10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 49692
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1790

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد طراحی و چاپ

دانلود تحقیق درمورد طراحی و چاپ

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد طراحی و چاپ

با دانلود تحقیق در مورد طراحی و چاپ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق طراحی و چاپ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق طراحی و چاپ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد طراحی و چاپ

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:54 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

قرن هاي متمادي از اختراع الفبا توسط فنيقي ها مي گذرد ؛ با ابتكار آنان ، اقوام  آن زمان توانستند گفتني هاي خويش را در حجمي كمتر از آنچه خط تصويري يا نشانه اي مي طلبيد به نگارش درآورند . ولي قرن ها طول كشيد تا خواندن و نوشتن از انحصار طبقه يا طبقات خاص خارج شود و عموم مردم بتوانند از اين موهبت بهره برند . تا دير زماني در ميان تمام ملل از جمله در كشور ما ، پيش از ورود اسلام ، خواندن و نوشتن تنها در انحصار طبقات روحانيان و دبيران بود و مردم عادي اجازه نداشتند فرزندان خود را براي آموزش خط و نگاشتن به مدارس و يا مراكز آموزشي بفرستند ، واين خود خط و كتابت را در انحصار گروه خاصي از مردم نگاه داشت. گرچه بعدها و در طي قرون آتي اين محدوديت بر طرف شد ولي همچنان جمعيت بي سواد بر باسوادان  فزوني داشت . در اين زمان ها كتاب هاي مورد نيازاهل علم با روش ساده و ابتدايي تكثير مي شد ، نويسنده و يا مولف با صرف هزينه اي، چند يا چندين كاتب را به خدمت  مي گرفت و آنان از روي كتاب وي رونويسي مي كردند ، به اين ترتيب سرعت تكثير كتب بسيار آهسته و بطئي بود، ولي با اين حال به نيازهاي زمان خود به دليل اندك بودن جمعيت باسواد يا جوياي علم ، پاسخ مي گفت . " گرانبهايي ،محدوديت نسخه ، معدود بودن باسوادان ، نبودن امكانات عرضه كتاب از جمله مانع هايي بود كه اجازه نمي داد كتاب به صورت گسترده در جامعه توزيع شود " ­(1)  كتابخانه هاي بزرگ اسلامي در قرون اوليه اسلامي به همين ترتيب شكل گرفته بودند ؛ در آن ايام يعني در حدود قرن هاي چهارم تا ششم ، و پيش از حمله مغول كتابخانه شهرهاي بخارا ، نيشابور و ري شهرت جهاني داشت .   

 

 

 

ریشه لغوی

واژه چاپ احتمالا از کلمه chappn (چاپنا) که کلمه‌ای هندی است گرفته شده است. ولی عده ای معتقدند که از «چاو» مقولی گرفته شده است «چاو ، نام نوعی پول در عصر ایرانیان بوده است). از لغات دیگری که برای چاپ بکار رفته می توان به «طبع» و «باسعه» اشاره کرد.

تعریف چاپ impression

چاپ به معنی اعم ، فن و صنعت تکثیر صورت نقوش دو بعدی «حروف ، ارقام ، خطوط و تصاویر) بوسیله انداختن اثر این نقوش بر روی کاغذ ، پارچه یا مواد دیگر و بالاخص چاپ مواد خواندنی بر روی کاغذ است. در واقع چاپ کردن و پخش کردن (چاپخش) ، پخش عمده ای معنای قلمرو نظر را دربر می گرفت. اما دیگر چاپ مهمترین ابزار نشر نیست و جای خودش را به اشکال دیگری داده است.

تعریف نشر pablication

عمل چاپ و ارایه یک کتاب یا مدرکی دیگر به عموم که به آن انتشار تیر گویند.
نشر در واقع تلاتی گاه پدید آورندگان و خوانندگان است.

دید کلی

صنعت نشر کتاب به معنای تولید صنعتی کالایی فرهنگی به نام کتاب است. امروزه شیوه‌هایی که در روند تولید کتاب و تکثیر آن به کار می رود، کاملا صنعتی است. از اینرو نشر کتاب ، صنعتی است در کنار صنایع دیگر و نه کمتر از آنها. صنعت نشر کتاب در حال گسترش است البته به شرطی که کتاب ، رسانه اطلاعاتی و ارتباطی کار آمدی باشد. به طور کلی انتشار کتاب ، اشاعه گسترده یکی از موثرترین و سهل ترین رسانه‌هاست.

 

تاریخچه

همان گونه كه در این نوشته خواهیم دید، چگونگی پیدایش صنعت چاپ- با آن كه غربی ها آن را به نام خود می دانند- چندان آشكار و بدیهی نیست، اما به گفته ای باید كشور چین را مبدأ آغاز چاپ دانست. در ایران نیز ظهور صنعت چاپ و ورود چاپخانه، به دورانی بیش از صد سال بازمی گردد. برخی چاپ در ایران را به دوران مغول مربوط می دانند. با این حال، صنعت چاپ به شكل جدید به دوره قاجار بازمی گردد. مقاله ای كه می خوانید، نگاهی است به این موضوعات و تحول و تطور چاپ و چاپخانه در تاریخ.  قبل از اختراع چاپ، كتاب ها را با دست تكثیر می كردند. در آتن، اسكندریه و روم، عده ای از نسّاخان، شاهكارهای ادبی را استنساخ می كردند و این كار در سراسر قرون وسطی ادامه داشت. كتاب به اندازه ای گرانبها بود كه تعداد كمی از مردم توانایی تهیه آن را داشتند. در نتیجه، در عصر كاوش و پیشرفت، امكان خواندن و پژوهش محدود بود. در بیشتر دوران قرون وسطی، كاغذ پوست گوسفند و گوساله به كار می رفت. از یك قرن پیش از شارلمانی، دیگر پاپیروس مورد استفاده قرار نگرفت. مسلم است كه كاغذ برای اولین بار از جهان اسلام به اروپا راه یافت زیرا كاغذ، اولین بار در آن دسته از سرزمین های مدیترانه كه با سرزمین های اسلامی تماس مداوم داشتند دیده شده است. مسلمین، راز تولید كاغذ را از چینی ها آموخته بودند. برای ساختن كاغذ، الیاف گیاهی را خرد و خمیر می كردند، خمیر را به صورت لایه ای نازك و یكنواخت روی صفحه ای یا پارچه ای پهن می كردند و می فشردند تا آبش گرفته شود و آنگاه الیاف را در هم می فشردند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر