8,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 34726
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1901

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد انترناسيوناليسم اسلامي

دانلود تحقیق درمورد انترناسيوناليسم اسلامي

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد انترناسيوناليسم اسلامي

با دانلود تحقیق در مورد انترناسيوناليسم اسلامي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق انترناسيوناليسم اسلامي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق انترناسيوناليسم اسلامي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد انترناسيوناليسم اسلامي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:27 صفحه

قسمتی از فایل:

1 )  انترناسيوناليسم اسلامي

 

           اين مسئله مسلم است كه در دين اسلام مليت و و قوميت به معنايي كه امروز ميان مردم مصطلح است هيچ اعتباري ندارد ، بلكه اين دين به همة ملتها و اقوام مختلف جهان با يك چشم نگاه مي‌كند ، و از آغاز هم دعوت اسلامي به ملت و قوم مخصوصي اختصاص نداشته است و بلكه اين دين هميشه ميكوشيده است كه به وسايل مختلف ريشة ملت‌پرستي و تفاخرات قومي را از بيخ و بن بركند .

        در اينجا لازم است ما در دو قسمت بحث كنيم : اول اينكه اسلام از آغاز ظهور خويش «داعية جهاني» داشته است . دوم اينكه مقياس‌هاي اسلامي مقياس‌هاي جهاني است نه ملي و قومي و نژادي .

 

 

 

2 )  داعية جهاني اسلام

 

        برخي از اروپائيان ادعا مي‌كنند كه پيغمبر اسلام در ابتدا كه ظهور كرد فقط مي‌خواست مردم قريش را هدايت كند ، ولي پس از آنكه پيشرفتي در كار خود احساس كرد تصميم گرفت كه دعوت خويش را به همة ملل عرب و غيرعرب تعميم دهد .

       اين حرف كه يك تهمت ناجوانمردانه‌اي بيش نيست علاوه براينكه هيچ دليل تاريخي ندارد با اصول و قرائني كه از لحن آيات اولية قرآن كه بر پيغمبر اكرم نازل شد استفاده مي‌شود مبانيت دارد.

       در قرآن مجيد آياتي هست كه نزول آنها در مكه و در همان اوايل كار بعثت پيغمبر اسلام بوده و در عين حال جنبة جهاني داشته است .

       يكي از اين آيات آيه‌اي است در سورة «تكوير» كه از سوره‌هاي كوچك قرآن است . اين سوره از سوره‌هاي مكيه است كه در اوايل بعثت نازل شده است . و آن آيه چنين است : «ان هو الا ذكر للعالمين» نيست اين مگر يك تذكر و بيدار باش براي تمام جهانيان .

      در آية ديگر كه در سورة سبا است مي‌فرمايد : «و ما ارسلناك الا كافه للناس بشيراً ونذيراً و لكن اكثر الناس لايعلمون» ، تو را نفرستاديم مگر آنكه براي همة مردم بشارت دهنده و بازدارنده باشي ولي بيشتر مردم نادانند .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر