6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39947
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2404

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تاريخچه مجارستان

دانلود تحقیق درمورد تاريخچه مجارستان

0 2.4k
دانلود تحقیق درمورد تاريخچه مجارستان

با دانلود تحقیق در مورد تاريخچه مجارستان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تاريخچه مجارستان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تاريخچه مجارستان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تاريخچه مجارستان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:13 صفحه

قسمتی از فایل:

جمهوری مجارستان ( Republic of Hungary ) در مرکز اروپا ،شمال غرب رومانی ، شمال کرواسی و صربستان ، شرق اتريش و جنوب اسلوواکی واقع شده است. پایتختمجارستان ، شهر بوداپست(Budapest ) با 1 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت می باشد . مساحت مجارستان 93.030 کیلومتر مربع و جمعیت آن 9 میلیون و 956 هزار نفر است.



از مهمترین شهرهای مجارستان می توان به، دبرتسن 205 هزار نفر، میشکولتس 178 هزارنفر، سگد 163هزار نفر، پچ 158هزار نفر و گیور 129هزار نفر اشاره کرد. دو رودمهم از جنوب صربستان وارد مجارستان می شود، رود دانوب ( Danube River ) کهبا گذر از بوداپست، پایتخت مجارستان راه شمال و شمال غرب را طی می کند و بهاسلوواکی و اتریش می رود و دیگری رود تیسزا ( Tisza River )   که آن هم از جنوب واردمجارستان شده و راه شمال شرق را درپیش می گیرد و وارد اوکراین می شود. دریاچه اینیز به نام دریاچه ی بالاتون ( Balaton Lake ) در غرب مجارستان قرار دارد .

مجارستان حالت دشت مانند و صاف بوده و دارای خاک حاصلخیزی نیز می باشد، اینکشور اقلیم نسبتاً سردی دارد، با زمستان هایی سرد و مرطوب و تابستان هایی ملایم وکمی گرم . بلندترین نقطه ی مجارستان ، منطقه ی ککس ( Kekes ) با 1014 متر ارتفاع درشمال مجارستان واقع شده است.

در قرن 14 پیش از میلاد، مجارستان غربی به عنوانقسمتی از امپراطوری روم با نام " پانونیا و دوسیا " ( Panonnia and Docia ) شناختهمی شد. ولی مجارستان شرقی هرگز جزء امپراطوری روم نبوده و قسمت وسیعی از آن درتملک توتونی ها و آسیایی ها بوده است . در 896 میلادی منطقه ی هنگری توسط مجارها ( Magyars ) تصرف و اشغال شد و یک نظام پادشاهی در این ناحیه تشکیل شد.

آیین مسیحیتدر بین سالهای 977 تا 1038 میلادی در منطقه ی استفن ( Stephen ) مجارستان گسترشیافت و رفته رفته همه ی مجارستان را در بر گرفت. در تهاجم ویرانگر مغولان در سال 1241 میلادی به مجارستان، نیمی از مردم این منطقه قتل عام شدند. اوج اقتدارمجارستان در اروپا به قرون وسطی و سال 1342 تا1382 میلادی باز می گردد، جایی کهدر دوران پادشاهی لوئیز اول ( Louis I ) که به " لوئیز بزرگ " نیز مشهور بود،مجارستان از قدرت های مهم اروپا به شمار می رفت، در این زمان مجارستان به کل ناحیهی شرق و مرکز اروپا ، از دریای بالتیک تا دریای سیاه و از دریای سیاه تا دریایمدیترانه تسلط داشت. این سلطه در سال 1389 و با حمله ی ترکان به مجارستان شکستهشد، ترکان عثمانی تا 100 سال بعد کل منطقه ی بالکان و شرق اروپا را زیر نگین خودداشتند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر