7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47830
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1565

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد انحراف اشعه

دانلود تحقیق درمورد انحراف اشعه

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد انحراف اشعه

با دانلود تحقیق در مورد انحراف اشعه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق انحراف اشعه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق انحراف اشعه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد انحراف اشعه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

اگر انحراف اشعه از محوري در سطح كانوني باشد ما از انحراف كروي عرضي و متقاطع صحبت مي‌كنيم. دسته شعاعي از اشعه‌ها موازي با محوري است كه پس از شكست دوباره نور و مجموعه‌اي از مخروطها شكل مي‌گيرد و روي محور عدسي‌ها قرار دارد (شكل 82).

سطحي كه اين مجموعه از مخروطها را در بر گرفته است سطح خورنده نام دارد. و برش عرضي اين سطح توسط هر سطح صافي كه از اين اشعه مي‌گذرد منحني خورنده نام دارد. شكل 82 نشان دهنده اين منحني در انحراف گوي است. اگر برش عرضي توسط سطوح صاف عمود بر محور دوائري از پرتو مختلف باشند موج موازي‌شكلي از اشعه‌ها توسط نقطه درخشنده‌اي روي محور به وجود مي‌آيد كه از سطح عدسي دور است. در اينجا دائره‌هاي روشن نقش مهمي را در عكسهاي آن نقطه در سطوح مختلف ايفا مي‌كنند. كانون F در تقريب نسبي تعيين مي‌شود و نقش كانون فقط براي اشعه‌ها است. به عنوان مثال اشعه‌هايي كه از طريق عدسي‌هاي نزديك محور مي‌گذرند اينطور هستند. كوچك‌ترين و روشن‌ترين تصوير از آن نقطه توسط عدسي‌هايي در سطح m به وجود مي‌آيد كه از كانون F  نمي‌گذرد.

بنابراين براي كاهش انحراف عرضي كروي يا گوي مانند در عدسي‌ها، ما بايد كانون مناسبي از اين عدسي‌ها را تعيين كنيم كه به عنوان مثال  توسط در نظر گرفتن كانون در   نه در F عكس به وجود مي‌آيد. عدسي‌هاي همگرا داراي انحراف طولي منحني گوي مانند است. به عنوان مثال اشعه‌هاي غير paraxial در محور در نقطه‌اي نزديك عدسي از كانون paraxial همديگر را قطع مي‌كنند. عدسي‌هاي واگرا داراي انحراف گوي مانند در جهت مخالف هستند. انحراف گوي مانند از لحاظ عملي توسط انتخاب مناسب سطوح و دستگاه‌هايي از عدسي حذف مي‌شوند. و همان براي انحراف گوي مانند آينه‌ها هم صحت دارد.

Coma

 اگر يك لكه روشن روي امواج گسترده‌اي كه روي محور نوري سيستم قرار ندارند تشكيل شود عكس آن دايره روشن نيست همان طوريكه در مرحله قبل هم بيان شد و شكل آنان نامتقارن فرض مي‌شود. برخي اوقات اين شكل، يادآور ذوزنب است گرچه نام اين انحراف مي‌باشد. coma به طور قابل توجهي توسط انحناي درست مشخصه‌هاي سيستم ضعيف مي‌شود

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر