6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44353
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1501

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد مشكلات تيروييد در كودكان و نوزادان

دانلود تحقیق درمورد مشكلات تيروييد در كودكان و نوزادان

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد مشكلات تيروييد در كودكان و نوزادان

با دانلود تحقیق در مورد مشكلات تيروييد در كودكان و نوزادان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مشكلات تيروييد در كودكان و نوزادان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مشكلات تيروييد در كودكان و نوزادان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مشكلات تيروييد در كودكان و نوزادان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:9 صفحه

قسمتی از فایل:

غده تیروئید در جلو و طرفین گردن و مقابل مهره‌های تحتانی گردن و اولین مهره پشتی قرار دارد. غده تیروئد دولوب راست و چپ در هر سمت گردن دارد که توسط بخش باریکی به نام تنگه تیروئید (اسیموس) به یکدیگر متصل هستند. اسیموس تیروئید بلافاصله زیر حنجره از عرض تراشه عبور می‌کند. غده تیروئید از تعدادی فولیکول حاوی مواد زرد رنگ و نیمه مایع به نام کلوئید ساخته شده است. تقریبا 5 سانتیمتر طول ، 3 سانتیمتر عرض و 30 گرم وزن دارد.

غده تيروييد:        
تيروييد، غده كوچكي است كه جلوي گردن و زير سيب آدم قرار گرفته و هورمونهاي تيروييد را توليد و ترشح مي‌كند. اين غده به شكل پروانه‌اي است كه بالهاي آن در طرفين ناي گسترش يافته است.اگر اين غده دچار اختلال شود نمي‌تواند عملكرد مناسبي داشته باشد.
بيماري كم كاري تيروييد يعني زمانيكه غده تيروييد قادر به توليد هورمون كافي نيست و در بيماري پركاري تيروييد اين غده بسيار فعال است و بيش از حد هورمون ترشح مي‌كند.آگاهي معلمان، والدين، مربيان بهداشت از اختلالات غده تيروييد بسيار اهميت دارد.خصوصاً والديني كه داراي سابقه خانوادگي مشكلات تيروييد هستند، بايد نسبت به اين مسائل هوشيارتر باشند زيرا برخي از اين اختلالات ارثي هستند.

مشكلات تيروييد در كودكان و نوزادان  
زمانيكه غده تيروييد به درستي كار نكند. علائم و نشانه‌هاي مختلفي در كودكان همانند بزرگسالان بروز مي‌كند. اين اختلال از رشد كودكان تأثير مي‌پذيرد بطوريكه رشد آنها سبب فعاليت بيش از حد و يا كاهش فعاليت غده تيروييد مي‌شود.مشكلات تيروييد در كودكان سخت‌تر از بزرگسالان شناخته مي‌شود، زيرا كودكان قادر به تشخيص علائم بيماري و بيان شكايات خود نيستند، حتي در كودكان بزرگتر هم علائم جسمي و رواني ناشي از بيماري، طبيعي بنظر مي‌رسد.علائم آشكار بيماري تيروييد زماني بروز مي‌كند كه غده تيروييد رشد بيش از حد و قابل مشاهده‌اي داشته باشد، كه اصطلاحاً گواتر خوانده مي‌شود. گواتر در هر سني ديده مي‌شود. اما در دختران سنين بلوغ شايعتر است.
البته ممكن است بزرگ شدن غده تيروييد در جلوي گردن مشخص نباشد. اگر كودك نشانه‌هايي از اختلال غده تيروييد را دارد بايد بدانيد كه در رابطه با اين علائم چه حس‌هايي را تجربه مي‌كند؟ و بايد چه علائمي را در او جستجو كرد؟
علائمي را كه بايد در كودكتان جستجو كرد بستگي به افزايش يا كاهش عملكرد غده تيروييد دارد. همينطور يكي از عوامل مربوطه رشد كودك شماست (كه عملكرد تيروييد را تحت تأثير قرار مي‌دهد).

كم كاري تيروييد مادرزادي       
وقتي نوزادي با كم كاري تيروييد متولد مي‌شود، ممكن است در بدو تولد طبيعي به نظر برسد. اغلب اين نوزادان زردي يا يرقان پيدا مي‌كنند اما اين تغيير به آهستگي صورت مي‌گيرد. در روزها و هفته‌هاي بعد، اين نوزادان ممكن است علائمي مثل كسالت، خواب‌آلودگي، صداي گريه خشن و گرفته، يبوست، گرفتگي بيني، صورت پف‌آلود داشته باشند كه ناشي از نوعي كم‌كاري تيروييد بنام كرتينيسم مي‌باشد.
اگر اين كودكان در نخستين روزهاي پس از تولد درمان نشوند، آسيب‌هاي مغزي و عقب‌ماندگي‌هاي ذهني ماندگاري ايجاد مي‌شود. خوشبختانه، در صورت تشخيص و درمان به موقع مي‌توان از آسيب‌هاي جدي جلوگيري نمود.بنابراين مسئله مهم، تشخيص هرچه سريعتر اين اختلال است كه با يك آزمايش خون در بدو تولد مشخص مي‌شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر