8,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 35072
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 2333

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد چك پرداخت نشدني

دانلود تحقیق درمورد چك پرداخت نشدني

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد چك پرداخت نشدني

با دانلود تحقیق در مورد چك پرداخت نشدني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق چك پرداخت نشدني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق چك پرداخت نشدني ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد چك پرداخت نشدني

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:24 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

چك مقبول‌ترين سند تجاري در جامعه است . آحاد مردم با تلقي شبه پول از آن، اكثر پرداختها و دريافتهاي خود را با چك انجام مي‌دهند اين اقبال چك مديون سهولت و ارزاني تهيه و وجود مقررات كيفري براي وصول وجه آن است كه اسناد تجاري ديگر بي‌بهره از اين امتيازاتند. روي آوردن مردم به اين سند تجاري و استفاده از آن در داد و ستدهاي مالي موجب گرديد كه نه فقط از گردش چك بعنوان قائم مقام اسكناس ، بلكه به عنوان تضمين تعهدات نيز بهره گرفته شود و همين امر سبب ترويج چكهاي اعتباري و تضميني در جامعه شد مقنن نيز با لحاظ تحولات اقتصادي و اجتماعي درصدد حمايت از اين مزاياي شناخته شده عرف امروزي برآمد و صادر كننده چك در وصف عدم پرداخت وجه آن مستوجب عقوبت كيفري دانست . تغييرات و ملحوظات فعلي قانونگذار در مقررات كيفري چك ، انگيزه تدوين اين پايان‌نامه شد تا ضمن بررسي پديده چك كيفري، علت نقض غرض مقنن در شناسايي اوراقي كه متضمن دستور پرداخت وجه نسبيت بعنوان چك چيست ؟ در اين راستا، جك كيفري تعريف و اركان سازنده آن تبيين گرديد و معضلات ناشي از ابهام و اجمال قانون قرار گرفت و در نهايت نقاط ضعف عديده آن در معرض نقد و تناقضات نهاده شد و نشان داده شد كه تعيين كيفر براي صادركنندگان چك پرداخت نشدني راه علاج كار نيست از همين روي پيشنهاد گرديد تا با حذف مقررات كيفري راجع به چك ، اصل مسئوليت بانكها در پرداخت وجه چك مورد لحاظ مقنن واقع شود. بديهي است راهكارهاي جلوگيري از ضرر بانكها در اجراي اصل مذكور حتي‌المقدور شد تا طرح اين ايده موجب اين توهم نشود كه صرفا اين پيشنهاد جنبه نظري داشته و نمي‌تواند در عمل موفق گردد. نكته قابل ذكر اينكه با وصف متصف بودن عنوان پايان‌نامه به (جنبه كاربردي چك) نگارنده نسبت به ارائه آراي محاكم و شعب ديوانعالي كشور ايضا نظريات مرئي از سوي اداره حقوقي و نشستهاي قضائي قضات حسب مورد اقدام نموده است .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر