10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 46569
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1568

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بررسي اهميت تغذيه و بهداشت مواد غذايي

دانلود تحقیق درمورد بررسي اهميت تغذيه و بهداشت مواد غذايي

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد بررسي اهميت تغذيه و بهداشت مواد غذايي

با دانلود تحقیق در مورد بررسي اهميت تغذيه و بهداشت مواد غذايي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسي اهميت تغذيه و بهداشت مواد غذايي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسي اهميت تغذيه و بهداشت مواد غذايي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسي اهميت تغذيه و بهداشت مواد غذايي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:81 صفحه

قسمتی از فایل:

اهميت تغذيه صحيح:

آنچه كه حاصل قرنها تجربه و پژوهش است مبين اين نكته است كه در كمبودهاي عوامل غذائي زمينه پيدايش بسياري از بيماريها و نيز افزايش ميزان مرگ و مير ناشي از امراض عفوني و غير آن فراهم مي گردد و جالب توجه اينكه بيماريهايي كه در زمينه كمبودهاي تغذيه أي با انسانها دست به گريبان مي شوند خود موجبات سوءتغذيه هاي شديدتر و به نتيجه فراهم شدن زمينه ايجاد بيماريهاي دشوارتر با خطرات افزونتر مي گردد و اين حلقه معيوب حيات انسانها بخصوص كودكان را بطور بسيار جدي به مخاطره مي افكند.

سرمايه گذاريهاي بهداشتي در حالي كه سوءتغذيه وجود داشته باشد كمترين بازده را خواهد داشت. گرچه در بحث مربوط به سوءتغذيه نمي توان تنوع عوامل مسبب آن و ارتباط آن با ميزان رشد فرهنگي افراد، عوامل اقتصادي و اجتماعي، عوامل ارثي، بهداشتي و محيطي را فراموش كرد اما به نظر ميرسد بيشترين زمينه ساز سوءتغذيه ناآگاهيها و ناكافي بودن پوشش خدمات آموزشي باشد. لذا آنچه كه در قالب خدمات بهداشتي اوليه به عنوان نخستين اصل تحت عنوان آموزش همگاني بهداشت آمده، بيشترين تأثير و بازده را خواهد داشت. كمبودهاي غذائي بخصوص كمبود كالري، پروتئين، كمبود ويتامينها بخصوص ويتامينهاي D,C,A كمبود مواد معدني بويژه آهن، يد، كلسيم عمده ترين دشواريهاي ناشي از فقدان يا كمبود دسترسي به مواد غذائي مناسب را حكايت مي كند. وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي نميتواند بتنهائي در اين قسمت تمام بار مسئوليت مبارزه با سوءتغذيه را بدوش بكشد. گرچه لااقل در شناخت نوع و حل اين مشكل مي بايست بيشترين تلاش را بكار برد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر