7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 48970
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1664

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد نگاهي به معادن سنگ آهن مركزي ايران - بافق

دانلود تحقیق درمورد نگاهي به معادن سنگ آهن مركزي ايران - بافق

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد نگاهي به معادن سنگ آهن مركزي ايران - بافق

با دانلود تحقیق در مورد نگاهي به معادن سنگ آهن مركزي ايران - بافق در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نگاهي به معادن سنگ آهن مركزي ايران - بافق را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نگاهي به معادن سنگ آهن مركزي ايران - بافق ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نگاهي به معادن سنگ آهن مركزي ايران - بافق

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:24 صفحه

قسمتی از فایل:

شهرستان بافق در ‪ ۱۲۰كيلومتري جنوب شرقي شهر يزد داراي منابع زير زميني متنوعي است و از جمله مناطق معدن خيز كشور به شمار مي‌رود.

 

                                         

سنگ آهن چغارت ، چاه گز و سه چاهون ، منگنز ناريگان ، فسفات اسفوردي ، سرب و روي كوشك و معدن مرمريت بيشه در ، از مهمترين معادن بافق هستند.

شركت سهامي خاص معادن سنگ آهن مركزي ايران در ‪ ۱۰كيلومتري شمال شرقي شهر بافق و در حاشيه مركزي ايران قرار دارد.

اين شركت در سال ‪ ۱۳۵۰براي اكتشاف و بهره‌برداري از كانسارهاي آهن منطقه بافق توسط سازمان ذوب آهن ايران سابق تاسيس شد و هم اكنون يكي از واحدهاي مهم زير مجموعه شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران و بزرگترين‌شركت توليد كننده سنگ آهن دانه‌بندي و كنستانتره كشور است.

بلوك معدني بافق با ذخيره بيش از يك سوم سنگ آهن كشور بعنوان مهمترين زون آهن دار ايران شناخته شده‌است.

به دنبال عمليات اكتشافي انجام شده ، از سال ‪ ۱۳۴۰تاكنون در اين منطقه بيش از۳۸آنومالي آهن دار با ذخيره نزديك به ‪ ۱/۷ميليارد تن شناسايي شده كه مهمترين آنها معادن چغارت ، سه چاهون، آنومالي شمالي، ميشدوان و چاه‌گز هستند.

شركت سنگ آهن مركزي ايران ، بزرگترين توليدكننده سنگ آهن دانه بندي كشور طي۳۰سال گذشته است كه از سال ‪ ۱۳۵۰عمليات استخراج سنگ آهن در معدن چغارت را آغاز كرد.

اين معدن طي اين مدت، سنگ آهن مورد نياز كارخانه ذوب آهن اصفهان و برخي صنايع فولادسازي كشور را تامين كرده و از سال ‪ ۸۰تاكنون به جمع صادر كنندگان سنگ آهن پيوسته است.

هم‌اكنون از دو معدن "چغارت" و "سه چاهون" سالانه هشت ميليون تن سنگ آهن استخراج مي‌شود كه نيمي از آن سنگ آهن دانه‌بندي شده‌است و بطور مستقيم براي مصرف در كارخانه ذوب آهن اصفهان و صادرات استفاده مي‌شود و مابقي نيز در كارخانه فرآوري چغارت به كنسانتره سنگ آهن تبديل مي‌شود.


* معدن چغارت
با ذخيره زمين شناسي ‪ ۲۰۷ميليون تن در ‪ ۱۰كيلومتري شمال شرقي شهر بافق واقع شده و ارتفاع اوليه آن از سطح دريا ‪ ۱۲۸۶متر بوده است.

ذخيره قابل استخراج اين معدن ‪ ۱۷۷/۲ميليون تن برآورد شده كه ‪۹۵/۶ ميليون تن آن به دليل عيار بالا و فسفر پايين، پس از خردايش بصورت مستقيم قابل مصرف در كارخانجات فولاد است و مابقي آن براي پر عيارسازي به كارخانه فرآوري ارسال مي‌شود.

عمليات بهره‌برداري از اين معدن از شهريور سال ‪ ۵۰آغاز شد و تا پايان سال۸۵بالغ بر ‪ ۹۷ميليون تن سنگ آهن از آن استخراج شده است.

عمليات استخراج در اين معدن به صورت روباز و با استفاده از شاول‌هاي الكتريكي با حجم بيل هفت متر مكعب و كاميون‌هاي ‪ ۳۲و ‪ ۶۵تني صورت مي‌گيرد.


* معدن سه چاهون
اين معدن كه در ‪ ۴۷كيلومتري شمال شرقي شهر بافق واقع شده از نظر زمين شناسي در سازندهاي پركامبرين پسين ايران مركزي قرار داشته و منشاء آن آتشفشاني رسوبي است.

اين معدن مشتمل بر دو آنومالي است كه در فاصله سه كيلومتري يكديگر قرار دارد و مجموع آنها داراي ‪ ۱۴۴/۵ميليون تن ذخيره معدني است كه ‪ ۹۵ميليون تن آن با متوسط عيار آهن ‪ ۳۷/۲درصد و فسفر هشت درصد، قابل استخراج است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر