6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47318
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1676

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بررسي تغيير مکان نسبي سازه هاي بلند فلزي با تغيير سيستم مهاربندي در ارتفاع

دانلود تحقیق درمورد بررسي تغيير مکان نسبي سازه هاي بلند فلزي با تغيير سيستم مهاربندي در ارتفاع

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد بررسي تغيير مکان نسبي سازه هاي بلند فلزي با تغيير سيستم مهاربندي در ارتفاع

با دانلود تحقیق در مورد بررسي تغيير مکان نسبي سازه هاي بلند فلزي با تغيير سيستم مهاربندي در ارتفاع در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسي تغيير مکان نسبي سازه هاي بلند فلزي با تغيير سيستم مهاربندي در ارتفاع را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسي تغيير مکان نسبي سازه هاي بلند فلزي با تغيير سيستم مهاربندي در ارتفاع ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسي تغيير مکان نسبي سازه هاي بلند فلزي با تغيير سيستم مهاربندي در ارتفاع

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

چکيده:

دستورالعمل FEMA  جهت کنترل خسارت در سازه هاي بلند مقادير تغيير مکان نسبي سازه ها را محدود نموده است . سازه هاي فولادي بلند با سيستم مهاربندي، معمولا مهاربند ها به صورت مشخص و بدون تغيير در ارتفاع استفاده مي شود و بيشتر تغييرات در پلان سازه مي باشد.با توجه به اينکه تحقيقات جديد برروي انواع گوناگون مهاربندي و رفتار لرزه اي سيستمهاي ترکيبي در پلان سازه متمرکز است ليکن تغيير نوع مهاربندي در ارتفاع سازه کمتر مورد بررسي قرار گرفته است.اگر بتوان با تغيير نوع مهاربند در ارتفاع ساختمان، رفتار لرزه اي آنرا بهبود بخشيد مي توان نسبت به عملکرد لرزه اي آن اطمينان بيشتري حاصل کرد. همچنين مي توان نسبت به بهينه نمودن مصرف مصالح فولادي در ساختمانهاي فلزي اقدامي جدي نمود . در اين مطالعه تعدادي از قابهاي خمشي فولادي با ارتفاع هاي مختلف، پس از بارگذاري و طراحي بر اساس استانداردهاي ايران، تحت 3 زلزله طبس، ناغان و رودسر مورد تحليل ديناميکي غير خطي تاريخچه زماني قرار گرفته و با تغيير نوع مهاربندي در ارتفاع اين قابها و بررسي در حداکثر تغيير مکان نسبي سازه از تحليل، تراز مناسب جهت تغيير نوع مهاربندي پيشنهاد گرديده است . در انتها نتيجه گرديد که تغيير در نوع سيستم مهاربندي در تراز مشخصي از ارتفاع مي تواند درکاهش حداکثر تغيير مکان نسبي سازه تحت زلزله موثر باشد .

 

کلمات کليدي : قابهاي مهاربندي شده فولادي ، تغيير نوع مهاربندي در ارتفاع، تحليل ديناميکي غير خطي

 

 

 

 

 

مقدمه و تاريخچه تحقيقات :

يکي از سيستمهاي متداول سازه اي در سازه هاي بلند فولادي، سيستم دو گانه يا سيستم ترکيبي مي باشد . هر يک سيستمهاي مهاربندي رفتاري متفاوت در برابر زلزله دارند که به همين سبب  اين سيستمها داراي مزايا و معايبي مي باشند . طراحي سازه هاي بلند و همچنين درک درست از رفتار مهاربندي ها جهت اطمينان حاصل کردن از رفتار و عملکرد مناسب دوگانه، بويژه در هنگام زلزله، از اهميتي خاص برخوردار است . به همين دليل مي بايست در انتخاب نوع سيستم مهاربندي و همچنين چيدمان آن در سازه جهت برآوردن ملزومات آيين نامه اي دقتي خاص نمود . به طورکلي سيستمهاي متداول جهت مقاوم نمودن سازه هاي فولادي در برابر نيروهاي جانبي همانند زلزله عبارت است از : قاب خمشي، قاب مهاربندي شده و قاب خمشي مهاربندي شده .

هر يک از اين سيستمها با توجه به ارتفاع سازه در برابر نيروهاي جانبي داراي مزايا و معايبي      مي باشند .

در سيستم قاب خمشي، اتصالات خمشي مي بايست سختي لازم جهت ثابت نگهداشتن زاويه ميان اعضاء را تحت اثر بار داشته باشند . فواصل آزاد بين ستونها از نظر معماري و تحمل نيرو بلافاصله پس از اجرا از عمده مزاياي اين نوع قاب شمرده مي شود . اين سيستم داراي شکل پذيري مناسب ولي سختي محدود مي باشد .

قاب مهاربندي شده به عنوان يک سيستم جهت بهبود عملکرد قاب خمشي مي باشد به اين ترتيب که با حذف عملکرد خمشي و افزودن يک سيستم خرپايي، برش وارد به سازه ناشي از زلزله، توسط اعضاي قطري جذب مي شوند و به صورت کشش و فشار به سيستم منتقل مي گردد . از انواع اين سيستم مي توان مهاربند X شکل، مهاربند 7 و ....  را نام برد . قابهاي مهاربندي شده به دو صورت همگرا و واگرا مي باشند . سختي مهاربندهاي همگرا بيشتر از مهاربندهاي واگرا مي باشد ولي در عوض شکل پذيري مهاربندهاي واگرا بيشتر و استهلاک انرژي آنها بيشتر مي باشد . سيستم قاب خمشي مهاربندي شده با نامهاي سيستم دوگانه يا ترکيبي نيز بکار برده مي شود در اين سيستم درصدي از نيروي زلزله به مهاربندها و درصدي ديگر به قاب خمشي منتقل مي شود . در حقيقت قاب خمشي جهت تحمل نيروهاي ثقلي و درصدي از نيروي زلزله تحليل مي شود . به دليل سختي محدود قابهاي خمشي و لزوم کنترل تغيير مکانهاي جانبي، کاربرد سيستم مهاربندي همگرا که داراي سختي زيادي مي باشد به همراه قاب خمشي داراي امتيازاتي است . اما شکل پذيري سيستم به دليل کمانش مهاربند قطري محدود  مي شود .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر