحد سنگ‌شكن، يكي دو ماه زودتر فعاليت خود را شروع مي‌كند تا قسمتي از مصالح مورد نياز را تهيه نمايد تا در صورت بروز اشكالاتي در كار سنگ‌شكن وقفه‌اي در تهيه آسفالت حاصل نشود و همان‌طوري كه قبلاً تذكر داده شد، سرندهايي كه در دستگاه سنگ‌شكن نصب مي‌شود، با توجه به دانه‌بندي است كه پيمانكار بر اساس آن آسفالت تهيه مي‌نمايد.

در هر كارگاه، آسفالت با توجه به ظرفيت كارخانه آسفالت تعدادي مخزن قير نصب مي‌شود. مخازن قير به‌طور سري نصب شده و به نحوي جاسازي شده‌اند كه مي‌توان در زير مخازن فارسونكا قرار داده و قير داخل مخزن را گرم و ذوب نمود. از هر يك از مخازن قير، لوله‌اي مجهز به شير فلكه به يك لوله اصلي قطور (حدود 10 سانتيمتر قطر) متصل مي‌شود. ابتدا تمامي مخازن قير با قير مورد مصرف پر شده و سپس به تدريج مصرف مي‌شوند و هر مخزن كه قير آن تمام شود، بايستي در اسرع وقت نسبت به پر كردن مجدد اقدام نمود. طرز استفاده از قير مخازن به اين ترتيب است كه با قرار دادن فارسونكا در زير مخزن، قير گرم و ذوب مي‌شود تا حدي كه بتوان توسط پمپ آن را كشيد و به فلاسك كارخانه آسفالت پمپاژ نمود. قير پمپ شده در فلاسك توسط يك سيستم تبادل حرارتي روغني تا ماكزيمم 137درجه سانتيگراد (براي قيرهاي خالي 100-60) گرم مي‌شود و اين قير آماده براي تزريق به دستگاه مخلوط‌كن آسفالت مي‌باشد.

هنگامي كه قير مخزن خاتمه يافت، شير فلكه را بسته و شير فلكه مخزن بعدي كه قبلاً گرم شده است، باز مي‌نمايند تا دائماً جريان قير گرم از لوله اصلي به طرف فلاسك قير كارخانه آسفالت جريان داشته باشد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر