6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44175
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1539

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ضرورت صرفه جوئي در مصرف انرژي

دانلود تحقیق درمورد ضرورت صرفه جوئي در مصرف انرژي

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد ضرورت صرفه جوئي در مصرف انرژي

با دانلود تحقیق در مورد ضرورت صرفه جوئي در مصرف انرژي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ضرورت صرفه جوئي در مصرف انرژي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ضرورت صرفه جوئي در مصرف انرژي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ضرورت صرفه جوئي در مصرف انرژي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

آيا مي دانيد كه سالانه چه مقدار انرژي در بخش هاي مختلف صنعتي، خانگي و تجاري تلف مي شود؟ طبق آخرين برآوردها هزينه هاي ناشي از مصرف بي رويه و نادرست انرژي در كشور، سالانه 45 ميليارد دلار است كه با جلوگيري از اين اتلاف مي توانيم به گسترش ظرفيت واحدهاي توليدي كشور كمك نمائيم. استفاده نادرست از وسايل، دليل اصلي اتلاف انرژي است.

       تأثير صرفه جوئي مصرف انرژي بر محيط زيست

      مصرف درست و منطقي علاوه بر اينكه از هدر رفتن ذخائر با ارزش انرژي پيشگيري مي كند آلودگي را كمتر و محيط  زيست را سالم تر مي كند. بايد توجه داشت كه در ميان آلاينده ها، آنچه حاصل مصرف انرژي فسيلي است، بيش از همه موجب آلودگي محيط زيست مي شود.   جدول زير ميزان انتشار آلودگي هوا را درسال 1370 در ايران نشان مي‌دهد.

 

نرخ رشد

هزارتن

آلودگي

8/10%

78500

دي اكسيدكربن

9/6%

758

اكسيد ها ي ازت

9/7%

1084

مونواكسيدكربن

4/8%

505

گوگرد

6/9%

806

تركيبات هيدروكربن

 

     پتانسيل هاي موجود براي صرفه جويي انرژي

 همانطور كه قبلاً گفته شد در ايران پتانسيل هاي صرفه جويي زيادي وجود دارد. پتانسيل صرفه جويي انرژي در بخش صنعت به تنهايي حدود 20 تا 25 درصد است. در كشور ما تقريباً معادل يك پنجم برق توليدي، به مصرف روشنايي مي رسد كه از اين مقدار 69 درصد در خانه ها مصرف مي شود، ولي اگر هر خانواده فقط يك لامپ 100 وات اضافي را از مصرف روشنايي خود بكاهد، هر سال يك ميليارد كيلووات ساعت، يعني معادل 7/2  ميليون بشكه نفت به مبلغ 87/12 ميليارد تومان، صرفه جويي خواهد شد.

در  بخش هاي ديگر از جمله حمل و نقل نيز مي توان با اقداماتي ساده مثل تنظيم موتور و چرخ ها ، رانندگي آرام همراه با رعايت قوانين، به ميزان زيادي در سوخت صرفه جويي كرد.

 

    بهينه سازي مصرف انرژي در بخش هاي صنعتي

براي بهينه سازي مصرف انرژي در بخش صنعت، لازم است بخش ها و واحدهايي كه تلفات انرژي بيشتري دارند مورد مطالعه قرار گيرند تا زمينه هاي صرفه جويي فراهم گردد. طبق بررسي هاي به عمل آمده در بخش هاي مختلف صنعتي، مديريت بار يعني پيدا كردن بهترين زمان و روش استفاده از وسايل برقي به صورتي كه فشاري به شبكه برق وارد نيايد، در اين زمينه نقش مهمي را ايفا مي كند. مثلاً ، تنظيم شيفت هاي كاري در صورت امكان و انتقال آنها به ساعت هاي غير پيك. يكي از مواردي كه مي توان به صورت مؤثر در اين راه اقدام كرد، استفاده درست از موتورهاي الكتريكي است كه 65 درصد انرژي برقي در صنايع را را مصرف مي كنند. در اين مورد انتخاب موتورهايي با قدرت مناسب و عدم راه اندازي همزمان دستگاهها ضروري است. از اين گذشته تنظيم برنامه اي براي استفاده متوالي از دستگاهها و بررسي امكان اجراي سيستم بازيافت حرارت گازهاي خروجي از دودكشها، جلوگيري از اتلاف انرژي از طريق استفاده مناسب، تعمير و نگهداري درست از كوره ها، ديگ هاي بخار و ساير تأسيسات انرژي بر در صنايع، بسيار مهم مي باشد.  

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر