6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 46788
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1351

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ديابت

دانلود تحقیق درمورد ديابت

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد ديابت

با دانلود تحقیق در مورد ديابت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ديابت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ديابت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ديابت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:5 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

در مواقعي که هيچگونه ترشح انسولين وجود ندارد و يا ترشح آن بسيار کم است، در اثر شکسته شدن بيش از حد ذخاير چربي مقدار اسيد چرب خون(که همان مواد سازنده چربي خون است) به طرز خطرناکي بالا مي رود. اين اسيد هاي چرب اضافي در کبد به ((اجسام کتون)) از جمله ((استون)) تبديل مي شوند. اجسام کتوني در عين حال که به عنوان سوخت مورد استفاده سلول هاي بدن مخصوصاً سلول هاي مغزي قرار مي گيرند، خاصيت اسيدي نيز دارند و تجمع آنها در خون منجر به وضعيتي مي شود که به((کتواسيدوز ديابتي)) معروف است. در اين حالت علاوه بر خون در ادرار نيز اجسام کتوني ديده مي شود.

اکثر بيماران فکر مي کنند که کتواسيدوز ديابتي تنها در شروع ديابت نوع 1 تظاهر مي کند در حالي که آمار نشان مي دهند درصد بالايي از بيماران ديابتي بستري شده به علت کتواسيدوز قبلاً به ديابت مبتلا بوده اند. پيشرفت کتواسيدوز به طور تدريجي و ظرف چند ساعت صورت مي گيرد. در واقع اجسام کتوني حدود 12-4 بعد از ظاهر شدن در ادرار، در خون تجمع پيدا مي کنند. به همين خاطر است که تشخيص زود هنگام کتواسيدوز از طريق انجام آزمايش کتون ادرار اهمييت بسيار زيادي برخوردار است.
 

دلايل عمده ايجادکننده کتواسيدوز ديابتي

دو دليل عمده ايجاد کننده کتواسيدوز ديابتي عبارتند از :

·       کسالت و بيماري: اين حالت موجب افزايش قند خون و نياز بدن به انسولين مي شود. اگر در ديابت نوع 1 هنگام بروز بيماري به مقدار کافي انسولين تزريق نشود، احتمال بروز کتواسيدوز وجود دارد. در اين مواقع بيماران مبتلا به ديابت نوع 2 نيز ممکن است بطور موقت نياز به تزريق انسولين پيدا کنند

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر