6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39819
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1524

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد آمار ازدواج

دانلود تحقیق درمورد آمار ازدواج

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد آمار ازدواج

با دانلود تحقیق در مورد آمار ازدواج در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آمار ازدواج را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آمار ازدواج ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آمار ازدواج

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:22 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

 

پيشنهاد ازدواج دادن بي شك يكي از مهمترين و بزرگترين گامهايي ميباشد كه تا به حال برداشته ايد. شما خواهان آن هـستـيد كه در آن لحظه همه چيز عالي و بـه بـهتـريـن نحو پيش رود و از آن مهمتر كه ميخواهيد پاسخ وي مثبت بـاشـد! ايـن نكـات را هــنگام دادن پيشنهاد ازدواج مد نظر قرار دهيد تا شانس موفقيت شما افزايش يابد

ازدواج مـصـدر ثـلاثى مزيد از باب افتعال وزواج مصدر باب مفاعله است , اين دو واژه در اصطلاح فـقـهـى وقـانـونـى , بـه معناى رابطه اى است حقوقى كه لازمه آن , جواز كامجويى بين زن ومرد مـى بـاشـد, چنان كه واژه نكاح نيز به همين معناست , هر چند از نظر لغت , ازدواج به معناى متحد شدن دو انسان ونكاح به معناى همخوابگى آن دو مى باشد.                        
 بنابراين , نكاح وازدواج به معناى حق همخوابگى وبه وحدت رسيدن است , كه معنايى است لغوى و عـقـد عـامل پيدايش اين حق است , هر چند فقها و حقوقدانان در بسيارى از موارد مقصودشان از نكاح وازدواج , عقد خاص مى باشد.        
ازدواج به عنوان سنتی پسنديده در تمامی جوامع در طول تاريخ از جايگاه خاصی برخورداربوده است . شروع زندگی مشترک روزنه ای بر ارضای نيازهای زيستي ، روانی و اجتماعی می باشد ، با اين حال بنا به دلايل متعدد امروزه بسياری از ازدواجها به طلاق منجر می شود .

انگيزه های افراد برای تشکيل زندگی مشترک ، متعدد است ، بعضی از اين انگيزه ها به دليل ناهمخوانی با واقعيتهای زندگی زناشويی محکوم به شکست می شود . در اين مطلب سعی بر اين است تابه انگيزه هايی که احتمالا به شکست در زندگی مشترک (طلاق) منجرمی شود ، نظری بيفکنيم .

1-   ازدواج به منزله پاسخی به سنتهای خانواده:

ازدواج در بسياری از خانواده ها به عنوان يک سنت محسوب   می شود ، خصوصاً زمان ازدواج فرزندان ، در تعدادی از خانواده ها از قواعد خاصی تبعيت می کند . مثلاً بعضی از والدين اعتقاد دارند که فرزندانشان در سنين پايين تشکيل زندگی مشترک دهند . با توجه به مشکلات متعددی که در مسير يک زندگی مشترک وجود دارد تبعيت از اين باورها مخاطراتی را برای فرزندان امروزی به دنبال خواهد داشت .

2-   ازدواج به منظور فرار از تنهايي:

انسان موجودی اجتماعی است و در وجود او تعامل با ديگران در ارضای نيازهای انسانی سهم شايسته ای دارد . به همين خاطر بسياری از افرادی که بنا به دلايل متعدد ، تنها زندگی می کنند و يا در عين حال که با خانواده خود زندگی می کنند احساس تنهايی می نمايند . گاهی برای کنار آمدن با اين خلأ احساسي ، به فکر تشکيل زندگی مشترک می افتند. به طور قطع ازدواج راهی به سوی تعامل ، تبادل احساسات و همدردی محسوب     می شود و اين فرآيند به ايجاد رضايت در انسانها از زيستن با هم می افزايد. اگر احساس تنهايي ، ناشی از ضعف مهارتهای اجتماعی فرد در تعامل با ديگران باشد و يا دلايل شخصيتی و ابتلاي فرد به اختلالات روانی سبب به وجود آمدن چنين حالتی در او شده باشد ، در چنين شرايطی ازدواج راه حل مناسبی برای کنار آمدن با اين احساس نيست.

 

 

3-   ازدواج به منظور جبران کمبودهای شخصي:

گاهی افرادی که در شرايط سختی زندگی می کنند و امکانات موجود نيازهای ايشان را ارضا نمی کند ،  برای جبران اين خلاء ، اقدام به ازدواج می کنند. مثلاً دختری که در يک خانواده فقير زندگی می کند ، ممکن است پيشنهاد ازدواج با يک فرد ثروتمند را به راحتی قبول کند .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر