10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 50119
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1656

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد هنر ریاضیات

دانلود تحقیق درمورد هنر ریاضیات

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد هنر ریاضیات

با دانلود تحقیق در مورد هنر ریاضیات در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق هنر ریاضیات را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق هنر ریاضیات ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد هنر ریاضیات

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:93 صفحه

قسمتی از فایل:

چکیده :

 

ریاضیات در زندگی کاربرد زیادی دارد ولی طوری باید به ریاضی نگاه کرد که آن رشته ای از زندگی باشدواگر طرز راه حل چنان باشد که زود به جواب برسیم خیلی آسانتر می باشد.از جمله این کاربردها،کاربردهای فردی است، چون برای کارهایی که انجام می دهیم به طور روزانه اعمال ریاضی به کار میرود مانند ضرب، تقسیم، برای خریدهای روزانه و ...دانستن علوم ریاضیات در کارهای روزمره حتی اگر بسیار اندک و کم باشد نیز می توان راه گشای مفیدی در زندگی انسان ها باشد با پیشرفت علوم و تکنولوژی می توان گفت ریاضی در دنیا حرف اول را می زند. پس باید همیشه ریاضی را دانست و از آن بهره مند گرفت.

اگر به اطراف خود بنگریم  مجموعه ای از اشکالی را می بینیم که هر روز از برابر چشمان ما می گذرد: مربع های پهن یا باریک ، کره ها و دایره های بزرگ و کوچک و... و این همان هندسه است. هندسه همان هنر ریاضی است هنری که به اشکال می پردازد و با زبان مخصوص به خود دنیای اطراف ما را توصیف می کند.و قدرت درک و استدلال و تجزیه و تحلیل را بالا می برد.

چون زبان طبیعت به زبان ریاضی است پس ریاضی کمک به فهم رابطه میان عناصر طبیعت می کند.

ریاضیات پایه همه علم هاست و تنها تفاوت و در واقع مزیتی که بر سایر علم ها دارد ، منطق آن است.

اهمیت فوق العاده ای که ریاضیات ، در جامعه ی امروزی و در فعالیت های گوناگون تخصص ها دارد، بر کسی پوشیده نیست . باوجود این ، خیلی زیاد نیستند کسانی که علاقمند به ریاضیات باشند.البته تنها کسانی که کارو فعالیتشان به ریاضیات مربوط میشود،علاقمند به ریاضیات نیستندبلکه کم هم نیستند مشتاقانی که ساعت های فراغت خود را،باریاضیات می گذرانند.همه ی این ها چه حرفه ای ها و چه علاقمندان ، نه تنها فایده و اهمیت ریاضیات را می شناسند بلکه در ضمن به ریاضیات شوق می ورزند و می توانند زیبایی و ظرافتی که در مسأله ها ، قضیه ها و روش های ریاضی وجود دارد را احساس کنند .

احساس و منطق را با هیچ نیرویی نمی توان از هم جدا کرد و هر جدایی ساختگی منجر به تحریف هر دوی آنها می شود . هر احساس اگر احساس واقعی باشد، خردمندانه است چراکه احساس واقعی نمی تواند جدا از اندیشه و خرد آدمی پدید آید.

فهرست

عناوین                                                                                                      صفحه

مقدمه. 8

فصل اول : زیباشناسی ریاضیات  .............................................................................................11

1-1 واژه شناسی و تعاریف.. 12

1-2 ریاضیات کلید طلایی برای زیبایی شناسی. 13

1-3 نقش ریاضیات در زندگی بشر و در شناخت طبیعت.. 16

1-4 انگیزه پیشرفت ریاضیات.. 24

1-5 هنر و کاربرد ریاضیات.. 25

1-6 ریاضیات و زندگی. 29

1-6-1  فاکتور گیری(خاطره ای از آقای x) 30

1-6-2  در جستجوی یک رابطه ریاضی در خطبه عقد 31

1-6-3   منطق و سرود ملی ژاپن. 31

1-7 ریاضیات و علوم دیگر. 32

1-8  ریاضیات و صنعت.. 35

1-9   نقش ریاضیات و هندسه در تقویت قوه تفکر. 37

1-10  آموزش ریاضی به کودکان. 38

1-11ریاضیات در موسیقی. 39

1-11-1  اهمیت عدد 12. 40

1-11-2  تقارن و موسیقی.

10,000 تومان