7,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39476
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2209

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ايران و جهاني‌شدن

دانلود تحقیق درمورد ايران و جهاني‌شدن

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد ايران و جهاني‌شدن

با دانلود تحقیق در مورد ايران و جهاني‌شدن در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ايران و جهاني‌شدن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ايران و جهاني‌شدن ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ايران و جهاني‌شدن

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

بحث‌ درباره ماهيت جهاني‌شدن، بهتر است كه به دور از كلي‌گويي و با پي‌گيري اصول كاربردي و  استراتژيك، به‌ويژه با تبيين‌ها و ارائه راهكارهاي تفصيلي، مورد مطالعه و گفت‌وگو قرار گيرد. حال‌كه دنياي معاصر در راهي كاملا متفاوت با گذشته گام نهاده است، بهترين واكنش آن است كه با اين جريان نه از سر غفلت، بلكه با آگاهي كامل برخورد شود.

جهاني‌شدن، عليرغم همه تلاشهايي كه براي تقديس يا تكفير آن صورت مي‌پذيرد، مي‌تواند جنبه‌هاي پنهاني زيانباري داشته باشد كه نه‌تنها براي مردم عادي بلكه حتي براي نخبگان جامعه نيز به‌درستي شناخته شده‌نيست. اكنون ايران و جامعه انقلابي آن، در خط مقدم مواجهه با جهاني‌شدن قرار گرفته‌اند و عليرغم همه رشادتها و اصالتهاي ملي، از اين ناحيه مخاطرات جدي و دردسرسازي قابل پيش‌بيني است. درواقع ايران، به خاطر سابقه و ريشه‌هاي فرهنگي قدرتمند و نيز به لحاظ جبهه‌گيري ايدئولوژيك انقلاب اسلامي در مقابل نظام سلطه غرب، مهمترين دژ مقاومت در برابر اين فرايند جهاني‌شدن ــ و به تعبيري جهاني‌سازي ــ محسوب مي‌شود؛ بنابراين لازم و ضروري است كه با تدوين برنامه‌اي ملي؛ رسالت، اهداف، استراتژي، چشم‌انداز، روشهاي عملياتي، تاكتيكها و سازماندهي خود را در مقابل پديده جهاني‌شدن مشخص نموده و با دستيابي به نوعي گفتمان مشترك نه‌تنها از مهلكه‌هاي آن به دور مانيم بلكه از فرصتهاي قابل پيش‌بيني آن حداكثر استفاده را ببريم. مقاله زير كوششي ساختاري در تبيين اين موضوع حياتي است كه تقديم شما مي‌گردد.

 

ضرورت تحقيق

ايران مدتها است كه يكي از اهداف اصلي جهاني‌شدن در نظر گرفته مي‌شود. اهميت نفوذ كامل در ايران، صرف‌نظر از موقعيت جغرافيايي و اقتصادي آن، از دو جهت ديگر نيز قابل توجه است: ازيك‌سو ايران ضمن برخورداري از تاريخ و تمدن غني با پيشينه چند‌هزارساله يكي از اركان اصلي فرهنگ و انديشه شرقي و نيز پايگاه اصلي تشيع و يا به‌عبارتي كانون عقلانيت اسلامي به شمار مي‌رود؛ ازديگرسو، انقلاب اسلامي ايران يكي از قدرتمندترين رقباي روند جهاني‌شدن و منشا اصلي مقاومت اسلامي در برابر آن مي‌باشد. بنابراين فتح ايران در نگاه طراحان جهاني‌سازي، درواقع فتح همزمان شرق و جهان اسلام قلمداد مي‌گردد. گرچه درحال‌حاضر تاثيرپذيري كشورمان از امواج جهاني‌شدن را نمي‌توان انكار كرد اما بااين‌وجود مقاومت مردم ايران در برابر اين امواج نيز كه در پرتوي پيروزي انقلاب اسلامي تقويت گرديد، ستودني است. اما به قول معروف، خطر پشت در خانه است و تهديدي جدي ناشي از عزم جهاني‌شدن براي درهم‌شكستن مقاومت مردم ايران، كاملا احساس مي‌شود.[i] جهت برخورد و رويارويي صحيح و منطقي با جهاني‌شدن، سردادن شعار و سپردن امور به دست مديران بي‌‌بهره از علم و دانش روز كارايي نخواهد داشت. بلكه بايد عرصه به دست محققان توانا و مستقل سپرده شود تا مسير و سازوكار حضور فعالانه در صحنه مقاومت در برابر پروژه جهاني‌سازي را به‌درستي براي مردم ايران تبيين كنند.

در اين رابطه، ذكر اين نكته خالي از فايده نخواهد بود كه غرق‌شدن در مطالعات انتزاعي، ما را از مواجهه عملياتي با جهاني‌شدن باز مي‌دارد؛ لذا پيشنهاد مي‌شود ضمن دست‌يابي به يك جمعبندي استوار و معتدل از مباحث تئوريك، از توقف در مطالعات كم خاصيت، اجتناب گردد.



[i]ــ ر.ك. استراتژي امنيت ملي امريكا در قرن21، تهيه شده توسط كميسيون تدوين استراتژي امنيت ملي امريكا، ترجمه و چاپ: موسسه فرهنگي مطالعات و تحقيقات بين‌المللي ابرار معاصر، تهران، از ص169 تا ص180

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر