7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44093
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2459
  • تعداد فروش: 3

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد زمين ساخت ورقه اي

دانلود تحقیق درمورد زمين ساخت ورقه اي

0 2.5k
دانلود تحقیق درمورد زمين ساخت ورقه اي

با دانلود تحقیق در مورد زمين ساخت ورقه اي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق زمين ساخت ورقه اي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق زمين ساخت ورقه اي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد زمين ساخت ورقه اي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

با اين كه سالهاي زيادي از سفر آدمي به كره ي ماه مي گذرد و وسايل و تجهيزات ماهواره اي و سفاين فضايي پيشرفته او را در دست يابي به اطلاعاتي از دورترين نقاط كهكشان راه شيري و خارج از آن كمك كرده اند ، مطالعه ي مستقيم قسمت هاي دروني زمين و درك ناآرامي هاي وابسته به داخل زمين چون زلزله آتشفشان و چين خوردگي ها براي آدمي كاملاً امكان پذير نشده است . سفر انسان به قسمت هاي دروني زمين يا فرستادن وسايل و ابزار به داخل آن ، با توجه به فشار و دماي بسيار زياد ، هنوز ميسر نيست . عميق ترين چاهي كه تاكنون براي مطالعة قسمت هاي دروني زمين حفر شده است ، كمتر از 13 كيلومتر عمق دارد كه اين عمق با توجه به شعاع بيش از 6000 كيلومتري زمين قابل توجه نيست . از اين رو دانشمندان سعي كرده اند به كمك روش هاي علمي و شواهد مستقيم و غير مستقيم و حتي مقايسه ي خصوصيات زمين و ديگر اجرام آسماني با يكديگر اطلاعاتي درباره ي خصوصيات فيزيكي و شيميايي درون زمين ، علت و چگونگي ايجاد ناآرامي ها به دست آوردند .

امروزه زمين شناسان چنين معتقد شده اند كه بخش هاي خارجي زمين نسبت به هم در حركت اند  اگر     مي توانستيم يك ميليارد سال به عقب برگرديم ، زمين را سياره أي بسيار متفاوت با سياره ي امروزي         مي يافتيم در آن صورت كوه ها و درياها به شكل هاي امروزي وجود نداشتند و قاره ها نيز به شكل هاي ديگري بودند .

در طول چند دهه ي گذشته ، اطلاعات بسيار زيادي درباره ي زمين جمع آوري شده كه به تحولات زيادي در علم زمين شناسي منجر گرديده است ، بطوري كه اين دوره را با هيچ دوره ي ديگري نمي توان مقايسه كرد  البته نقطه ي آغاز اين تحولات را بايد در اوايل قرن بيستم جست و جو كرد . در آن هنگام ، نظريه اي به نام جابجايي قاره ها توسط آلفرد وگنر ، هواشناس و زمين فيزيك دان آلماني عنوان شد كه با نظريه هاي قبلي در مورد ثابت بودن وضعيت قاره ها و اقيانوس ها ، تضاد داشت . به همين سبب هم ، اين نظريه در ابتدا با شك و ترديد تلقي شد و عده اي حتي آن را به مسخره گرفتند ! در واقع بيشتر از 50 سال زمان لازم بود تا اطلاعات كافي براي تاييد نظريه ي جديد جمع آوري شود تا سرانجام آن نظريه ي ضعيف جاي خود را به نظريه ي زمين ساخت ورقه اي بدهد . نظريه اي كه براي نخستين بار ، ديد جامعي درباره ي فعاليت هاي دروني زمين به دانشمندان مي داد .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر