8,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 35309
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 1562

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد مطالعه كارآيي فن‌آوري داس-الايزا در بهينه‌سازي مبارزه شيميايي با بيماري بلاچ بر

دانلود تحقیق درمورد مطالعه كارآيي فن‌آوري داس-الايزا در بهينه‌سازي مبارزه شيميايي با بيماري بلاچ برگي گندم

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد مطالعه  كارآيي فن‌آوري داس-الايزا در بهينه‌سازي مبارزه شيميايي با بيماري بلاچ بر

با دانلود تحقیق در مورد مطالعه كارآيي فن‌آوري داس-الايزا در بهينه‌سازي مبارزه شيميايي با بيماري بلاچ برگي گندم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مطالعه كارآيي فن‌آوري داس-الايزا در بهينه‌سازي مبارزه شيميايي با بيماري بلاچ برگي گندم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مطالعه كارآيي فن‌آوري داس-الايزا در بهينه‌سازي مبارزه شيميايي با بيماري بلاچ برگي گندم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مطالعه كارآيي فن‌آوري داس-الايزا در بهينه‌سازي مبارزه شيميايي با بيماري بلاچ برگي گندم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:18 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده     

        پيشآگاهي از وقوع بيماري بلاچ برگي گندم ناشي از Septoria tritici در تنظيم و طراحي دقيق مبارزه شيميايي بسيار حائز اهميت است. يكي از روشهاي شناسايي اين بيماري پيش از بروز علايم، استفاده از فنآوري ايمنيسنجي است. در اين تحقيق اهميت بهرهگيري از اين فنآوري در تعيين نوع، مقدار مصرف قارچكش و زمان سمپاشي مورد بررسي قرار گرفته است. براي اين منظور در 44 ظرف كاشت، گندم رقم روشن كاشته شد. گياهچهها در مرحله 12 روزگي با سوسپانسيوني از اسپوريديهاي قارچ مايه زني شدند. 20 ظرف كاشت پيش از بروز علايم بيماري و 20 ظرف ديگر پس از بروز آن با سه ميزان 2، 1 و 5/0 درهزار از قارچكش‌هاي پروپيكونازول و سايپروكونازول با سه تكرار سمپاشي شدند. چهار ظرف كاشت باقيمانده در هر دسته نيز بعنوان شاهد با آب معمولي تيمار گرديد. اين طرح بصورت طرح فاكتوريل و در قالب طرح كاملاً تصادفي به اجرا درآمد. چگالي نوري نمونههاي برگي پس از عصاره گيري و انجام آزمون الايزا تعيين و به مقادير واحدهاي پادگني قارچ تبديل شده و تاثير هر يك از تيمارها بر اين مقادير مورد مقايسه قرار گرفت. نتايج نشان داد كه بين مقادير درصد كاهش واحدهاي پادگني در صورت اعمال سمپاشي پيش و پس از بروز علايم اختلاف معني داري وجود دارد. همچنين درصورت استفاده از قارچكش پروپيكونازول و سايپروكونازول با پيش‌آگاهي بيماري مي‌توان ميزان سمپاشي و در نتيجه هزينه سمپاشي با هر دو قارچكش را تا 4 برابر كاهش داد. اختلاف معني داري بين درصد كاهش واحدهاي پادگني در دو قارچكش سايپروكونازول و پروپيكونازول ديده نشد. استفاده از اين فن‌آوري علاوه بر تعيين زمان دقيق اعمال تيمارها، به كاهش قابل توجه ميزان سمپاشي با قارچكش‌ها و تأثير هرچه بيشتر آنها خواهد انجاميد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر