9,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 49783
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2314

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد مقدمه الکتروفورز

دانلود تحقیق درمورد مقدمه الکتروفورز

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد مقدمه الکتروفورز

با دانلود تحقیق در مورد مقدمه الکتروفورز در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مقدمه الکتروفورز را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مقدمه الکتروفورز ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مقدمه الکتروفورز

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:45 صفحه

قسمتی از فایل:

فصل اول

 

1-1-الكتروفورز

 

1-2مقدمه:

يكي از پر كاربردترين تكنيك ها در بيولوژي مولكولي الكتروفورز نام دارد كه اساس آن بسيار ساده است . لغت فورز به معناي حركت و تحرك است و الكتروفورز در واقع حركت ذرات تحت تأثير ميدان الكتريكي است در اين تكنيك مولكول هاي DNA بر اساس بار و وزن مولكولي آنها جدا مي شوند . معمولاً تيسليوس را پدر الكتروفورز مدرن مي شناسند او براي اولين بار در سال 1930 توانست با كمك روش خود كه استفاده از لولۀU  شكل محتوي با فر بود پروتئين هاي سرم را جدا نمايد در اين روش اجزاء پروتئيني سرم به علت اختلاف در حركت ، در لولۀ مزبور از يكديگر تفكيك شده بودند اين روش ازآن جايي كه در محيط محلول صورت مي گرفت الكتروفورز آزاد نام گذاري گرديد. يك دستگاه الكتروفورز مجموعه اي از چند قسمت مي باشد كه با يكديگر در ارتباط مي باشند اين مجموعه شامل قسمت ها و وسايل زير مي باشد:

 1) منبع تغذيه جهت برقراري پتاسيل الكتريكي

 2) محلول بافر براي ثابت نگه داشتن   pH

3) محيط نگهدارنده مكاني است كه الكتروفورز كار اصلي خود را انجام مي دهد.

 

 

 

 

1-3.محيط نگهدارنده دو كار مي كند :

الف) جذب سطحي : كه در مورد غير ژل ها مانند كاغذ و غيره ديده مي شود.

ب) الك يا غربال مولكول : در مورد محيط هاي ژلي ديده مي شود كه مولكول هاي كوچكتر سريعتر حركت مي كنند.

.

4) اطاقك كه بخشي از مجموعه الكتروفورز مي باشد كه داراي جايگاهي براي نگهداري بافر ذخيره اي مي باشد .

 5) دانسيتومتر كه متحرك مي باشد.

به جرأت مي توان گفت كه الكتروفورز يكي از مفيدترين ابزارها براي بررسي و بازنگري فرايندهاي حياتي و يكي از اولين روش هاي عملي براي آناليز پروتئين ها مي باشد بيشترين كاربرد الكتروفورز به عنوان ابزاري آزمايشگاهي در ارتباط با شناسايي و اندازه گيري پروتئين هاي سرم ، هموگلوبين ، ايزوآنزيم ها و ليپو پروتئين ها مي باشد. ايزوآنزيم هايي كه با كمك الكتروفورز در آزمايشگاه هاي تشخيصي براي تعيين ناهنجاري هاي پروتئيني ، شناسايي انواع هموگلوبين و ايزوآنزيم ها استفاده مي شود. اصول كاربر اساس جداسازي پروتئين ها يا ليپو پروتئين هاي موجود در سرم ادرار و مايع مغز نخاعي در يك محيط جامد در ميدان الكتريكي مي باشد.

در صورتي كه پروتئين هاي سرم انسان در يك ميدان الكتريكي وروي محيط جامد جداسازي شوند يك الگوي 5 باندي حاصل  خواهد شد. هر گونه تغيير در اين الگو در نتيجه اختلالات ژنتيكي ، تومورها ، لوسمي يا پروتين هاي فاز حاد مي باشد از روش الكتروفورز و با كمك رنگ آميزي هاي اختصاصي براي تعيين ، شناسايي و اندازه گيري چربي ها ، گليكوژن ها و آنزيم ها نيز استفاده مي شود. با تغيير در شرايط الكتروفورز ، محيط جامد مورد استفاده و روش هاي مختلف آشكارسازي، جداسازي و شناسايي  پروتئين هاي مختلف ممكن مي گردد هم چنين همراهي واكنش هاي ايمونوپرسي پيتاسيون با الكترفورز ، چشم انداز جديدي از امكانات را در مقابل چشمان محققين گشوده است . تفسير نتايج حاصل از الكتروفورز ليپو پروتئين هاي سرم در تشخيص اختلالات موجود در نقل و انتقاال ليپيدها كه  زمينه ساز بيماري هاي قلبي عروقي هستند اهميت دارد در آزمايشگاه هاي تشخيص طبي ايزوآنزيم هاي كراتين كيناز(cpk) ولاكتات دهيدروژناز(LDH ) و آلكالن فسفا تاز به صورت روتين انداه گيري شده و مورد بررسي قرار مي گيرند. با انجام الكتروفورز در شرايط به خصوص و جداسازي ايزوآنزيم هاي ck1 كه در آسيب هاي مغزي افزايش مي يابد. Ck2 و نسبت   در انفاركتوس ميوكارد ، افزايش ck3 در ديستروفي عضلاني دوشن، انفاركتوس ريه با افزايش LD3 و بيماري هاي كبد با افزايش LD3 و LD4 به تشخيص كمك مي كند . در تشخيص آنمي ها نيز از الكتروفورز هموگلوبين براي شناسايي انواع مختلف هموگلوبين ها استفاده مي شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9,000 تومان