6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 45062
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1453

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد مناسبات معرفتى حاکم بر عرفان و محيط ‌زيست

دانلود تحقیق درمورد مناسبات معرفتى حاکم بر عرفان و محيط ‌زيست

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد مناسبات معرفتى حاکم بر عرفان و محيط ‌زيست

با دانلود تحقیق در مورد مناسبات معرفتى حاکم بر عرفان و محيط ‌زيست در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مناسبات معرفتى حاکم بر عرفان و محيط ‌زيست را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مناسبات معرفتى حاکم بر عرفان و محيط ‌زيست ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مناسبات معرفتى حاکم بر عرفان و محيط ‌زيست

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:4 صفحه

قسمتی از فایل:

علم عرفان، دانش شناخت خدا، صفات خدا، تجليات خدا و چگونگى وصول به مقام توحيد و ربانى شدن است. از همين رو علم عرفان را علم توحيد و موحد شدن دانسته‌اند.قلمروهاى عرفان يا علوم هم‌خانواده آن را نيز مى‌توان چهار دانش برجسته دانست؛ عرفان نظري، عرفان عملي، فلسفه عرفان و عرفان تطبيقي. عرفان نظرى مانند فلسفه به بررسى مبانى معرفتى و هستى‌شناسى يا جهان‌بينى عرفانى مى‌پردازد به عبارت ديگر به اين پرسش پاسخ مى‌دهد که عارفان به عالم و آدم و دين و دنيا چگونه مى‌نگرند و عرفان عملى درصدد تبيين اصول و چگونگى سير و سلوک براى راهيابى به مقام خلافت الهى يا نزديکى به بارگاه قدس کبريايى است. در عرفان عملى شيوه‌هاى تحقق و عينيت توحيد در زندگى فردى و اجتماعى مطرح مى‌شود؛ به عبارت ديگر؛ موضوع و محور بررسى عرفان عملى بايدها و نبايدهاى پندارى و کردارى مبتنى بر عرفان نظرى است. فلسفه عرفان، به بررسى بيرونى و عقلانى علوم عرفانى و مبانى مدعيات عرفانى مى‌پردازد. در اين بررسى برخلاف عرفان نظرى و عملى سر و کار ما صرفا با مباحث فلسفى است ولى در آن دو علم پاى مباحث قرآني، حديثى يا دريافت شهودى نيز به ميان مى‌آيد. عرفان تطبيقي، دانشى مقايسه‌اى است؛ يعنى در آن عرفان نظرى يا عملى در يک مکتب با مکتب‌ها و مسلک‌هاى ديگر مقايسه مى‌شود و تمايزها و تشابه‌هاى دو گرايش معين مى‌گردد. اما گفتمان محيط‌زيست، گفتمان جديد و نوظهورى است. به اين معنى که در قرون پيشين که علوم تجربى و تکنولوژى در مراحل ابتدايى بود مسئله‌اى به نام محيط‌زيست هم مطرح نبود ولى در نيمه دوم قرن نوزدهم و سده‌ اخير که صنعت و عوارض آن گسترش مى‌يابد بحران زيست محيطى نيز در غرب و کشورهاى صنعتى ديگر جدى مى‌شود. مى‌دانيم که بعد از توليد سلاح‌هاى هسته‌اى و شيميايى و استفاده آمريکا و قدرت‌هاى استعمارى از آنها و چگونگى دفن زباله‌هاى اتمى خود به بحران زيست محيطى تبديل شد و از سوى ديگر سوخت‌هاى فسيلى چون نفت و گاز در مراحل استخراج، انتقال و مصرف آن در صنعت و رواج شهرنشينى و عوارض محيطى آن به اين بحران دامن زد. از همين رو بحث محيط‌زيست به طور جدى وارد عرصه علوم و سازمان‌هاى دولتى و خصوصى مى‌شود و بررسى‌هاى ميان رشته‌اى همچون: اقتصاد و محيط‌زيست، اخلاق و محيط‌زيست، دين و محيط‌زيست و ... رايج مى‌گردد. در کشور ما نيز به عنوان يک کشور به سرعت در حال توسعه بويژه بعد از انقلاب اسلامى به طور طبيعى گفتمان‌هاى رشته‌اى و ميان رشته‌اى محيط‌زيست رواج پيدا مى‌کند.

بنابراين، محيط‌زيست؛ يعنى فضا و شرايط که در آن نفس مى‌کشيم و زندگى مى‌کنيم و علم محيط‌زيست، علمى است که پيرامون رابطه زيستى انسان با فضاى پيرامونى و تاثير متقابل ميان فرد يا جامعه با محيط زندگى به بحث مى‌پردازد و هدف آن حفظ سلامتى جسمى و روانى انسان و مراقبت از پاکى و شادابى محيط طبيعى و انسانى است و گستره مباحث آن نيز سه قلمرو اساسى است: مباحث محيط‌زيست طبيعي، مباحث محيط‌زيست انسانى و مباحث فلسفى محيط‌زيست. بررسى نخست به بحث آلاينده‌هاى طبيعى يعنى جامدات، مايعات گازها، گياهان و حيوانات مى‌پردازد. اين قبيل مباحث ماهيت فيزيکي، شيميايى و زيستى دارد ولى مباحث زيست محيطى انسانى به پديده‌هاى اخلاقى - فرهنگي، اقتصادى و سياسى محيط توجه دارد؛ يعنى آلاينده‌هاى محيطى چون آلاينده‌هاى صوتي، تصويري، رفتارى و ... نيز هستند که ماهيت انسانى دارند. در مباحث زيست محيطى غرب و فرهنگ‌هاى سکولار توجه عمده اى به محيط‌زيست طبيعى دارند ولى درنگرش دينى - اسلامى اهميت محيط‌زيست انسانى کمتر از محيط طبيعى نيست.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر