8,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39485
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1773

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اينترنت بي سيم

دانلود تحقیق درمورد اينترنت بي سيم

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد اينترنت بي سيم

با دانلود تحقیق در مورد اينترنت بي سيم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اينترنت بي سيم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اينترنت بي سيم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اينترنت بي سيم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:25 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

نیاز روز افزون به پویایی كارها ، استفاده از تجهیزاتی مانند تلفن همراه ، پیجرها و ... بواسطه وجود شبكه های بی سیم امكان پذیر شده است.

اگر كاربر یا شركت یا برنامه كاربردی خواهان آن باشد كه داده و اطلاعات مورد نیاز خود را به صورت متحرك در هر لحظه در اختیار داشته باشند شبكه های بی سیم جواب مناسبی برای آنهاست.

 

چکیده

شبكه های محلی (LAN) برای خانه و محیط كار می توانند به دو صورت كابلی (Wired) یا بی سیم (Wireless) طراحی گردند . درابتدا این شبكه ها به روش كابلی با استفاده از تكنولوژی Ethernet طراحی   می شدند اما اكنون با روند رو به افزایش استفاده از شبكه های بی سیم با تكنولوژیWI-FI مواجه هستیم. ویژگی های شبکه های بی سیم عبارتند از: تکنولوژی بی سیم پرسرعت، وابسته نبودن به شرکت های سرویس دهنده، مناسب جهت ایجاد Hot non، گسترش برنامه های کاربردی که پهنای باند زیادی نیاز دارد و لزوم دسترسی از راه دور کاربران و مشترکین به این برنامه ها، تقاضای روزافزونی را برای ارائه خدمات ارتباطی با پهنای باند بالا و شبکه های متناسب آن ایجاد نموده است.

تامین کنندگان فعلي ارتباطات برای دسترسی مشترکین به سرویسهای باند پهن به کمک خطوط تلفن     (PSTN)مشکلات زیادی روبرو هستند.آنان از زیرساخت سیمهای مسی استفاده می کنند که برای ارتقاء آن در هر محله نیاز به هزینه های اضافی قابل توجهی است که این امر عملاً مانع دسترسی آنها با باند پهن می شود. سیستم های بی سیم سرویس دهندگان را قادر ساخته است تا این گونه سرویسها را در هر نقطه از منطقه تحت پوشش خود ارائه نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تشریح مقدماتی شبكه های بی سیم و كابلی

در شبكه های كابلی (كه در حال حاضر بیشتر با توپولوژی ستاره ای بكار می روند ) بایستی از محل هر ایستگاه كاری تا دستگاه توزیع كننده (هاب یا سوئیچ ) به صورت مستقل كابل كشی صورت پذیرد(طول كابل ازنوعCAT5 نبایستی 100 متر بیشتر باشد در غیر اینصورت از فیبر نوری استفاده میگردد) كه تجهیزات بكار رفته از دو نوع غیر فعال (Passive ) مانند كابل ، پریز، داكت ، پچ پنل و... و فعال (Active ) مانند هاب، سوئیچ، روتر،كارت شبكه و... هستند .

موسسه مهندسیIEEE استانداردهای 802.3u را برای Fast Ethernet و 802.3AB  و 802.3z را برای Gigabit Ethernet( مربوط به كابلهای الكتریكی و نوری ) در نظر گرفته است.

شبكه های بی سیم نیز شامل دستگاه مركزی (Access Point) می باشد كه هر ایستگاه كاری می تواند حداكثر تا فاصله 30 متر ی آن (بدون مانع ) قرار گیرد. شبكه های بی سیم (WLAN) یكی از سه استاندارد ارتباطی WI-FI زیر را بكار می برند:

802.11b  كه اولین استانداردی است كه به صورت گسترده بكار رفته است . 802.11a  سریعتر اما گرانتر از 802.11b  می باشد. 802.11g  جدیدترین استاندارد كه شامل هر دو استاندارد قبلی بوده و از همه گرانتر میباشد.

هر دونوع شبكه های كابلی و بی سیم ادعای برتری بر دیگری را دارند اما انتخاب صحیح با در نظر گرفتن قابلیتهای آنها میسر می باشد. در مقایسه شبكه های بی سیم و كابلی می تواند قابلیتهای زیر مورد بررسی قرار گیرد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر