9,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 34836
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2380

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد رابطه علم و ايمان

دانلود تحقیق درمورد رابطه علم و ايمان

0 2.4k
دانلود تحقیق درمورد رابطه علم و ايمان

با دانلود تحقیق در مورد رابطه علم و ايمان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق رابطه علم و ايمان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق رابطه علم و ايمان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد رابطه علم و ايمان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:42 صفحه

قسمتی از فایل:

علم و ايمان

رابطه علم و ايمان :

رابطه انسانيت انسان و حيوانيت او ،به عبارت ديگر رابطه زندگي فرهنگي و معنوي انسان را با زندگي مادي او ميدانيم و روشن است انسانيت در انسان اصالت و استقلال دارد، صرفاً انعكاسي از زندگي حيواني او نيست و معلوم است كه علم و ايمان دو ركن از اركان اساسي انسانيت انسان است.

در رابطه علم و ايمان از دو ناحيه ميتوان سخن گفت : يكي اينكه آيا تفصير و برداشتي كه ايمانزا و آرمانخيز باشد و در عين حال مورد تأئيد منطق باشد وجود دارد يا تمام تفكراتي  كه علم و فلسفه به ما ميدهد همه بر ضد ايمانها و دلبستگيها و اميدها و خوشبينيها است؟ ناحيه ديگر ناحيه تأثيرات علم از يك طرف و ايمان از طرف ديگر بروي انسان است. آيا علم به چيزي ميخواند و ايمان به چيز ديگري ضد آن؟ علم ما را به گونه اي ميخواهد بسازد و ايمان به گونه مخالف آن؟يا علم و ايمان متمم و مكمل يكديگرند علم نيمي از ما را مي سازد و ايمان نيمي ديگر را هماهنگ با آن؟

علم به ما روشنايي و توانائي مي بخشد و ايمان عشق و اميد و گرمي، علم و ابزار مي سازد و ايمان مقصد، علم سرعت ميدهد و ايمان جهت، علم توانستن است و ايمان خوب خواستن، علم مينماياند كه چه هست و ايمان الهام مي بخشد كه چه بايد كرد. علم انقلاب برون است و ايمان انقلاب درو‎ن، علم جهان را جها ن آدمي ميكند و ايمان روان را روان آدميت مي سازد علم وجود انسان را به صورت افقي گسترش دهد و ايمان به شكل عمودي بالا ميبرد علم طبيعت ساز است و ايمان انسان ساز. هم علم به انسان نيرو ميدهد هم ايمان اما علم نيرويي منفصل ميدهد و ايمان نيروي متصل، علم زيبايي است و ايمان هم زيبايي است علم زيبائي عقل است و ايمان زيبايي روح، علم زيبايي انديشه است و ايمان زيبايي احساس، هم علم به انسان امنيت مي بخشد و هم ايمان، علم امنيت بروني ميدهد و ايمان امنيت دروني، علم در مقابل هجوم بيماريها، سيلها، زلزله ها ، طوفانها ايمني ميدهد و ايمان در مقابل اضطرابها، تنهائيها، احساس بي پناهيها پوچ انگاريها،‌علم جهان را با انسان سازگار ميكند و ايمان انسان را با خودش.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر