6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 38946
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1740

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد انديشه انتظار و جهاني‌شدن امام زمان

دانلود تحقیق درمورد انديشه انتظار و جهاني‌شدن امام زمان

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد انديشه انتظار و جهاني‌شدن امام زمان

با دانلود تحقیق در مورد انديشه انتظار و جهاني‌شدن امام زمان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق انديشه انتظار و جهاني‌شدن امام زمان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق انديشه انتظار و جهاني‌شدن امام زمان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد انديشه انتظار و جهاني‌شدن امام زمان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:5 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده

مسألة «انتظار ظهور» و «جهاني شدن» از موضوعاتي است كه امروزه مورد توجه انديشمندان درحوزة مطالعات ديني- سياسي است؛ به همين دليل، در فرهنگ و ادبيات معاصر، از اين عصر، با عنوان «عصر انتظار» و «عصر جهاني شدن» تعبير مي‌شود.

بررسي رابطة انتظار ظهور منجي موعود با مسألة جهاني شدن، موضوعي است كه اين مقاله به طرح و بررسي آن پرداخته است. نگارنده، ضمن تبيين ماهيت، ويژگي‌ها و آثار كاربردي انديشة انتظار، ضرورت جهاني‌سازي نظرية مهدويت و انتظار را مطرح كرده است. سپس با اشاره به بايسته‌هاي جهاني‌سازي انديشة انتظار، به بررسي مقوله جهاني شدن و تعامل و همسازي آن با موضوع مهدويت پرداخته و برنقش راهبردي و بسترساز موضوع جهاني‌شدن در جهاني‌سازي نظرية مهدويت و انتظار، تأكيد كرده است.

كليد واژه‌ها: انتظار، ظهور، انديشة انتظار، جهاني‌شدن، جهاني‌سازي، نظريه، راهبرد، گفتمان.

 

 


مهدی منتظر (عج) و سیر تاریخی و نشانه‏های ظهور

ارتباط مهدی (عج) با پایان سیر تاریخ

بیشتر فلاسفه‏ی پوزیتیویسم به ویژه مارکسیست‏ها در سده‏ی نوزدهم و بیستم، درباره‏ی سنت‏ها و مرحله‏های تاریخ به بحث پرداخته‏اند .

بهترین دست آوردی که مارکسیسم، به اندیشه‏ی بشری تقدیم کرد، اصل جبر تاریخی (1) و کوشش برای کشف سنت‏ها و مراحل تاریخ، نیز اهمیت‏شناخت قوانین آن برای پیش‏بینی مسیر حرکت تاریخ و پی‏آمدهای آن بود . مارکسیسم درباره‏ی شناخت‏سنت‏های تاریخ و نقش آن در ارتقای بینش و آگاهی انسان و تاثیر فعالیت‏های مثبت در رویکرد مرحله‏ی تاریخی که انتظار آن می‏رود، نیز کاوش می‏کند .

اما مارکسیسم با انکار وجود خدای متعال و تحریف دین الهی در برخورد و تعامل با پیامبران، گرفتار لغزش شد، که پی‏آمد آن، عدم موفقیت در کشف مراحل کلی حرکت تاریخ و شناخت‏سنت‏هایی است که مقطع کنونی و گذار را به مرحله‏ی آینده انتقال می‏دهد و در پایان محتومی نگه می‏دارد

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر