12,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 49835
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 2038
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد همه چيز در مورد کامپيوتر

دانلود تحقیق درمورد همه چيز در مورد کامپيوتر

0 2k
دانلود تحقیق درمورد همه چيز در مورد کامپيوتر

با دانلود تحقیق در مورد همه چيز در مورد کامپيوتر در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق همه چيز در مورد کامپيوتر را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق همه چيز در مورد کامپيوتر ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد همه چيز در مورد کامپيوتر

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:133 صفحه

قسمتی از فایل:

همه چيز در مورد کامپيوتر (رايانه)

رايانه يا کامپيوتر دستگاهي است که براي پردازش اطلاعات تحت يک روال معين استفاده مي‌شود.

واژه کامپيوتر

مدتي در فارسي به کامپيوتر «مغز الکترونيکي» مي‌گفتند. بعد از ورود اين دستگاه به ايران در اوايل دهه ۱۳۴۰ نام کامپيوتر به‌کار رفت. واژه رايانه در دو دهه اخير رايج شده و به‌تدريج جاي کامپيوتر را مي‌گيرد. واژه رايانه پارسي است و از فعل پارسي راياندن به معني سامان دادن و مرتب کردن آمده. معني واژگاني رايانه مي‌شود ابزار دسته‌بندي و ساماندهي.

در زبان انگليسي طي ساليان متمادي واژه‌هاي هم ارزش بسياري براي اين واژه بکار مي‌‌رفته، و کلمات ديگري نيز وجود داشته‌اند که از آنها به عنوان کامپيوتر ياد مي‌شود اما معاني متفاوتي را در خود داشته اند. يف شاعرانه تري بکار مي‌رود، tölva که واژه ايست مرکب و به معناي «زن پيشگوي شمارشگر!» مي‌‌باشد. در چيني رايانه dian nao يا «مغز برقي» خوانده مي‌شود. در انگليسي واژه‌ها و تعابير گوناگوني استفاده مي‌شود، به‌عنوان مثال دستگاه داده پرداز يا data processing machine

تعريف‌ها

با تعريف‌هاي بالا مي‌توان به همهٔ ماشين‌هاي مکانيکي محاسبه مانند خط‌کش‌ محاسبه و يا چرتکه نيز به‌همان صورت که براي ماشين‌هاي امروزي به‌کار مي‌رود، رايانه گفت. البته عبارات و واژه‌هاي بهتري نيز مي‌تواند توصيف فعاليت‌هاي اين ماشين‌ها باشند، واژه‌هايي مانند: داده‌پرداز، سامانه‌هاي پردازش اطلاعات و همچنين کنترل‌گر.

هنگامي که رايانه‌هاي امروزي را درنظر مي‌‌گيريم، اغلب ويژگي درخور نگرشي مي‌‌توانند تمامي ويژگي که در ساير دستگاهها پردازشي که اختراع مي‌‌شوند تقليد نمايند (به هر حال يقينا با سرعت پايين تر). گهگاه، اين آستانه قابليت يک محک سودمند براي شناسايي «رايانه‌هاي همه‌کاره» از ابزارهاي با کارايي ويژه قديمي مي‌‌باشد. اين تعريف «همه کاره» مي‌‌تواند بصورت رسمي در اين تعريف که يک ماشين معين بايد بتواند رفتارهاي ماشين تورينگ (Turing machine) را تقليد نمايد، بکار گرفته شود. ماشينهايي که اين نيازمندي را تأمين کرده باشند به‌عنوان تورينگ کامل (Turing-complete) خطاب مي‌‌شوند. تا هنگامي که بصورت فيزيکي تأمين فضاي ذخيره نامتناهي و احتمال zero crashing وجود نداشته باشد لفظ تورينگ کامل بصورت آسان گيرانه‌اي به ماشين با ظرفيت ذخيره سازي بالا (نامتناهي) و با قابليت اطمينان واقعي، گفته مي‌شود. نخستين سري از اين ماشينها در سال ۱۹۴۱ بوجود آمد: Z۳ ساخت کونراد زوسه (Konrad Zuse)که توسط برنامه کنترل مي‌‌شد(اما ويژگي تورينگ کامل آن در سال ۱۹۹۸ به آن داده شد.). ماشين‌هاي ديگري نيز بصورت آشفته و با عجله در سراسر دنيا توسعه يافتند. براي اطلاعات بيشتر به تاريخچه رايانه نگاه کنيد.

تاريخچه

لايبنيتز (leibniz) رياضي‌دان آلماني از نخستين کساني است که در ساختن يک دستگاه خودکار محاسبه کوشش کرد. او که به پدر حسابدارش در تنظيم حساب‌ها کمک مي‌کرد، از زماني که براي انجام محاسبات صرف مي‌کرد گله‌مند بود.

چارلز بابيج (Charles Babbage) يکي از اولين ماشينهاي محاسبه مکانيکي را که به آن ماشين تحليلي گفته مي‌‌شد، طراحي نمود، اما بخاطر مشکلات فني موجود در زمان حياتش همچون ماشيني ساخته نشد(در سال ۱۹۹۳ در موزه علوم لندن مدلي که بر اساس طرح بابيج کار مي‌‌کرد ساخته شد).

در گذشته دستگاههاي مختلف مکانيکي ساده‌اي مثل خط‌کش محاسبه و چرتکه نيز کامپيوتر خوانده مي‌‌شدند. در برخي موارد از آنها به‌عنوان رايانه‌هاي آنالوگ نام برده مي‌شود. چراکه برخلاف رايانه‌هاي رقمي، اعداد را نه به‌صورت اعداد در پايه دو بلکه به‌صورت کميتهاي فيزيکي متناظر با آن اعداد نمايش مي‌‌دهند. چيزي که امروزه از آن به‌عنوان «رايانه» ياد مي‌شود در گذشته به عنوان «رايانه‌هاي رقمي (ديجيتال)» ياد مي‌شد تا آنها را از انواع «رايانه‌هاي آنالوگ» جدا سازد(که هنوز در برخي موارد استفاده مي‌شود مثلاً نشانک پرداز آنالوگ يا analog signal processing

رايانه‌ها چگونه کار مي‌کنند ؟

از زمان رايانه‌هاي اوليه که از سال ۱۹۴۱ تا کنون فناوري‌هاي ديجيتالي بصورت شگرفي رشد نموده است، اغلب رايانه‌ها از معماري فون نويمن که در اواخر دهه ۱۹۴۰ از سوي جان فون نويمن ابداع گرديد سود مي‌جويند.

معماري فون نوِيمن يک رايانه را به چهار بخش اصلي توصيف مي‌کند: واحد محاسبه و منطق (Arithmetic and Logic Unit يا ALU)، واحد کنترل يا حافظه، و ابزارهاي ورودي و خروجي (که جمعا I/O ناميده مي‌شود). اين بخش‌ها توسط اتصالات داخلي سيمي به نام گذرگاه (bus) با يکديگر در پيوند هستند.

حافظه

در اين سامانه، حافظه يک توالي شماره گذاري شده از خانه‌ها است، هرکدام محتوي بخش کوچکي از داده‌ها مي‌‌باشند. داده‌ها ممکن است دستورالعملهايي باشند که به رايانه مي‌گويند چه کاري را انجام دهد باشد. خانه ممکن است حاوي اطلاعات مورد نياز يک دستورالعمل باشد.

محتواي هر خانه حافظه ممکن است هر زمان تغيير يابد و بيشتر شبيه دفتر چرک‌نويس مي‌‌ماند تا يک لوح سنگي.

اندازه هر خانه، وتعداد خانه ها، در رايانهٔ مختلف متفاوت است، همچنين فناوريهاي بکاررفته براي اجراي حافظه نيز از رايانه‌اي به رايانه ديگر در تغيير است(از بازپخش کننده‌هاي الکترومکانيکي تا تيوپها و فنرهاي پر شده از جيوه و يا ماتريس‌هاي ثابت مغناطيسي و در آخر ترانزيستورهاي واقعي و مدار مجتمعها با ميليونها خازن روي يک تراشه تنها).

پردازش

واحد محاسبه و منطق يا

12,000 تومان