10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 48546
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 2833
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تجربیات برتر و ابتکار فردی روش های خلاقانه و مبتکرانه افزایش پیشرفت درس زبان عربی متوسطه اول

دانلود تجربیات برتر و ابتکار فردی روش های خلاقانه و مبتکرانه افزایش پیشرفت درس زبان عربی متوسطه اول

0 2.8k
دانلود تجربیات برتر و ابتکار فردی روش های خلاقانه و مبتکرانه افزایش پیشرفت درس زبان عربی متوسطه اول

تجارب برتر و ابتکار فردی و حرفه ای دبیر عربی

روش های خلاقانه و مبتکرانه افزایش پیشرفت درس زبان عربی متوسطه اول

تعداد صفحات فایل : 25صفحه

فرمت فایل : ورد (word) و قابل ویرایش

شرحی مختصر از فایل

چکیده:

درمقاله ایی که پیش رودارید روش های افزایش پیشرفت درس زبان عربی مورد بررسی قرار گرفته است.دراین پژوهش که در درس عربی صورت گرفته دلایل افت درسی دانش آموزان با استفاده از روش پرسش نامه و مصاحبه مورد بررسی قرارگرفته است . سوالات مطرح شده دراین رابطه -نحوه تدریس معلم. سخت بودن عربی پایه دوم ،کم بودن ساعات تدریس درس عربی. عدم انگیزه دانش آموزان ودومیاء ایشان جهت فراگیری زبان عربی به عنوان زبان دوم ،عدم تکرار و تمرین در منزل، عدم جایگزینی صحیح در برنامه هفتگی استفاده بدون برنامه از تلویزیون-کامپیوتر و ماهواره وعدم پیگیری بود.

نتایج حاصل شده عبارتند از:

ارتباط نزدیکی بین آموخته های قبلی دانش آموزان با مطالب درس جدید وجود دارد.

مشارکت دانش آموزان در تدریس های به تعمیق آموخته های اوکمک شایانی می کند.

انجام بازی فردی وگروهی کلاس را شاداب و از دلزدگی نسبت به درس عربی می کاهد.

عامل تشویق تاثیر محسوسی در بهبود فرآیند یادگیری دارد.

استفاده از وسایل کمک آموزشی در یادگیری دانش اموزآن نقش مثبت دارد.

.مقدمه

انسان موجودی با ابعاد زیستی، روانی، اجتماعی و اخلاقی است و در هر یک از این ابعاد نیازهایی دارد.به منظور برآورده ساختن نیازهای خود ناچار گردید تا به صورت اجتماعی زندگی کند و دراین شرایط نیاز به داشتن وسیله ارتباطی در حد بالایی احساس شد. ابتدا به زبان اشاره ای روی آورد اما به دلیل محدودیت های این زبان، به خلق زبان کلامی نیاز پیدا کرد و برای پاسخگویی آن به زبان کلامی و بعد هم نوشتاری پرداخت. این موضوع امروزه به حدی تنوع دارد که حدود4000 زبان را می توان در دنیای امروزی شناسایی نمود.واستفاده از امکانات علمی، فنی و... یکدیگر، ضرورت یادگیری بعضی از زبان های را حتمی کرده است.

زبان عربی بزرگترین عضو از شاخه زبانهای سامی است وبازبانهای عبری وآرامی هم خانواده است این زبان دارای 42 صیغه است که 14 ماضی 14مضارع و14 آینده است .

زبان عربی یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد میباشد.شش زبان رسمی سازمان ملل عبارتند از انگلیسی-فرانسوی-آلمانی-عربی-اسپانیایی وچینی .

عرب ها این زبان را(لغه الضاد)نیزمینامند.زیرا تنها زبانی است که دارای ضاد صامت است.در زبان آلبانیایی پس از پذیرش اسلام و نفوذ زبان عربی حرف ضاد وارد آن شد.

محدوده جغرافیایی راکه گویشوران زبان عربی درآن اکثریت رادارندجهان عرب مینامندکه شامل بیش از20کشور می شودکه از خاورمیانه آغازشده و تا آفریقای شمال غربی ادامه می یابد.اما بعضی از جوامع ،زبان اصلی خود را فراموش نساختند وآن رادر کنار زبان عربی حفظ نمودند.از جمله کشور مسلمان ایران. آموزش این زبان درآموزش وپرورش کشور ما از دوره متوسطه دوم به طور رسمی آغاز می شود و سالانه وقت زیادی از معلمان و دانش آموزان صرف یادگیری مسائل مختلف این زبان به عنوان زبان خارجی می شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر