7,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 40154
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1651

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد امنيت شبكه

دانلود تحقیق درمورد امنيت شبكه

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد امنيت شبكه

با دانلود تحقیق در مورد امنيت شبكه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق امنيت شبكه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق امنيت شبكه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد امنيت شبكه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

امنيت شبكه

در شبكه اي كه از ارتباط رايانه ها به هم شكل مي گيرد ، تمامي افراد مي توانند به اطلاعات مشترك دسترسي داشته باشند ، بنابراين ، كنترل بر صلاحيت و چگونگي كار كاربران در چنين محيطي ، امري حياتي است . در اين فصل ، به مسائل امنيتي اي كه معمولاً در شبكه هاي سرويس دهنده در نظر مي گيرند ، مي پردازيم .

نظارت بر امكانات و عملكرد كاربران (users) در شبكه ، به دو شاخه اساسي تقسيم مي گردد :

1-    چه كسي در شبكه كار مي كند ؟

2-     اجازه چه كارهايي به او داده شده است ؟

در ادامه ، به جزئيات اين دوشاخه خواهيم پرداخت

كاربران شبكه

هنگام ورود هر كاربر به هر سرويس دهنده شبكه ، بايد يك نام كاربر داشت . اگر نام كاربر ، يكي از نامهاي تعريف شده از سوي مدير شبكه (Supervisor يا Administrator) باشد ، به وي اجازه كار داده خواهد شد . امكانات و اختياراتي كه يك كاربر در شبكه دارد ، مستقيماً به نامي كه هنگام وورد ، تايپ كرده است ، بستگي دارد .

از اين پس هر جا كه به «نام كاربر» اشاره مي شود ، منظور نامي است كه از سوي مدير شبكه براي وي در نظر گرفته شده است .

يك كاربر خاص ، مدير شبكه (سوپروايزر) يا راهبر شبكه (Administrator) است. مدير شبكه كسي است كه در مورد امنيت شبكه اختيارات نامحدودي دارد . كنترل كليه ويژگيهاي امنيتي در اختيار اين كاربر است و اين كاربر در عمل مهمترين كاربر شبكه به شمار مي رود .

گروهها در شبكه

در بسياري از موارد در يك شبكه لازم است عمليات و يا مجوّزهاي خاصي در  مورد تعدادي از كاربران اعمال شود . در اين موارد ، دسته بندي كاربران مفيد خواهد بود . در سيستمهاي عامل شبكه ، امكان دسته بندي سيستم ها به صورت «گروه» ها وجود دارد . اين دسته بندي بايد به دقت صورت گيرد و كاربراني كه در يگ گروه قرار مي گيرند بايد در اطلاعات مورد نياز و يا عملياتي كه انجام مي دهند ، با يكديگر وجه اشتراك داشته باشد .

يك گروه عمومي، گروه Everyone است . اين گروه ، كه شامل همه كاربران شبكه مي شود ، در ابتداي ايجاد شبكه (نصب سيستم عامل شبكه بر روي سرويس دهنده) به صورت خودكار ايجاد مي گردد . يك خاصيت اين گروه آن است كه، هر كاربري كه براي سيستم تعريف مي شود به صورت خودكار عضوي از اين گروه خواهد شد. گروه بندي كاربران ، از سوي مدير شبكه صورت مي گيرد و هر كاربر به طور عادي تنها مي تواند از گروهها و نام اعضاي آنها اطلاع حاصل نمايد .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر