7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 45173
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1970

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد پيشگيري از هپاتيت بي

دانلود تحقیق درمورد پيشگيري از هپاتيت بي

0 2k
دانلود تحقیق درمورد پيشگيري از هپاتيت بي

با دانلود تحقیق در مورد پيشگيري از هپاتيت بي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق پيشگيري از هپاتيت بي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق پيشگيري از هپاتيت بي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد پيشگيري از هپاتيت بي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:18 صفحه

قسمتی از فایل:

راههاي انتقال

سه راه عمده انتقال بيماري عبارتند از :

1-مادر به نوزاد ، قبل از زايمان ، حين زايمان و بعد از زايمان

2-تزريقي

3-شخص به شخص

انتقال از راه تزريقي Parenteral  

انتقال ويروس هپاتيت B  مدتها از طريق تزريقي ، يكي از راههاي عمده انتقال شناخته شده بود ، بهمين جهت ، سابقاً به هپاتيت B ، هپاتيت سرمي مي گفتند مدت زماني است كه انتقال ويروس هپاتيت B از طريق خون آلوده و يا فرآورده هاي خوني آلوده و يا سوزن و وسايل تزريقي كه بحد كافي استريل نشده باشند شناخته شده است . خال كوبي ، تيغ زني ، استفاده از مواد مخدر ، از جمله ساير مواردي است كه ويروس هپاتيت B را از طريق تزريق انتقال مي دهد . هم چنين انتقال از طريق خراش هاي سطحي و زخم هاي كوچك كه در دست كادر پزشكي حين اعمال جراحي ، زايمان ودندان پزشكي اتفاق مي افتد صورت مي گيرد ، اين انتقال به ميزان خيلي كمتر از كادر پزشكي آلوده به بيماران هم وجود دارد . بايد يادآوري گردد كه واگيري ويروس هپاتيت B خيلي  بيشتر از ويروس ايدز است و اين يك خطر قابل ملاحظه در قسمتهائي از جهان است كه در آنجاها ، بيشتر تزريقات ، بدون استريل كردن كامل وسائل تزريق انجام مي شود . حداقل دو مطالعه ، ارتباط آشكار بين تعداد تزريقات در كودكان و فراواني آلودگي به ويروس هپاتيت B را ، نشان داده است .

انتقال شخص به شخص Person to Peson  

اين انتقال ، انتقال افقي هم ناميده مي شود ، مكانيسم اين انتقال ، هنوز بدرستي شناخته نشده است ، و در اثر تماس نزديك با ترشحات و مايعات بدن فرد آلوده مانند مني ، ترشحات واژن ، اشك ، مايع اسيت ، بزاق و .. اتفاق مي افتد . بلعيدن ويروس هم يك راه ديگر انتقال است ، هرچند اثر آلوده كنندگي آن بسيار كم مي باشد .

آلودگي به ويروس هپاتيت B در بين كودكاني كه مادرانشان HbsAg  مثبت نيستند در خيلي از نقاط جهان ديده شده است . براي مثال ، در آسيا حدود 50 درصد موارد الودگي در كودكاني است كه مادرانشان HbsAg  مثبت نيستند . بعضي از اين موارد ممكن است از راه تزريق باشد ولي قسمت عمده آن احتمالاً از طريق تماس بين افراد                     است كه در كودكان شايع مي باشد ، زيرا آنها غالباً آلوده تر از بالغين هستند . از آنجائي كه بزاق و لوبا عيار پائين تر از خون ، اكثراً HbsAg  مثبت است و راه ديگري هم در اين قبيل موارد براي انتقال شناخته نشده است ، تصور مي رود بزاق يك منبع انتقال ويروس هپاتيت B در كودكان باشد . در بعضي از نقاط جهان كه بالغين غذاي شيرخوار را مي چشند ، اين راه هم مي تواند يكي از راههاي انتقال باشد .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر