8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47885
  • فرمت فایل دانلودی : .Doc
  • تعداد مشاهده : 2247

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بازرسي ايمني راه

دانلود تحقیق درمورد بازرسي ايمني راه

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد بازرسي ايمني راه

با دانلود تحقیق در مورد بازرسي ايمني راه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بازرسي ايمني راه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بازرسي ايمني راه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بازرسي ايمني راه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:23 صفحه

قسمتی از فایل:

محور مورد بحث: بزرگراه نوكنده كردكوي

علٌت انتخاب موضوع پروژه: چون اين محور در مسير بين بندرگز و گرگان قرار گرفته و به علٌت رفت و آمد زياد در اين مسير و مشا هده نواقص ظا هري موجود در طول راه و تصاد فات بين جاده اي در اين محور اين پروژه انتخاب شده است .

 

مقدمه :

راه به عنوان شريان ا صلي ا قتصاد در هر كشور ، نقش عمده اي را ايفا مي كند و حداكثر بهره گيري استفاده كنندگان از راه بايد به نوعي در طرا حي و ساخت آن در نظر گرفته شود كه مهمترين آن ،مقوله بسيار حياتي تأمين ايمني حركت است . اهداف پروژه ايمني راه ،معرفي و شناخت مشكلات ، وكاهش تعداد و شدت تصادف          مي باشد . در اين راستا با توجه به نقش عوامل دخيل در تصادف ( جاده ، انسان ، محيط ، وسيله ) مي توان موضوعات استراتژيك مختلفي را در قالب  برنامه هاي كوتاه مدت و بلند مدت تعريف و پيگيري نمود .

 تجربه نشان داده است كه در برخورد با مقاطع حادثه خيز جاده اي در صورت عدم وجود برنامه هاي بنيادي پيشگيرانه ، انجام برنامه هاي چاره جويانه و اصلاحي  از مؤثرترين كارهاي ممكن است . از جمله اين اقدامات مي توان به شناسأيي و اولويت بندي  مقاطع حادثه خيز راه اشاره نمود .

بر اساس مطالعات انجام شده بر خلاف رشد روز افزون وسايل نقليه موتوري در كشورهاي در حال توسعه ( از جمله ايران ) سطح ايمني در اين كشورها در حال كاهش بوده و آمار تصادفات در حال افزايش است .

يكي از دلايل آن را مي توان عدم رعايت موارد مرتبط با ايمني در مراحل امكان_ سنجي ،طراحي و ساخت و بهره برداري پروژه هاي راه و ترافيك دانست كه نتيجه آن پيدايش مقطع حادثه خيز در شبكه راهها مي باشد . محيط جاده به تنهايي يا در تركيب با ساير عوامل حدودأ علٌت ايجاد يك چهارم كل سوانح مي باشد .

بر اساس آمار ارائه شده توسط بانك جهاني ، هر ساله بيش از 17/1 ميليون نفر در سوانح جاده اي مي ميرند  و بيش از 10 ميليون نفر معلول و زخمي مي شوند . كه از اين مقادير 70% آن مربوط به كشورهاي در حال توسعه است .

همچنين اين سازمان اعلام كرده است كه تا سال 2020 تصادفات جاده اي به رد ه سوم علتهاي اصلي مرگ و مير و معلوليت در جوامع بشري خواهد رسيد .

سيستم حمل و نقل شامل ، محيط راه ، استفاده كنندگان راه ( عابرين پياده ، رانندگان ، دوچرخه سواران ،و غيره ) و وسايل نقليه است . عموماٌ گونه هاي   مختلفي  از شرايط محيطي ، استفاده كنندگان راه و انواع وسايل نقليه ، بدون هيچگونه پيامد منفي در سيستم حمل و نقل با همديگر در تقابل  مي باشند .

يك تصادف وقتي رخ مي دهد كه يك يا تركيبي از اين عوامل باعث ضعف و خرابي در سيستم شود .تحقيقات انجام شده در استراليا سهم عوامل انساني ، وسيلة نقليه و محيط راه را تعيين نموده كه در شكل زير نشان داده شده است .

                          

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر