10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 46084
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1559

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد جرم و بزهكاري

دانلود تحقیق درمورد جرم و بزهكاري

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد جرم و بزهكاري

با دانلود تحقیق در مورد جرم و بزهكاري در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق جرم و بزهكاري را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق جرم و بزهكاري ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد جرم و بزهكاري

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:84 صفحه

قسمتی از فایل:

درباره جرم [1] و بزهكاري [2] و عواملي رواني ، اقتصادي ، اجتماعي ، و فرهنگي مؤثر بر آنها و روش‌هاي پيشگيري از وقوع جرم و بزهكاري تحقيقات وسيع و متعددي انجام گرفته است . آنچه در اين ميان كمتر مورد توجه قرارگرفته است تأثير اشتغال سرپرست خانواده به رفتارهاي جنايي و به تبع آن تأثير مجازات زندان بر ابعاد زندگي خانواده‌هاي زندانيان در ابعاد مختلف نظير بهداشت رواني خانواده ، وضعيت معشيتي خانواده ، وضعيت تحصيلي فرزندان ، گرايش فرزندان به رفتار بزهكارانه ، كنترل فرزندان ، تمايل به مهاجرت و روابط اجتماعي اعضاي خانواده با ديگران مي‌باشد . بنابراين ، تمركز اصلي اين تحقيق بر تأثير مجازات زندان بر وضعيت اقتصادي و اجتماعي خانواده‌هاي زندانيان به عنوان قربانيان جرايم مي‌باشد .

 

1-1 بيان مسأله :

جامعه شناسان علاوه بر توجه به حقوق متهمان و فرايند نظام‌هاي دادگاهي در مورد رسيدگي به جرايم و صدورحكم و شيوه‌هاي مجازات مجرمين ، حقوق قربانيان جرايم اعم از حقوق اجتماعي مردم به لحاظ احساس هراس و ناامني از وقوع جرم و حقوق آسيب ديدگان فردي و خانواده‌هاي مجرمين نيز مورد بررسي قرار داده‌اند (فوكو ، 1378 با لاوسون و هيتون[3]، 1999) . در جرم‌شناسي[4] و بررسي علمي جرايم ، توجه به قربانيان [5] و قرباني شناسي[6] از اهميت ويژه‌اي برخوردار است . به منظور شناسايي خانواده‌هايي زندانيان كه قرباني جرايم شده‌اند و به لحاظ رواني و اقتصادي و اجتماعي در معرض آسيب‌هاي آشكار و پنهان قرار گرفته‌اند ، جامعه شناسان و جرم شناسان مفهوم قرباني شناسي را توسعه داده‌اند . مندلسون اصطلاح قرباني شناسي را نخستين بار درسال 1940 براي نشان دادن كساني كه از فعاليت مجرمانه‌اي كه ديگران انجام داده‌اند رنج مي‌برند ، به كار برد (احمدي ، 1384) در رابطه با زندانيان قرباني شناسي به توضيح وضعيت ابعاد مختلف زندگي فردي و اجتماعي خانواده‌هاي آنها مي‌پردازد . خانواده‌هاي زندانيان به عنوان كساني تعريف شده‌اند كه حقوق انساني آنها تحت تأثير جرايم و حبس‌هاي طولاني مدت تضييع مي‌شود و چنانچه وضعيت اقتصادي و اجتماعي آنها به وخامت گراييده باشد مي‌بايست اين امر مورد توجه دولت‌ها قرارگيرد . مسأله اساسي در اين پژوهش بررسي وضعيت اقتصادي و اجتماعي خانواده‌هاي زندانيان و تأثير مجازات زندان بر اعضاي خانواده‌هاي محبوسين به عنوان قربانيان جرايم است . علاوه بر استفاده از ديدگاه‌هاي جامعه شناسائي كه از نظر قرباني شناسي به مطالعه قربانيان رفتار جنايي پرداخته‌اند ، نظريه كنترل اجتماعي و بي‌سازماني اجتماعي جز در طراحي چارچوب نظري پژوهش و مدل نظری تحقيق استفاده خواهد شد .



[1] -Crime

[2] - Delinquency

[3] - Lawson and Heaton

[4] - Criminologv

[5] - Victims

[6] - Victimilogy

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر