6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 49429
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1901

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد شالیکوبی

دانلود تحقیق درمورد شالیکوبی

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد شالیکوبی

با دانلود تحقیق در مورد شالیکوبی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شالیکوبی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شالیکوبی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد شالیکوبی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

 

طرح توسعه خوشه صنعتی سازندگان ادوات شالیکوبی استان گیلان

 

کشت برنج در استان گیلان قدرت دیرینه دارد . تبدیل شلتوک به برنج سفید در حال حاضر در کارخانجات شالیکوبی انجام می شود .حدود 1800 کارخانه شالیکوبی در سطح استان با روش ماشینی نسبت به تبدیل شلتوک به برنج سفید اقدام می کنند . صاحبان کارخانجات عمده تجهیزات خود را از 28 واحد تولیدی بزرگ و حدود 70 واحد تولیدی کوچک که در سطح استان پراکنده و بخصوص اکثر آن در شهرستان رشت تمرکز یافته اند تأمین می نمایند .

 

تولید کنندگان ادوات شالیکوبی دارای اتحادیه صنفی هستند اما دارای ارتباطات و همکاری اندکی جهت تأمین تجهیزات متقاضیان و خدمات به آنان می باشد و کسب و کار آنها دارای حد پایینی از تعادل و همکاری مورد نیاز برخوردار است .

 

جهت توسعه فعالیت و پایداری کسب و کار این بنگاه ها و واحد های تولیدی و تقویت ارتباط بین آن ها ضرورت طرح مشخصی با برنامه ریزی زمان بندی برای فعالیت آن ها در قالب یک "خوشه صنعتی " وجود دارد . که عامل توسعه خوشه صنعتی مورد نظر              C . D . A  )) پیشنهاد نموده است.

 

برنامه پیشنهادی جهت توسعه خوشه صنعتی سازندگان ادوات شالیکوبی شامل اجزا ء زیر است :

1.     انجام مطالعه شناختی و اعتماد آفرینی    6 – 1 ماه

2.     تهیه برنامه عمل از ابتدا تا دو سال

3.     مرحله اجرایی ( بهد از 6 ماه مطالعه شناختی و اعتماد آفرینی و تهیه برنامه عمل ) تا 36 ماه ( سر سال )

4.     کنترل و بازبینی از شروع 13 ماه تا پایان سه سال

 

تعریف خوشه ( Cluster ) :

 

خوشه مجموعه ای از واحد های  کسب و کار که در یک منطقه جغرافیایی و یک گرایش صنعتی متمرکز شده اند با همکاری و تکمیل فعالیت های یکدیگر به تولید و عرضه تعدادی کالا و خدمات می پردازند . و از چالش ها و فرصت های مشترک برخوردارند .

 

براساس این تعریف از خوشه ، سازندگان شالیکوبی و تجهیزات کارخانجات برنجکوبی استان گیلان به ساخت دستگاه های :

1.     کانکا یا سفید

2.     بوجار شالی

3.     خاک کش

4.     خشک کن ها

5.     الک برنج

6.     قلوه گیر

7.     الواتور ها یا بالابر ها

8.     چراغ خشک کن ها

و ..............

 

حدود صد واحد کوچک و بزرگ با پراکنش مختلف در سطح استان عناصر اصلی و ذینفعان خوشه مورد نظر بشمار می روند که از نظر سازمانی توسعه نیافته می باشند و نیازمند هماهنگی ، هدایت ، کنترل و سازماندهی فعالیت مشترک بکمک C . D . A  بوده تا بتوانند با ایجاد شبکه مسیری سریع برای ارتقای سطح سرمایه اجتماعی دارای قابلیت پایایی و توانمندی بدلیل وجود حلقه ها و منافع جدی و مشخص شوند .

 

تعریف شبکه (  Net work ) :  

 

شبکه به گروهی از واحد ها اطلاق می شود که برای انجام یک پروژه خاص با هم در ارتباط بوده ، همدیگر را تکمیل می کنند  و برای مواجهه با مشکلی مشترک و یا استفاده از فرصتی مشترک را با یکدیگر همکاری می کنند .

 

شبکه فعاّل خوشه سازندگان ادوات شالیکوبی استان می توانند با هماهنگی لازم وسیله عامل توسعه  C . D . A نقش اصلی در تحویل و توسعه خوشه بعمل آورند و پس از توجیه و آشنایی کافی با اهداف خوشه صنعتی مورد نظر ، نقش ویژه ای در ساخت ماشین آلات کشاورزی شالیکوبی استان و ایران داشته باشند.

زیرا : امید لطف ز بیگانگان خطاست          بیگانه فکر خویشتن است ، کی فکر ماست .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر