7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47984
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1544

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد توجه به زنجيره هاي خلاقيت رهيافتي نظامگرا در مديريت خلاقيت و نوآوري

دانلود تحقیق درمورد توجه به زنجيره هاي خلاقيت رهيافتي نظامگرا در مديريت خلاقيت و نوآوري

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد توجه به زنجيره هاي خلاقيت رهيافتي نظامگرا در مديريت خلاقيت و نوآوري

با دانلود تحقیق در مورد توجه به زنجيره هاي خلاقيت رهيافتي نظامگرا در مديريت خلاقيت و نوآوري در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق توجه به زنجيره هاي خلاقيت رهيافتي نظامگرا در مديريت خلاقيت و نوآوري را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق توجه به زنجيره هاي خلاقيت رهيافتي نظامگرا در مديريت خلاقيت و نوآوري ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد توجه به زنجيره هاي خلاقيت رهيافتي نظامگرا در مديريت خلاقيت و نوآوري

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:21 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده

بسياري از مصاديق فناوري در دنياي امروز، ماحصل تسلسل زنجيره وار يك سري ازخلاقيتها ونوآوريهاي نوع بشر در طول تاريخ است كه روندي تكاملي را طي كرده و به موجوديت كنوني رسيده است . زنجيرههاي تكاملي خلاقيت وجهي ديگر از تكامل پيوسته دانش وفناوري هستند كه در آنها نقش حلقههاي (مراحل) تكامل بارزتراست .

رشد اين زنجيره ها تا پيش از اين ، حالت خودجوش داشته و عمدتاً مديون درخشش افراد خلاق و نوآور بوده است، اما امروزه انتظار مي رود كه مديريت خلاقيت و نوآوري نقش بارزتري در تكامل وهدايت هدفمند زنجيرههاي خلاقيت ايفا كند. تحقق اين امر با توجه به چالشهاي قرن حاضر مستلزم بازنگري در مفهوم، مأموريت‌ها و مكانيزمهاي اعمال مديريت نوآوري است .

در اين مقاله ضمن تشريح مفاهيم زنجيره وشبكه خلاقيت، تلاش شده است با بررسي موردي يك زنجيره، مصداقي عيني براي اين مفاهيم آورده وبا استناد به آن  بحثهاي نظري در قلمرو مديريت خلاقيت ارائه شود.


 

1. مقدمه

براي واژه هاي خلاقيت و نوآوري تعاريف متعددي ارائه شده است [3 و 34]. وجه مشترك اين تعاريف ارائه وتوسعه فكروطرح جديد است[24]. واژه پردازان و صاحبنظران اصطلاحات خلاقيت ونوآوري را معادل هم نمي‌دانند و براي آنها تعاريف جداگانهاي ارائه مي‌كنند [3 و 24]. در اين مقاله از تمايزات تعريفي بين اين دو واژه صرفه‌نظر شده است و با تكيه برقلمرو مشتركات مفهومي آنها معادل يكديگر به كاررفتهاند.

پي بردن به اهميت خلاقيت و نقش اساسي افراد خلاق در رشد علوم و فناوريها و توسعه جوامع موجب شده است تا انديشمندان حوزههاي مختلف از ديدگاه تخصصي خود به اين موضوع بنگرند و نظريات متنوعي را از ديدگاههاي فلسفي، اجتماعي، روانشناسي، آموزشي، سازماني و مديريتي در باره خلاقيت اظهار كنند. [3 و 21]. .محتواي اين مقاله در حيطه مديريت خلاقيت است. در خصوص مديريت خلاقيت و نوآوري [36] نيز تعاريف مختلفي ارائه شده است كه بعضاً مقوله نوآوري را در سازمانها به‌ طور كلي مد نظر قرارمي دهند. [33 و 35] ميتوان گفت كه وجه بارز در تعريف مديريت خلاقيت و نوآوري، زمينه سازي براي بروز و هدايت نوآوري هاست.

 

 

2. جنبش مديريت خلاقيت

اكثر سازمانها نوآوري را مزيتي رقابتي [20] ومديريت نوآوري را امري اجتناب ناپذير مي دانند [2] وحتي صاحبنظران معتقدند كه نوآوري رمز بقاي سازمان است [7].

درحالي كه برخي از سازمانها بحث مديريت نوآوري را به صورت درون سازماني دنبال ميكنند، عده اي ازصاحبنظران و سازمانها به صورت فراسازماني به اين موضوع مي نگرند.ماحصل نگرش فراسازماني به موضوع مديريت نوآوري  پديدارشدن ضرورت تعاملات بين سازماني در اين زمينه و به تبع آن تشكيل


7,000 تومان