8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 48948
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1434

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ايمني راه

دانلود تحقیق درمورد ايمني راه

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد ايمني راه

با دانلود تحقیق در مورد ايمني راه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ايمني راه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ايمني راه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ايمني راه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:34 صفحه

قسمتی از فایل:

مميزي ايمني ابزاري مؤثر در افزايش ايمني راه

چكيده

راه به نوان شريان اصلي اقتصاد در هر كشور، نقش عمده‌اي را ايفاء مي‌كند و حداكثر بهره‌گيري استفاده كنندگان از راه بايد به نوعي در طراحي و ساخت آن در نظر گرفته شود كه مهم‌ترين آن، مقوله بسيار حياتي تأمين ايمني حركت است. مقوله ايمني، در مبحث ترافيك و حمل و نقل از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است. با توجه به آمار موجود در خصوص تعداد تلفات ناشي از تصادفات جاده‌اي در كشور، كه در سال 1380 رقمي نزديك به 20000 كشته را نشان مي‌دهد اهميت مسئله ايمني بيش از پيش احساس مي‌گردد. امروزه در سراسر جهان محققين و عوامل اجرايي به كمك يكديگر روشهاي نوين تأمين ايمني در جاده‌ها را مورد بررسي و استفاده قرار مي‌دهند. از موضوعات نوين در مقوله ايمني، مبحث مميزي ايمني راه مي‌باشد كه در دهه اخير در بيشتر كشورهاي پيشرو دنيا مطرح و در حال اجرا مي‌باشد. در اين مقاله ابتدا مفاهيم و اصول اوليه مميزي ايمني راه مورد بررسي قرار مي‌گيرد، سپس با اشاره به سوابق موجود در ساير كشورها، مسئوليتها، وظايف افراد مرتبط با راه، مراحل انجام مميزي ايمني مطرح گشته و در انتها راهكارهاي لازم جهت بسترسازي تحقيق موضوع پيشنهاد مي‌گردد.

 

كليدواژه‌ها:

 ايمني، مميزي، بازرسي، راه، ترافيك.

 

 

1- مفاهيم اوليه در مميزي ايمني راه

براي مميزي ايمني راه، تعاريف متعددي ارائه گرديده كه مقصود اصلي در اكثر آنها يكسان مي‌باشد. در اينجا به دو تعريف برگزيده در اين خصوص اشاره مي‌گردد:

- آزمايش و كنترل رسمي بر روي جاده‌هاي موجود، جاده‌هايي كه در آينده ساخته خواهند شد يا بر روي پروژه‌هاي ترافيكي و هر پروژه‌اي كه بر ايمني بهره‌برداران جاده تأثير مي‌گذارد كه نتايج آن به صورت مستقل در گزارش آزمايش كننده در خصوص قابليت تصادف و مواد لازم جهت اصلاحات ايمني منعكس مي‌شود.

- به معناي كنترل طراحي، اجرا و عملكرد پروژه‌هاي راه، به لحاظ رعايت اصول ايمني جهت جلوگيري از تصادفات محتمل.

 

مميزي ايمني راه روشي سيستماتيك است كه در پايه پتانسيل دانش ايمني ترافيك، در مراحل برنامه‌ريزي و طراحي جاده و به منظور جلوگيري از تصادفات ترافيكي انجام مي‌شود. كاربرد مفهوم مميزي ايمني راه با توجه به تجربه هر كشور متفاوت است. اطلاعات مميزي ايمني در يك ارزيابي سيستماتيك رسمي از وضعيت ايمني راه است كه به طور مستقل توسط بازرس يا سيستم بازرسي واجد شرايط، بر روي راه يا طرح پيشنهادي آن انجام گرفته و احتمال بروز تصادفات بهره‌برداران از جاده به صورت گزارش تهيه مي‌گردد. همانطور كه  عنوان شد، اين بازرسي مي‌تواند براي انواع پروژه‌هاي راهسازي، ساخت جاده‌هاي جديد، همچنين بازسازي ايمني‌هاي موجود تعريف گردد. بر اساس يك طبقه‌بندي ديگر بايد اظهار نمود كه بازرسي ايمني راه مي‌تواند براي پروژه‌هاي كوچك، بزرگ شهري و بين شهري تعريف گردد. همچنين تعريف در امور بهره‌برداري، تعمير و نگهداري جاده‌هاي موجود نيز مي‌تواند مصداق داشته باشد. در راه‌هاي موجود، اين بازرسي به منظور ارزيابي سيستماتيك آن از لحاظ تأمين ايمني صورت مي‌گيرد. مهندسين و تكنسين‌هاي مرتبط با برنامه‌ريزي و طراحي جاده عموماً به اين مسئله واقفند كه محصول نهايي پروژه‌ها، بايد ايمن باشند اما با اين وجود حتي در بسياري از مواقع، پروژه‌هاي كاملاً جديد تنها با گذشت كمتر از چند سال به عنوان نقاط خطرناك معرفي مي‌شوند. دسترسي به تخصص روز در زمينه ايمني راه، باعث به وجود آمدن اين پديده محسوب مي‌شود. در اين راستا مميزي راه، مي‌تواند راهكار مناسبي براي برطرف كردن اين معضل و همچنين كاهش تعداد نقاط خطرناك اضافي بر روي راه‌هاي جديد و يا بهسازي شده باشد. هزينه‌هاي تصادف كه بخش مهمي از هزينه‌هاي كل جاده محسوب مي‌گردد بايد با توجه به عمر مفيد اقتصادي يك پروژه، در ابتداي طراحي راه در نظر گرفته شود و در واقع بايد پذيرفت كه اين پيشگيري بهتر از درمان تبعات بعدي خواهد بود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر