7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47499
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1496

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد فن آوری پيل هاي سوختي و آینده تأمین برق

دانلود تحقیق درمورد فن آوری پيل هاي سوختي و آینده تأمین برق

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد فن آوری پيل هاي سوختي و آینده تأمین برق

با دانلود تحقیق در مورد فن آوری پيل هاي سوختي و آینده تأمین برق در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق فن آوری پيل هاي سوختي و آینده تأمین برق را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق فن آوری پيل هاي سوختي و آینده تأمین برق ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد فن آوری پيل هاي سوختي و آینده تأمین برق

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:19 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده

سوخت هاي فسيلي منابع انرژي رو به زوال هستند كه جامعة رو به توسعة انساني در آينده اي نه چندان دور دچار كمبود سوخت ميسازد و با رشد جمعيت نياز به منابع پايان ناپذير انرژي افزايش مي يابد و از طرفي ميزان آلودگي محيط زيست به حد نگران كننده اي رسيده است كه در نتيجة آن شاهد قوانين سخت زيست محيطي و تخصيص اعتبارهايي براي تحقيق در زمينة بهره برداري از انرژي هاي نو بوده ايم. به اين ترتيب سيستم هاي پربازده و با آلودگي كمتر از اولويت هاي آشكار است. در اين بين پيل سوختي به عنوان يك منبع جديد انرژي يكي از مهمترين دستاوردهاي سالهاي اخير است كه هر روز جايگاهي برجسته تر و اهميني ببيشتر را به خود اختصاص ميدهد. رشد و توسعه اين تكنولوژي از يك طرف به دليل راندمان بالا، عدم آلودگي محيط زيست و سهولت بهره برداري مي باشدو از طرف ديگر با ساخت سيستم هاي آميخته پيل سوختي و توربين هاي گازي، انقلابي در بخش توليد برق در شرف وقوع مي باشد، كه خود باعث توجه روز افزون به اين تكنولوژي مي شود. در اين مقاله ابتدا نگاهي به روند تاريخي توليد برق توسط انواع پيلهاي سوختي خواهد شد و پس از آن به معرفي سيستم هاي آميخته و مزاياي آن پرداخته مي شود و سپس چند نوع ساختار آميخته به عنوان نمونه  بررسي خواهد شد. در نهايت به بررسي پتانسيل ايران در زمينه كاربرد پيل سوختي پرداخته مي شود.

كلمات كليدي: پيل سوختي، سيستم آميخته، توربين گازي، انرژي الكتريكي



مقدمه

پيل هاي سوختي، مدتها به عنوان يك تكنولوژي بلا استفاده باقي مانده بودند. دلايل عمده عدم استفاده از آنه عبارت بودند از: مشكلات تكنيكي، پيچيده بودن  روشها ساخت و هزينه هاي بالا. در هر حال، پيل هاي سوختي ابزار مناسبي براي توليد انرژي الكتريكي بدون ايجاد اختلال در محيط زيست بشمار مي آيند. با استفاده از پيل هاي سوختيو اكسيژن ميتوان انرژي شيميايي هيدروژن يا گاز طبيعي را مستقيما به انرژي الكتريكي تبديل كرد. تنها پسماند حاصل از اين اين فرآيند، آب است در حالي كه در صورت استفاده از سوخت هاي فسيلي، ذرات ريز دي اكسيد كربن حاصل ميشود. امروز دانشمندان گامهاي مفيد و مؤثري در زمينه پيل هاي سوختي برداشته و به موفقيتها و نتايج چشمگيري دست يافته اند، تا حدي كه اميد دارند بتوانند اين پيل ها را جايگزين باتري هاي قابل شارژ، موتورهاي احتراقي و نيروگاههاي كوچك نمايند]3][6[.

يكي از كابردهاي مهم پيل هاي سوختي، استفاده در نيروگاههاي توليد برق است. تحقيقات در اين زمينه از حدود 30سال پيش شروع شده اند و در طي يكي دو سال اخير پيشرفت هاي زيادي خصوصا در توسعه سيستم ها در مقياس بزرگ به وجود آمده اند. پيش بيني مي شوددر آينده نزديكدر حدود 650 سيستم شامل پيل سوختي با ظرفيت بالا در جهان بوجود آيد. اين تعداد شامل سيستم هايي با خروجي kw10 نيز ميباشد، اما پيش بيني ميشود كه ميانگين خروجي از اين نيروگاهها kw200 باشد.(چون طبق تحقيقات بعمل آمده نرخ خروجي از يك پيل سوختي(Molten Carbonate Fuel Cell ) MCFC در حدود kw250 است. ( اگر چه بزرگترين سيستم ساخته شده در حال حاضر داراي MW11 خروجي مي باشدكه از پيل سوختي نوع (Phosphoric Acid Fuel Cell)  PAFC استفاده ميكند و بوسيله شركت Toshiba, UTC Fuell Cell در ژاپن ساخته شده است. ]1[

در ميان تكنولوژي هيا متنوع پيل سوختي MCFC  براي استفاده هاي توليد همزمان (Cogeneration) در سيتمهاي كوچك و متوسط توليد نيرو( چند صد كيلو وات تا چندين مگا وات) مناسب هستند. MCFC  با دماي حدود °c650 تمام مزايا يك پيل سوختي با دماي بالا را دارا مي باشد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر