7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44803
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2002
  • تعداد فروش: 7

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد سلسله ساسانيان

دانلود تحقیق درمورد سلسله ساسانيان

0 2k
دانلود تحقیق درمورد سلسله ساسانيان

با دانلود تحقیق در مورد سلسله ساسانيان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سلسله ساسانيان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سلسله ساسانيان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سلسله ساسانيان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:23 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

بيداري و تجدد ايران بار ديگر توسط قوم پارس صورت گرفت و كانون اين بيداري ايالت فارس بود ؛ چنانكه پيش از اين اشاره شد ؛ نخست قوم آريايي ماد موفق به تشكيل دولت مقتدري شد در پايان حكومت آن سلسله ، قوم آريايي پارس توفيق يافت امپراطوري گستردة هخامنشي را پايه گذاري كند و در مرحلة سوم پس از مرگ اسكندر و تضعيف جانشينانش دوباره قوم ديگر آريايي پارت از گوشة شمال شرقي ايران قيام كرد و پس از تجزية شاهنشاهي پارت و شعف ملوك الطوايي سلسلة اشكاني اين بار باز هم نوبت به قوم ايراني پارس رسيد كه خود را وارث هخامنشيان معرفي كرد .

شايد بتوان گفت كه همين پادشاهان ساساني در مكتوم داشتن تاريخ اشكانيان نيز بي تأثير نبوده اند و چون با محروم ساختن آنها از اين مزيت ، ساطنت را حق خود
 مي دانستند .

 

 

اردشیر:

ساسانيان با اتكاه به دين ملي زرتشتي حكومت و تمدني به وجود آوردند كه شايد از جنبة ملي در سراسر تاريخ طولاني ايران بي نظير بود . تشكيل قدرت مركزي و از ميان بردن مدعيان و ملوك الطوايف فتنه جو و ايجاد سازمان منظم ارتش و ايجاد تشكيلات منظم اداري مه تحت نظارت دقيق دربار شاهي قرار داشت ، موجب گرديد كه بار ديگر ايران يكي از دو قدرت بزرگ جهان آن روزگار محسوب گردد و در موارد بسيار بر آن قدرت جهاني ديگر يعني دولت روم پيروز گردد .

از لحاظ سياست خارجي ساسانيان به مانند اشكانيان در سه جبهه با دشمنان ديرينة ايران به جنگ مي پرداختند و در بيشتر اين نبردها پيروز مي شدند ؛ با روميان در مغرب ، با كوشانيان و هفتالها (هياطله) در مشرق و با بدويان در شمال .

مسألة ارمنستان نيز مانند روزگار اشكانيان گرفتاري فراواني ايجاد مي كرد ؛ افزون بر اينها نهضتهاي مذهبي ماني و مزدك نيز در دوران حكومت ساساني براي دولت و ملت ناراحتيهاي بسيار فراهم مي آورد .

باري طبق روايات ساسان جد سلسلة ساساني در معبد آناهيتا (ناهيد) استخر فارس مقام مهمي رياست داشته و فرزندش بابك با دختر اميري ازدواج كرده و سپس قدرت را از دست امير مذكور گرفته و بعد ها مؤسس حقيقي سلسلة ساساني شناخته شده است ؛ و او معاصر با پادشاهي اردوان پنجم آخرين پادشاه اشكاني    بوده است .

اردشير فرزند دوم بابك بوده و در شهر دارابگرد فارس مقامي را كسب نموده و پس از مرگ پدر با برادرش شاپور به مخالفت پرداخته و چون شاپور در حادثه اي از ميان رفته ؛ اردشير توانسته ، خود را شاه بلامتازغ فارس معرفي كند ، از آن پس امري كوچك محلي را يكايك مطيع ساخته و تا حدود اصفهان و كرمان را زير نفوذ خويش گرفته است ؛ و در نتيجه سه جنگ متوالي اردوان پنجم را شكست داد؛ و مقتول نموده است ( سال 224 ميلادي )

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر