7,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 42314
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 1709
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد دانشگاه اسلامي از نظر امام خميني

دانلود تحقیق درمورد دانشگاه اسلامي از نظر امام خميني

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد دانشگاه اسلامي از نظر امام خميني

با دانلود تحقیق در مورد دانشگاه اسلامي از نظر امام خميني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق دانشگاه اسلامي از نظر امام خميني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق دانشگاه اسلامي از نظر امام خميني ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد دانشگاه اسلامي از نظر امام خميني

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

دانشگاه به عنوان جايگاه تعليم وتعلم و كشف امورو آ يات خلقيت و به مشابه ي بعدي از از فطرت بشر كه همان حقيقت جويي است . اگر اين بعد از ابعاد فطرت در مسير صحيح خودش قرار بگيرد ، نرده بان صعود بشر در طي راه كمال است . لازمه ي رسيدن به كمال نهايي وجودامكانات و زمينه هاي اين كار است . دانشگاه به عنوان جايگاه اصلي درزمينه ي تحصيل علم و به فعليت رسيدن حس حقيقت جويي انسان مي باشد . و بايد از همه نظر آ مادگي اين كار را داشته باشد . يعني دانشگاه بايد به گونه اي باشد كه افرادي را كه به جامعه تحويل مي دهد ، چه از لحاظ علمي چه از لحاظ فرهنگي و ديني در سطح بالايي باشند.

تنها دانشگاهي كه تمام اين خصوصيات را با هم داشته باشد، دانشگاه اسلامي به معناي واقعي است.

امام به عنوان رهبري فقيد و دور انديش و عالمي بر جسته و مسلط بر احكام اسلام ، از اهميت يك دانشگاه اسلامي كاملا آ گاه بودند . امام كه به روشني هر چه تمام تر به نقش عنصر علم و آگاهي در مناسبات فعلي و آينده جهان ، وقوف داشتند. به اهميت دانشگاه در دست يافتن به اين مهم كاملا آ گاه بودند.

امام تا آ نجا نسبت به مسئله دانشگاه حساس بودند كه در آ ن شرايطي كه جنگ تحميلي و مشكلات به اوج خود رسيده بود ، فرمودند : ( جنگ چيز مهمي نيست حل مي شود…… اما مسئله دانشگاه يك مسئله فوق العاده است، و اين افراد ي كه از دانشگاه مي آيند يا مخرب يك كشور هستند يا سازنده آ ن )

از اين سخن كاملاپيداست كه از نظر امام داشتن يك دانشگاه اسلامي و انسان ساز به معناي واقعي چقدر مهم است . البته بايد بدانيم كه منظور دانشگاه اسلامي از نوعي كه در زمان شاه قصد داشتند ايجاد كنند و بدين وسيله ريشه اسلام را بخشكاند ، نيست . البته امام اين كار  آنها را رسوا ساخت و بر سر نيزه كر دن قر آ ن ها تشبيه كرد.دراين مقاله مي خواهيم به بررسي دانشگاه از ديدگاه امام خميني (قدس سره) بپردازيم.

 ديدگاه امام را از سه نظر بررسي مي كنيم به شرح زير:

1-    دانشگاه اسلامي از نظر ديني و علمي

2-    دانشگاه اسلامي از نظر فرهنگي

3-    دانشگاه اسلامي از نظر سياسي

اولين ، اين ابعاد ، دانشگاه اسلامي از نظر علمي و ديني است . اهميت علم و دين بر كسي پوشيده نيست . اما كه در اين مقاله اين دو موضوع را با وجود گستر دگي موضوع و وسعت دامنه در يك بخش بررسي مي كنيم. به اين دليل است كه هرگاه سخن از علم به ميان مي آ وريم بايد مو ضو عيت و تعهد نيز در كنار آ ن باشد يعني دين دو بحث در كنار هم و مكمل هم هستند.

در قرآن كريم نيز علم همراه با تزكيه به كار رفته است و خداوند فرموده است :

( ويزكيهم و يعلمهم الكتاب و الحكمته)

امام ( قدس سره ) نيز در اكثر صحبت ها ي خود كه در مورد دانشگاه اسلامي ايراد فرموده اند ، تعهد و ايمان را همراه با علم و تخصص كار و كارساز آمد ساز ميدانند و عنصر تز كيه و ايمان را حتي مهمتر نيز مي دانند.

بخش دوم مربوط به بعد فرهنگي دانشگاه اسلامي از ديدگاه امام است . در اين بخش به بررسي سخنان و اقدامات امام درزمينه مشكلات فرهنگي دانشگاه ها قبل از انقلاب و هم چنين مسئله انقلاب فرهنگي و شاخصه هاي فرهنگي يك دانشگاه اسلامي خواهيم پرداخت.

يكي ديگر از بخش هايي كه مورد بررسي قرار خواهيم داد دانشگاه اسلامي از نظر سياسي از ديدگاه امام خميني است . در اين بخش به نظرات امام در مورد نقش دانشگاه  ها در مسائل سياسي . اجتماعي كشور و چگونگي عملكرد آنها در زمان مشكلات خواهيم پرداخت . هم چنين به وظايف دانشجويان در صحنه هاي مهمي هم چون انتخابات مي پر دازيم .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر