7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 50266
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1437

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بررسی امکان پذیری تکنیک زیست درمانی در محل به منظور کاهش آلودگی اراضی

دانلود تحقیق درمورد بررسی امکان پذیری تکنیک زیست درمانی در محل به منظور کاهش آلودگی اراضی

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد بررسی امکان پذیری تکنیک زیست درمانی در محل به منظور کاهش آلودگی اراضی

با دانلود تحقیق در مورد بررسی امکان پذیری تکنیک زیست درمانی در محل به منظور کاهش آلودگی اراضی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسی امکان پذیری تکنیک زیست درمانی در محل به منظور کاهش آلودگی اراضی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسی امکان پذیری تکنیک زیست درمانی در محل به منظور کاهش آلودگی اراضی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسی امکان پذیری تکنیک زیست درمانی در محل به منظور کاهش آلودگی اراضی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده

رشد فزاينده آلاينده هاي زيست محيطي در اثر مصرف بي رويه انرژي و منابع طبيعي سبب بروز پيامدهاي ناگوار گشته است. آلودگي هوا، منابع آب، خطر انقراض بسياري از گونه هاي حيات وحش، بر هم خوردن توازن زندگي موجودات زنده، تهديد سلامتي انسان و بروز بسياري از بيماريهاي خطرناك، سبب شده است كه كنترل مصرف انرژي و بهبود وضعيت محيط زيست‌آلوده، به عنوان چالشهاي حائز اهميتي در پيش روي محققين قرار گيرد. در همين راستا، زيست درماني خاك يا آب آلوده در سالهاي اخير به عنوان روش موثر براي پاكسازي مناطق آلوده، به خصوص مناطق آلوده به آلاينده هاي نفتي شناخته شده است. با به كار گيري اين فرايند، مي توان آبهاي زيرزميني و خاك آلوده را به طور مؤثري بازيافت نمود و به محيط زيست باز گرداند. در اين پژوهش، اراضي پالايشگاه شيراز به عنوان مطالعه موضوعي مورد بررسي قرار گرفته است. در ابتدا با انجام آزمايش TOC از نمونه هاي آبهاي زيرزميني، ميزان آلودگي نقاط مختلف اين اراضي تعيين شد و آزمايش GC/MS نيز براي شناسايي نوع آلاينده ها انجام گرفت. به منظور بررسي امكان پذيري فرايند زيست درماني انتخاب شده، تأثير عوامل مختلف بر اين فرايند با استفاده از روش تاگوچي مورد بررسي قرار گرفت. در نهايت، با حصول به مقادير بهينه پارامترها در مقياس نيمه صنعتي، عمليات پاكسازي انجام پذيرفت.

مقدمه

تجمع آلاينده هاي نفتي، علي الخصوص آلاينده هاي نفتي در محيط زيست، سبب بروز مشكلات بسياري شده است، زيرا خاك آلوده به اين تركيبات براي اهداف كشاورزي، صنعتي يا مراكز تفريحي غير قابل استفاده است و همچنين منبعي بالقوه براي آلوده ساختن آبهاي سطحي و زير زميني به شمار        مي رود (1، 2، 3). در راستاي شناسايي آلاينده هاي آب و خاك تحقيقات بسياري در سراسر دنيا انجام پذيرفته است. در كشور ايران نيز مطالعات و آزمايشاتي توسط حسني ضيابري و همكاران در ارتباط با آلودگي هيدروكربني كانال كشتيراني غازيان انجام پذيرفته است. حسني نژاد فراهاني و همكاران نيز تحقيقاتي را در زمينه آلودگي سواحل مشرف به پالايشگاه بندر عباس انجام داده اند. شجاع الساداتي و همكاران، يغمايي و همكاران نيز زيست درماني آبهاي آلوده به آلاينده هاي هيدروكربني را در مقياس آزمايشگاهي مورد بررسي قرار داده اند. نتايج اين تحقيقات بيانگر اين واقعيت است كه منابع آبهاي زير زميني كه با انواع آلاينده هاي هيدرو كربني آلوده شده اند را مي توان با فرايند زيست درماني مناسب پاكسازي نمود و در چرخه طبيعت وارد ساخت.

يكي از متداولترين منابع آلودگي نفتي، نشت از تانكهاي ذخيره زيرزميني است. به دليل خطرات ناشي از آتش گرفتگي، تانكهاي حاوي سوخت مايع در زيرزمين قرار داده شده اند. در سالهاي اخير بسياري از تانكهايي كه در ايستگاههاي پمپ بنزين قرار دارند شروع به نشت كرده اند. تانكهاي زيرزميني كه سوخت گرمايي خانه ها را ذخيره مي كنند نيز، يكي از منابع آلاينده به شمار مي روند. همچنين، تانكهاي ذخيره مركزي كه مقادير بسيار زيادي بنزين، سوخت جت يا ديگر محصولات نفتي را قبل از توزيع به فرودگاهها، تأسيسات نظامي و پالايشگاهها ذخيره مي كنند نيز، جزء منابع آلاينده اند. همچنين تصادف تانكرها، شكستن خطوط لوله و انفجار دكلهاي نفتي در دريا مي تواند سبب آلودگي گردد. منابع آلودگي عمدي نيز عبارتند از تخليه در چاهها، ريختن دورريزهاي روغني و ...(4

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر